Gravatar

#12351 IK 14 år siden

Collateral (12347) skrev:
Bound

Ret enig. En seværdig debutfilm fra Wachowski Brødrerne med go' humor og suspense. Jeg synes, at den havde en Hitchcock/Tarantino stemning over sig.
Gravatar

#12352 Collateral 14 år siden

IK (12351) skrev:
Ret enig. En seværdig debutfilm fra Wachowski Brødrerne med go' humor og suspense. Jeg synes, at den havde en Hitchcock/Tarantino stemning over sig.

Kan jeg sagtens følge dig i.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12353 NightHawk 14 år siden

Bound

Wachowski brødrenes første film (ifølge imdb) og en rigtig fin lille thriller sag, der er meget intens, og har nogle sjove visuelle idéer undervejs. De to instruktører debuterer flot, og selvom her ikke er meget nyt under solen, og udviklingen undervejs er relativt gennemskuelig, er udførslen og skuespillet med til at gøre filmen ganske seværdig, og yderst underholdende. Og så er kemien mellem Jennifer Tilly og Gina Gershon rigtig fin, og de deler nogle meget passionerede og sensuelle øjeblikke i filmens begyndelse.

7/10

Jeg vil nu give "Bound" 9/10 fordi jeg, (ud over at synes den er filmteknisk flot lavet, stærkt spillet, og bragende godt instrueret med stort overblik), både mener den formidler de klassiske film noir dyder på fremragende vis, men derudover også gør det, (hvilket man ikke havde set før i mainstream film på dette tidspunkt), at den i så fornemt eksekveret og eksplicit grad fremhæver og glorificerer dens to lesbiske heltinder. Så jeg er ikke enig med dig her, når du skriver, at der ikke er noget nyt under solen. For "Bound" var faktisk på den måde ny og banebrydende både i sin skildring af homoseksualitet som noget positivt, men også fordi det blev gjort under nogle rammer og i en genre, som i den grad tilhører de klassiske stærke heteroseksuelle og maskuline dyder.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#12354 Collateral 14 år siden

NightHawk (12353) skrev:
Bound

Wachowski brødrenes første film (ifølge imdb) og en rigtig fin lille thriller sag, der er meget intens, og har nogle sjove visuelle idéer undervejs. De to instruktører debuterer flot, og selvom her ikke er meget nyt under solen, og udviklingen undervejs er relativt gennemskuelig, er udførslen og skuespillet med til at gøre filmen ganske seværdig, og yderst underholdende. Og så er kemien mellem Jennifer Tilly og Gina Gershon rigtig fin, og de deler nogle meget passionerede og sensuelle øjeblikke i filmens begyndelse.

7/10

Jeg vil nu give "Bound" 9/10 fordi jeg, (ud over at synes den er filmteknisk flot lavet, stærkt spillet, og bragende godt instrueret med stort overblik), både mener den formidler de klassiske film noir dyder på fremragende vis, men derudover også gør det, (hvilket man ikke havde set før i mainstream film på dette tidspunkt), at den i så fornemt eksekveret og eksplicit grad fremhæver og glorificerer dens to lesbiske heltinder. Så jeg er ikke enig med dig her, når du skriver, at der ikke er noget nyt under solen. For "Bound" var faktisk på den måde ny og banebrydende både i sin skildring af homoseksualitet som noget positivt, men også fordi det blev gjort under nogle rammer og i en genre, som i den grad tilhører de klassiske stærke heteroseksuelle og maskuline dyder.

Sådan går det når man skriver en overfladisk anmeldelse. Er lige på iPod nu, men uddyber i morgen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12355 HonoDelLoce 14 år siden

Vanishing on 7th Street

Hold da op... Hold... Da... Op....

En film med masser af muligheder, masser af elementer, der kan give et godt gys.. Men INTET virker.. Absolut intet.. Jeg burde have fulgt mit instinkt og alle de larmende alarmen for mit indre blik, da jeg så Hayden Christensens navn på coveret.. Stupid me!

Og jeg elsker ellers Leguizamo (eller hvordan det lige staves :) ).

2/10 !

Unknown

Ganske habil thriller, der dog giver mig denne her følelse af at jeg.. Tjaaa, har set det hele før. En slags blanding af Taken og Bourne-filmene..

Dog var det ganske sjovt at se Hitler i en amerikansk film..! (Ja, jeg kan s'gu ikke abstrahere fra den rolle - og det må være kudous til Ganz for hans præstation i Der Untergang! ). En enkel scene mellem ham og Frank Langella (der godt nok er blevet gammel og se på) var faktisk min yndlings-scene i filmen.

Et let-købt (og forudsigeligt) forsøg på et twist, lidt kæmpe-ulogisk biljagt (hvorfor er der aldrig nogen der tænker over at trykke på bremsen, når ens forfølger kører ved siden af en og spærrer vejen, så man er ved at køre ind i noget?????) og lidt tju-bang hist og her, der alt i alt giver en omgang ganske let underholdning, der viser en Liam Neeson, der spiller samme rolle som i så mange andre film endnu engang.

6/10 (måske kun 5/10, men den vinder lidt på, at jeg så den lige efter først-nævnte film)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12356 NightHawk 14 år siden

Collateral (12354) skrev:
Sådan går det når man skriver en overfladisk anmeldelse. Er lige på iPod nu, men uddyber i morgen.

Ok, det er bare i orden. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#12357 Collateral 14 år siden

NightHawk (12353) skrev:
Bound

7/10

Visuelt er jeg enig i at filmen ofte er meget vellykket, og ydermere kan jeg kun give dig ret i at portrætteringen af det lesbiske par er meget fornem - et eksempel på både det visuelle og portrættering af forelskelsen de to imellem, er scenen hvor de placerer deres hænder det samme sted, på hver side af en væg. Potentielt set en banal scene, men grundet en effektiv visuel fornemmelse, kommer det til at fungere for filmen.

Faktisk er det netop det faktum at de sættes i baggrunden til fordel for det mere overordnede plot der ærgrer mig, og det er i det plot (med mafia, penge og gejl) at jeg ikke finder meget "nyt under solen". Jeg havde langt hellere set de to slippe væk fra Caesar, således at deres flugt kunne være central. Jeg er udemærket klar over at pointen her er at holde dem adskilt for at opbygge spænding, og også give en fornemmelse af at deres kærlighed i nogens øjne er en forbudt kærlighed, men mafiaplottet (som jeg tillader mig at døbe det) er bare ikke så interessante eller velskrevne, som dialogerne imellem Tilly og Gershon.
Gravatar

#12358 wiseguy 14 år siden

Jurassic Park Blu-ray

Det er stadig en god film og den er pisse flot på BD men i guder!! Lydsporet – det er så vildt!! Det er det mest potente lydspor til en ikke helt ny film, jeg har oplevet meget længe!! De varmeste anbefalinger herfra.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#12359 samcro 14 år siden

wiseguy (12358) skrev:
Jurassic Park Blu-ray

Det er stadig en god film og den er pisse flot på BD men i guder!! Lydsporet – det er så vildt!! Det er det mest potente lydspor til en ikke helt ny film, jeg har oplevet meget længe!! De varmeste anbefalinger herfra.

Jamen sender du så ikke lige lidt penge, så jeg kan investere i et 7.1 sorround system og opleve dette fantastiske potente lydspor? :D
Idjit
Gravatar

#12360 elwood 14 år siden

Hvordan lyder de talene dino'er i 3'eren?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: