Jeg ved dog heller ikke rigtigt hvad jeg havde forventet. Måske er der en årsag til, at den har stået på hylden uset i flere måneder. Jeg giver den selvfølgelig en chance, men mine forventninger er i bund, da jeg netop så frem til de samme ting som dig, angående grovkornethed og grænseoverskridende humor. Hvis dén ikke engang er tilfredsstillende, så ender det nok med en stinker. Men tak fordi du gad dele filmen herinde. :-)
Skal lige understrege at der bestemt er nogle hardcore sproglige billeder, så på den led er der grovkornethed, blev bare ikke chokeret, som filmen nærmest lod til at forvente.
Det var så lidt :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg mindes også jeg blev lidt skuffet i sin tid. Skal dog gerne indrømme at jeg ikke helt kan bedømme filmen som helhed, da jeg ikke gad se den færdig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Francois er klasselære i en etnisk blandet klasse i en parisisk forstad. Dette er ikke nogen Dangerous Minds, hvor "hvid lære redder de fattige bøller", men der i mod et 100% realistisk portræt.
Francois er lidt alene med sine holdninger blandt de andre lærer: han tror ikke på straf, og han er ikke så striks om de andre. Alligevel er der masser af interessante konflikter i klassen. Det er 13-15 årige, der gerne vil lave oprør og ikke så gerne lære noget.
Jeg kan ikke helt gennemskue, hvor meget af handlingen, der er aftalt og hvor meget, der er virkelighed. Filmen bygger på en bog skrevet af François Bégaudeau - der spiller sig selv i filmen. Eleverne spiller i stor grad også sig selv.
Selv bliver man følelsesmæssigt involveret, og jeg irriterer mig hver gang, at Francois bliver sagt imod på læreværelset. Jeg bliver irriteret, når eleverne ikke vil lytte på Francois - som uden tvivl er en god lære. Selvfølgelig er jeg enig med hans stil, jeg har den sympati for filmen.
Den er(endnu) et bevis på, at en film ikke behøver at være stærkt dramatiseret for at være indlevende.
Tell No One, 2006 Fransk thriller med musik-problemer!
Tell No One, Fortæl Det Ikke Til Nogen eller NE Le Dis A Personne er en ganske fin thriller. Historien er godt skruet sammen, og det hele udfoldes på en god måde. Nogen gange er den dog lidt for arketypisk i sin fortælling.
Det helt store men er dog musikken. Den river mig gang på gang ud af historien og spændingen, og det er virkelig ærgeligt. Jeg taler ikke om soundtracket, men om de malplacerede sange.
Den er spændende, men den er også lidt for typisk af og til, og musikken trækker den ned. Folk, der er fan af thrillere, vil helt sikkert synes bedre om den end mig. Jeg er dog ikke stor fan, men derfor er det bestemt stadig en fin film.
#12554: Musikken var rigtigt nok meget malplaceret(Især With or Without You), men i sidste ende var det ikke nok til at rive mig helt ud af historien. Og jeg synes at det er en meget veludført thriller, og jeg ender nok på en 8/10.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#12555 - det er ISÆR With Or Without You-sekvensen. Men faktisk hver gang, der bliver brugt sange fra et andet band, så bliver jeg sgu lidt revet ud af det...og glemte at nævne slutningen, som jeg heller ikke var vild med...resten i spoiler:
jeg er helt med på, at de skal finde sammen igen - havde nærmest forventet det - men come on: en hjort i en fredfyldt skov, der lige leder ham hen til træet...
Vi befinder os på en stille vej i en lille by. Den unge mand Yannick styrter på cyklen og søger hjælp i det nærmeste hus. Uheldigvis opdager han visse ting i huset som etisk kan diskuteres af de fleste forhåbentlig. Gitterne for vinduerne burde ha' advaret ham, fæknold.
Jeg er positivt overrasket, meget endda. Husets faderfigur Beaulieu er en religiøs mand som handler efter sine overbevisninger. Han mener "ofrene" har fortjent deres skæbne og måske har han ret? Problemet med Yannick er at han ikke er ond, men bare pokkers uheldig. Beaulieu er også en gudbenådet skakspiller, vinder Yannick må det jo betyde at han har set lyset og kan få sin frihed.
Filmen er anderledes historiemæssigt og til tider ligeså visuelt, og har næsten et overnaturligt skær over sig hvilket også gør at visse usandsynligheder bedre accepteres. Skuespillet er pletfrit allround og det er længe siden en thriller/semihorror fangede mig så meget.
Jeg har fået set de tre første Harry Potter-film og det var næsten som at se dem første gang, da jeg virkelig har glemt meget fra dem. Jeg tror vistnok jeg også har set den fjerde, men det må vise sig i morgen.
Jeg kommer ikke til at gå alt for dybt ind i dem, men den første var en helt ok oplevelse, hovedpersonerne var ikke specielt gode til at spille skuespil, men det var acceptabelt. Jeg var i hvert fald underholdt. 7/10
Toeren er noget middelmådig, skuespillet er bedre, men visse figurer er fjollede og direkte dårligt skrevet. Dobby er måske den mest irriterende animerede figur siden Jar-Jar og det er svært at tage hamdér den arrogante knægt med det hvide, fedtede hår seriøst, der hele tiden spiller op til Harry Potter, selvom han er klar over, at Potter allerede to gange har stået overfor hamdérhvisnavndeikkenævner. Om han her bedre skrevet i bøgerne, aner jeg ikke, men det er sgu en stupid figur... og jeg har ikke planer om at læse bøgerne. :) 5/10
Den tredje film er ligeså underholdende som den første, alle har fået lidt mere erfaring, der er et par ting, der kunne hænge bedre sammen, det kunne måske endda have været lidt kortere, men god spas og jeg blev underholdt. 7/10
Nå ja, så kan jeg undre mig lidt over titlen på den første film, at de ikke helt kan finde ud af hvis sten det i virkeligheden er, da briterne åbenbart kalder filmen én ting, mens amerikanerne kalder den noget andet... oh well.
J K rowling er britisk, så jeg udtaler det altid med det britiske ord reseraction stone skulle jeg da mene er den rigtige er de vises sten på dansk :P
er enig med dig i bedømmelserne, synes dog 2'eren var en god film men dem svageste HP film af dem alle, i min mindre alder var jeg godt skræmt væk af de kæmpe store edderkopper men nu hvor deres CGI er så forældet er så er de sku mere til at se på uden at jeg tager noget over hovedet og venter til scenen er overstået hehe, fik dog et godt gluk da jeg så trolden i den første.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#12551 Collateral 14 år siden
Skal lige understrege at der bestemt er nogle hardcore sproglige billeder, så på den led er der grovkornethed, blev bare ikke chokeret, som filmen nærmest lod til at forvente.
Det var så lidt :)
#12552 Hr. Nielsen 14 år siden
#12553 Skeloboy 14 år siden
Francois er klasselære i en etnisk blandet klasse i en parisisk forstad. Dette er ikke nogen Dangerous Minds, hvor "hvid lære redder de fattige bøller", men der i mod et 100% realistisk portræt.
Francois er lidt alene med sine holdninger blandt de andre lærer: han tror ikke på straf, og han er ikke så striks om de andre. Alligevel er der masser af interessante konflikter i klassen. Det er 13-15 årige, der gerne vil lave oprør og ikke så gerne lære noget.
Jeg kan ikke helt gennemskue, hvor meget af handlingen, der er aftalt og hvor meget, der er virkelighed. Filmen bygger på en bog skrevet af François Bégaudeau - der spiller sig selv i filmen. Eleverne spiller i stor grad også sig selv.
Selv bliver man følelsesmæssigt involveret, og jeg irriterer mig hver gang, at Francois bliver sagt imod på læreværelset. Jeg bliver irriteret, når eleverne ikke vil lytte på Francois - som uden tvivl er en god lære. Selvfølgelig er jeg enig med hans stil, jeg har den sympati for filmen.
Den er(endnu) et bevis på, at en film ikke behøver at være stærkt dramatiseret for at være indlevende.
9/10
#12554 Skeloboy 14 år siden
Fransk thriller med musik-problemer!
Tell No One, Fortæl Det Ikke Til Nogen eller NE Le Dis A Personne er en ganske fin thriller. Historien er godt skruet sammen, og det hele udfoldes på en god måde. Nogen gange er den dog lidt for arketypisk i sin fortælling.
Det helt store men er dog musikken. Den river mig gang på gang ud af historien og spændingen, og det er virkelig ærgeligt. Jeg taler ikke om soundtracket, men om de malplacerede sange.
Den er spændende, men den er også lidt for typisk af og til, og musikken trækker den ned. Folk, der er fan af thrillere, vil helt sikkert synes bedre om den end mig. Jeg er dog ikke stor fan, men derfor er det bestemt stadig en fin film.
6/10
#12555 Kruse 14 år siden
#12556 Skeloboy 14 år siden
#12557 Steffan Rasmussen 14 år siden
#12558 misuma 14 år siden
Vi befinder os på en stille vej i en lille by. Den unge mand Yannick styrter på cyklen og søger hjælp i det nærmeste hus. Uheldigvis opdager han visse ting i huset som etisk kan diskuteres af de fleste forhåbentlig. Gitterne for vinduerne burde ha' advaret ham, fæknold.
Jeg er positivt overrasket, meget endda. Husets faderfigur Beaulieu er en religiøs mand som handler efter sine overbevisninger. Han mener "ofrene" har fortjent deres skæbne og måske har han ret? Problemet med Yannick er at han ikke er ond, men bare pokkers uheldig. Beaulieu er også en gudbenådet skakspiller, vinder Yannick må det jo betyde at han har set lyset og kan få sin frihed.
Filmen er anderledes historiemæssigt og til tider ligeså visuelt, og har næsten et overnaturligt skær over sig hvilket også gør at visse usandsynligheder bedre accepteres. Skuespillet er pletfrit allround og det er længe siden en thriller/semihorror fangede mig så meget.
5,5/6
#12559 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Jeg kommer ikke til at gå alt for dybt ind i dem, men den første var en helt ok oplevelse, hovedpersonerne var ikke specielt gode til at spille skuespil, men det var acceptabelt. Jeg var i hvert fald underholdt.
7/10
Toeren er noget middelmådig, skuespillet er bedre, men visse figurer er fjollede og direkte dårligt skrevet. Dobby er måske den mest irriterende animerede figur siden Jar-Jar og det er svært at tage hamdér den arrogante knægt med det hvide, fedtede hår seriøst, der hele tiden spiller op til Harry Potter, selvom han er klar over, at Potter allerede to gange har stået overfor hamdérhvisnavndeikkenævner. Om han her bedre skrevet i bøgerne, aner jeg ikke, men det er sgu en stupid figur... og jeg har ikke planer om at læse bøgerne. :)
5/10
Den tredje film er ligeså underholdende som den første, alle har fået lidt mere erfaring, der er et par ting, der kunne hænge bedre sammen, det kunne måske endda have været lidt kortere, men god spas og jeg blev underholdt.
7/10
Nå ja, så kan jeg undre mig lidt over titlen på den første film, at de ikke helt kan finde ud af hvis sten det i virkeligheden er, da briterne åbenbart kalder filmen én ting, mens amerikanerne kalder den noget andet... oh well.
#12560 Batsy 14 år siden
er enig med dig i bedømmelserne, synes dog 2'eren var en god film men dem svageste HP film af dem alle, i min mindre alder var jeg godt skræmt væk af de kæmpe store edderkopper men nu hvor deres CGI er så forældet er så er de sku mere til at se på uden at jeg tager noget over hovedet og venter til scenen er overstået hehe, fik dog et godt gluk da jeg så trolden i den første.