Hun kommer desværre bare til at fremstå som det svage led overfor Andrew Garfield og Carey Mulligan, som udviser langt mere naturlighed i deres skuespil, hvor Keira Knightley nærmest virker en anelse stiv i trækket i forhold til dem.
Havde samme fornemmelse mens jeg så filmen, men har dog siden tænkt på om Romanek har bedt hende om at spille rollen sådant, så man straks får lidt antipati for hende, og dermed får etableret hende som en birolle, der fucker det hele op for de andre. Folk er jo vant til at Knightley spiller protagonisten i de film hun medvirker i.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Departures, 2008 Celloisten Daigo står uden job, da orkesteret, hvor han er ansat, bliver nedlagt. Derfor flytter han med sin kone tilbage til hans moders hus på landet. Hans nye job bliver lidt ved et tilfælde bedemand.
Filmen er til tider utrolig smuk, utrolig værdig. I starten er det lidt for komisk, men efterhånden som historien skrider frem, jo mindre komisk bliver det. Noget af det skyldes rollen som Daigo, der bliver overspillet. Især da Daigo genoptager cello-spillet, bliver filmen en helt utrolig smuk oplevelse, og indledningen er tilgivet. Desuden er det en fornøjelse at se Daigos kone, Mika(hold øje med Ryôko Hirosue)
Som der bliver sagt: "Genskabelsen af den evige skønhed i et menneske, der er blevet koldt. Alt sammen udført stille og roligt og med stor præcision. Men mest af alt med kærlig omhu, så den døde kommer godt af sted på sin sidste rejse. Det hele gøres så fredfyldt, at det kommer til at stå som et smukt minde."
Deri ligger filmens allerstørste styrke, og selvom man få gange godt kunne ønske sig en lidt mere poetisk kurs, og på trods af nogle lidt irriterende valg, er det en film, jeg absolut vil anbefale!
Ved ikke helt hvad jeg skal synes om den - Nogle ting imponerede; billedsiden, flere af skuespillerne (Lasse Rimmer var overraskende god men især Jens Andersen brillierede) og det overordnede plot fungerede sådan set fint. Dog var der nogle ting der irriterede mig; først og fremmest at den skulle forestille at foregå i Vestjylland... Jeg kommer selv fra Vestjylland og der var ikke mange vestjyder med i filmen - i hvert fald var det ofte en blanding af sønderjysk, østjysk og fynsk der blev talt, og så kunne jeg genkende området det var filmet i som værende Helnæs ved Assens (Sydfyn) hvor jeg bor nu :/ Derudover var der et par af skuespillerne der var virkelig dårlige (bl.a. ham der spillede Ingvar - husker ikke lige navnet); alt for ovedrevet og utroværdig. Aqua-Lene var heller ikke at råbe hurra for - hun var i hvert fald bedst når hun ingen replikker havde.
Det værste var dog Sonja Richters "Fortæller-roller" - det var virkelig malplaceret og overflødigt...
Alt i alt var det sådan set en ok film og spændende nok - desværre bare ikke helt troværdig.
3/6
Date Night
En håndfuld fine komikere og skuespillere redder ikke filmen fra at være utroværdig og småkedelig - begyndte at tjekke net halvvejs inde i filmen og trak kun på smilebåndet et par gange.
2/6
Parterapi i Paradis
(Små-)tykke mænd med lækre koner...Og en hulens masse andre klicheer...Heller ikke her er der mange grin at komme efter trods en del habile komedieskuespillere.
1,5/6
Catch and Release
Havde fået at vide at dette skulle være én af de bedre chick-flicks, og med et ganske fint cast kunne det da næppe gå galt... I was wrong. Trods flotte billeder og Timothy Olyphant var det stadig en overdrevet pinlig og utroværdig film med ganske få gode passager. Men alt for lang og alt for tåkrummende kedelig.
2/6
Meet the Spartans
Nej.... bare nej
0/6
Konklusion: Jeg ser desværre for mange lortefilm for tiden...nu må jeg altså se at tage mig sammen og se noget ordenligt!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Øjenens Hemmelighed, 2009 Den er sgu lidt svær den her. Den er superlækker optaget med en dejlig ro over klippene. Skuespillet er lige i øjet og alt, hvad der foregår i filmens nutid er godt.
Tilgengæld er filmens fortid meget drævende, og jeg bliver først fanget af den historie helt til sidst. Selvfølgelig skal de to dele ses som en helhed, og det helhedsindtryk er blandet.
Grundet cinematografi, skuespil, en delvis god historie og ikke mindst en god afrunding, ender jeg på:
#12451 Sweetiebellefan 14 år siden
Jeg kender ikke tegneserierne, men har lige set filmen.
All star action, hvor bl.a. Jessica Alba medvirker.
Fortjente et par Oscars.
8/10
#12452 Steffan Rasmussen 14 år siden
Havde samme fornemmelse mens jeg så filmen, men har dog siden tænkt på om Romanek har bedt hende om at spille rollen sådant, så man straks får lidt antipati for hende, og dermed får etableret hende som en birolle, der fucker det hele op for de andre. Folk er jo vant til at Knightley spiller protagonisten i de film hun medvirker i.
#12453 Skeloboy 14 år siden
Celloisten Daigo står uden job, da orkesteret, hvor han er ansat, bliver nedlagt. Derfor flytter han med sin kone tilbage til hans moders hus på landet. Hans nye job bliver lidt ved et tilfælde bedemand.
Filmen er til tider utrolig smuk, utrolig værdig. I starten er det lidt for komisk, men efterhånden som historien skrider frem, jo mindre komisk bliver det. Noget af det skyldes rollen som Daigo, der bliver overspillet. Især da Daigo genoptager cello-spillet, bliver filmen en helt utrolig smuk oplevelse, og indledningen er tilgivet. Desuden er det en fornøjelse at se Daigos kone, Mika(hold øje med Ryôko Hirosue)
Som der bliver sagt:
"Genskabelsen af den evige skønhed i et menneske, der er blevet koldt. Alt sammen udført stille og roligt og med stor præcision. Men mest af alt med kærlig omhu, så den døde kommer godt af sted på sin sidste rejse. Det hele gøres så fredfyldt, at det kommer til at stå som et smukt minde."
Deri ligger filmens allerstørste styrke, og selvom man få gange godt kunne ønske sig en lidt mere poetisk kurs, og på trods af nogle lidt irriterende valg, er det en film, jeg absolut vil anbefale!
8/10
IMDB
#12454 wimmie 14 år siden
Fri os fra det Onde
Ved ikke helt hvad jeg skal synes om den - Nogle ting imponerede; billedsiden, flere af skuespillerne (Lasse Rimmer var overraskende god men især Jens Andersen brillierede) og det overordnede plot fungerede sådan set fint.
Dog var der nogle ting der irriterede mig; først og fremmest at den skulle forestille at foregå i Vestjylland... Jeg kommer selv fra Vestjylland og der var ikke mange vestjyder med i filmen - i hvert fald var det ofte en blanding af sønderjysk, østjysk og fynsk der blev talt, og så kunne jeg genkende området det var filmet i som værende Helnæs ved Assens (Sydfyn) hvor jeg bor nu :/
Derudover var der et par af skuespillerne der var virkelig dårlige (bl.a. ham der spillede Ingvar - husker ikke lige navnet); alt for ovedrevet og utroværdig. Aqua-Lene var heller ikke at råbe hurra for - hun var i hvert fald bedst når hun ingen replikker havde.
Det værste var dog Sonja Richters "Fortæller-roller" - det var virkelig malplaceret og overflødigt...
Alt i alt var det sådan set en ok film og spændende nok - desværre bare ikke helt troværdig.
3/6
Date Night
En håndfuld fine komikere og skuespillere redder ikke filmen fra at være utroværdig og småkedelig - begyndte at tjekke net halvvejs inde i filmen og trak kun på smilebåndet et par gange.
2/6
Parterapi i Paradis
(Små-)tykke mænd med lækre koner...Og en hulens masse andre klicheer...Heller ikke her er der mange grin at komme efter trods en del habile komedieskuespillere.
1,5/6
Catch and Release
Havde fået at vide at dette skulle være én af de bedre chick-flicks, og med et ganske fint cast kunne det da næppe gå galt... I was wrong. Trods flotte billeder og Timothy Olyphant var det stadig en overdrevet pinlig og utroværdig film med ganske få gode passager.
Men alt for lang og alt for tåkrummende kedelig.
2/6
Meet the Spartans
Nej.... bare nej
0/6
Konklusion: Jeg ser desværre for mange lortefilm for tiden...nu må jeg altså se at tage mig sammen og se noget ordenligt!
#12455 Åkepool 14 år siden
Du er ikke alene.
#12456 Babo84 14 år siden
#12457 Skeloboy 14 år siden
Den er sgu lidt svær den her. Den er superlækker optaget med en dejlig ro over klippene. Skuespillet er lige i øjet og alt, hvad der foregår i filmens nutid er godt.
Tilgengæld er filmens fortid meget drævende, og jeg bliver først fanget af den historie helt til sidst. Selvfølgelig skal de to dele ses som en helhed, og det helhedsindtryk er blandet.
Grundet cinematografi, skuespil, en delvis god historie og ikke mindst en god afrunding, ender jeg på:
7/10
#12458 wimmie 14 år siden
Fordi du synes jeg trænger til at se noget godt? :D
#12459 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
#12460 Babo84 14 år siden