Gravatar

#12561 elwood 14 år siden

Still waiting on Mammoth, men self. det jo et stort mesterværk, så det er self. svær og beskrive med få ord.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12562 loki 14 år siden

Har netop set første "sæson" (46 min) af Machinima's SciFi film [url= på youtube. Den er overraskende godt lavet; både spændende, med udemærket skuespil og gode effekter. Det virker på mange måder som en fuldt ud professionel, lille film som de har cuttet op og smidt på YT.
www.peakoil.dk
Gravatar

#12563 jessup 14 år siden

Aristocrats

Har set filmen flere gange men ligger ikke selv betydeligt vægt med hvad man kan tillade sig og 9/11 og alt det der. Det der er godt ved filmen er at de forskellige komikeres form, tilgang mm. bliver så tydelig når de skal arbejde efter samme framework - alt i alt en god film om komikere. Og så er den jo sjov fra tid til anden.
This is just until June
Gravatar

#12564 TP-DK 14 år siden

Tucker & Dale vs Evil

"We've had a doozy of a day officer. There we we're mindin our own business. Makin some improvements to our new vacation home. When all the sudden these kids start killin themselves all over my property. Now, I don't know about how much experience you've had with this kind of thing but me and Dale here, well, we ain't had any."

Tucker og Dale (spillet fremragende af Alan Tudyk og Tyler Lavine) er to bondeknolde der har planlagt at holde ferie i deres nykøbte sommerhus der ligger ved en sø i skoven. Samtidig har nogle fordomsfulde teenagere besluttet sig for at campere i skoven, ikke langt fra Tucker og Dales sommerhus, med alt hvad det indebærer af øl og fortælling af gyserhistorier. Da en redningsaktion af en af teenagerne bliver forvekslet med en kidnapning, blive de unge straks overbevist om at de har at gøre med psykopatiske bonderøve der dræber folk som hobby, og at det eneste de kan gøre er at gå til angreb mod dem.

Tucker & Dale vs Evil tager hele splatter/massakre/slasher genren, vender den 180 grader, og gør det overraskende godt. Den er proppet med blod, humor, opfindsomme "drab" og masser af hentydninger til film som Cabin Fever og Evil Dead. Teenagerne bliver spillet af skuespillere man nok aldrig kommer til at se i et Oscarshow, de er faktisk ret elendige. Men det passer meget godt til filmen da den jo netop er en parodi på alle de gyserfilm hvor skuespillet aldrig har været det man kunne lide dem for. Men til gengæld spiller Alan Tudyk og Tyler Lavine fantastisk som de to bonderøve og har en god kemi sammen på lige så høje niveau som Simon Pegg og Nick Frost i Shaun Of The Dead.

Helt perfekt er filmen dog ikke, den lider en del problemer med tempoet, hvilket er ærgerligt da den ellers er en god overset film.

8/10
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#12565 wimmie 14 år siden

Enig i din anmeldelse... Dog tror jeg at "teenagerne" overspiller helt og holdent med vilje; jeg tror bestemt det er mening at de skal være elendige for netop (som du påpeger) at parodiere de stereotype og hysteriske teenagere der bliver slagtet på stribe pga. deres dumheder i alm. gyserfilm ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12566 Hr. Nielsen 14 år siden

TP-DK (12564) skrev:
Tucker & Dale vs Evil
Jeg havde også en god oplevelse med denne film. Der var flere vildt morsomme scener!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12567 Kruse 14 år siden

#12564: Jeg er også helt enig i din anmeldelse. Og som Wimmie nævner, og du egentligt også selv er inde på, så er jeg ret sikker på at "teenagerne" overspiller med vilje. Jeg kunne især godt lide Jesse Moss som Chad, der efter min mening rammer den helt rigtige blanding af overspil og intensitet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12568 loki 14 år siden

Tucker & Dale vs Evil er sgu sjov. og formår akkurat at holde sig på den rette side af overdrevet. 8/10 lyder som den rettet karakter.
www.peakoil.dk
Gravatar

#12569 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Så fik jeg set de næste tre Harriiii Potato, som de kære japanere ville have sagt.

Jeg tror inde i film seks muligvis, gik det op for mig, at jeg slet ikke havde bemærket skiftet mellem Richard Harris og Michael Gambon, selvom jeg har set filmene back to back, så det skift har de klaret ganske fortræffeligt.

De næste tre film, "Goblet of Fire", "The Order of the Phoenix" og "The Half-Blood Prince" er noget mere voksne, hvilket også giver meget god mening, da hovedpersonerne er blevet ældre.

Overall er alle tre helt fine film og i modsætning til filmatiseringer af andre bøger, f.eks. Twilight-serien og selvom jeg aldrig har læst hverken det ene eller det andet, føler jeg nu alligevel, at man generelt har haft en noget mere seriøs tilgang til Harry Potter og forsøgt at skabe nogle god film.

Der er stadig forholdsvis idiotiske figurer med i historien, filmene er voldsomt lange og jeg mener sagtens, at man kunne have skåret lidt fedt af i alle tre tilfælde, men det havde sikkert udløst lynch mobs blandt Potter-fans - dog skal filmene jo stadig stå på egne ben og for en, der aldrig kommer til at læse bøgerne, må jeg erklære mig ligeglad med præcis det aspekt, altså om alt er med fra bøgerne ect., så længe filmene fortæller en fornuftig historie.

Det er også herligt med det forholdsvis store cast af store og små roller, besat af dygtige skuespillere, der formår at holde niveauet oppe, når visse af de yngre skuespilleres manglende erfaring bliver tydelig.

Så det blev til: 7/10, 7/10 og 8/10.

Den sidste film var lidt lang i spyttet til tider, men gode præstationer og en fornuftig plotudvikling trak den lidt højere op end de andre.

Så mangler jeg kun de to sidste, som jeg venter med til i morgen.
Gravatar

#12570 Skeloboy 14 år siden

Hush...Hush, Sweet Charlotte, 1964
Charlottes mand blev myrdet for 37 år siden. Siden da, har Charlotte(Bette Davis) ikke været sig selv. Men det hele tager en ny drejning, da Miriam(Olivia De Havilland) kommer for at hjælpe Charlotte med at beholde huset. For ikke alt er, som det så ud til dengang. Josep Cotton, der også har spillet med i et væld af klassikere(Citizen Kane, The Third Man, Touch of Evil, Shadow of a Doubt, The Magnificent Ambersons, Gaslight) har også en bærende rolle.

Hush...Hush, Sweet Charlotte er for det meste af tiden en virkelig, virkelig spændende thriller! Men desværre går det lidt galt hen i mod slutningen. Der rettes dog op på det, så filmen bliver afrundet ganske tilfredsstillende. Den kan sammenlignes lidt med Whatever Happened To Baby Jane? i stemning og stil. Robert Aldrich står da også bag begge to, og Olivia De Havillands rolle var oprindelig tiltænkt Joan Crawford(Bette Davis og Joan Crawfords indbyrdes forhold er ganske seværdig læsning).

Jeg har prist De Havilland før, og her lever hun ikke helt op til hendes tidligere roller. Men Bette Davis er igen i sit es. Hende kunne jeg bruge lang tid på at skrive om, men i stedet har jeg lavet en lille collage, der - ret dårligt - viser hendes afsindige talent: Bette Davis Collage

Filmen rammer ikke altid 100% plet, men for det meste af tiden, er den klassiker-status-værdig!

8/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: