Gravatar

#12571 Kruse 14 år siden

Jeg fik i øvrigt set første afsnit af den britiske serie "Misfits" på Blu-Ray og det ser bestemt lovende ud :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12572 Lord Beef Jerky 14 år siden

Tucker & Dale var så ikke rigtigt mig. Humoren kommer ikke langt nok ud for min smag, og jeg endte langt mere irriteret end egentligt underholdt over karaktererne og de situationer, de blev placeret i. Det virkede lidt som en film, der prøver ihærdigt på at blive kult, og det er det eneste en film absolut ikke må prøve på for rent faktisk at blive kult. Ikke for at nedgøre jeres oplevelse med filmen, jeg havde bare hellere set den tage skridtet fuldt ud, og blive en anelse mere provokerende og farlig end hvad tilfældet var. Ret skal være ret - jeg grinte da et par steder omkring slutningen. Umiddelbart 4 eller 5 ud af 10 fra min side.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12573 elwood 14 år siden

Still waiting...

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12574 misuma 14 år siden

Jeg prøvede at se Wrecked, men faldt i søvn midtvejs. Ikke fordi den er kedelig, men fordi jeg var træt...det er jeg sgu egentlig stadig.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#12575 Lord Beef Jerky 14 år siden

misuma, den er altså også lidt kedelig =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12576 Collateral 14 år siden

Blue Valentine
Jeg kan nok ikke sige specielt meget om den her film som ikke allerede er blevet sagt. Filmen er hjerteskærende, og dens grå stemningsmæssige tone, gør den bare endnu hårdere undervejs. Kulminationen i form af den endelige scene, er en af de værste øjeblikke jeg nogensinde har oplevet på film - forstået på den måde at scenen og måden særligt skuespillerne eksekverer den på, rammer utrolig hårdt i al sin realisme. Ryan Gosling imponerer her mindst ligeså meget som han gjorde i "Drive", og Michelle Williams ser jeg frem til også at få set nogle flere film med. Filmen er på mange måder en følelsesmæssig tung rutsjebanetur at komme igennem, men det ændrer ikke på at den er ekstremt seværdig.

8/10

Coraline
Den her film har jeg set frem til i lang tid og jeg blev egentlig en knivspids skuffet. Det er imidlertid svært for mig at sætte ord på hvorfor. Visuelt er den betagende, og den går nogle utrolig mørke steder hen på denne side, men indholdsmæssigt er den egentlig meget middelmådig. Historien er måske twistet en smule anderledes, men opbygningen er meget typisk/standard, og selvom jeg ikke kedede mig og filmen ingenlunde er dårlig, var der alligevel en lille del af mig der var skuffet.

7/10

Og så et par ultrakorte kommentarer:

After Sex (2000): Er en super dårlig film. Intetsigende i sin historie, sit skuespil og det overordnede indtryk.

2-3/10

Call It Murder (1934): Meget lig den ovenstående var også denne film meget kedelig og indholdsmæssigt gumpetung. Visuelt tror den selv den har meget mere at byde på end den reelt har. Desværre.

2/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12577 Muldgraver 14 år siden

Collateral (12576) skrev:

Coraline

Bogen er dog ganske glimrende :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#12578 wimmie 14 år siden

Into the Wild

Jeg skammer mig... Jeg skammer mig over ikke at have set denne fantastiske film noget før. Jeg har haft den stående på hylden i over et år, og jeg vidste at jeg ville kunne lide den - så hvorfor jeg har ventet ved jeg ikke. Men jeg fik lige præcis den oplevelse jeg havde forventet; en smuk, spændende og rørende fortælling.

Det værste ved filmen var at jeg som forventet (hvilken nok egl. var grunden til at jeg ikke har fået taget mig sammen til at se filmen) sad bagefter med en lidt dårlig smag i munden; en smag af dårlig samvittighed over at være en del af dette forbrugersamfund der går alt for meget op i penge og materielle goder i stedet for at værdsætte den (ellers) smukke verden vi lever i.

Samtidig gav filmen mig en voldsom trang til at rejse til USA igen ;)

Hvorfor filmen ikke blev nomineret til flere oscars...og hvorfor den ingen vandt går over min forstand (men ok, det var generelt et fantastisk filmår)

10/10

SherryBaby

En lille overset perle der også har stået for længe på min reol. Havde ellers læst en del kritik af filmen så mine forventninger var ikke så høje, men efter et par rosende ord herinde kan jeg kun erklære mig enig i roserne. Filmen er barsk, rørende og enormt velspillet - Maggie Gyllenhaal er virkelig fantastisk i rollen.

8/10

Everybody's Fine

Havde sat mig selv op til at skulle se en lille let komedie, og blev alligevel noget overrasket over at finde ud af at det var et noget dybere og meget rørende bekendtskab - endnu en overset lille film på trods af de mange store navne på rollelisten.
Det er rart at se Robert De Niro i en anderledes rolle end de fjollede typer han har spillet de seneste år. Et dejligt nede på jorden og realistisk portræt af en mand i pensionistalderen der sørger over tabet af sin kone og prøver at samle alle sine børn der bor i forskellige dele af landet.

8/10

The Squid and the Whale

En film jeg faktisk kun havde hørt godt om og jeg blev heller ikke skuffet. Et velspillet lille komedie-drama om skilsmisse og alt hvad der følger i en dysfunktionel familie hvor egoistiske forældre sætter deres egne behov først.

8½/10

Mammoth

Hvad kan jeg sige? Denne film har jo alt hvad en rigtig B-Sci-fi skal have; en overspillende hovedrolle, dårlige CGI-effekter, en skuespiller som burde lave bedre film (Tom Skerrit) og frem for alt; en snigende ninja-mammut!

Ord kan næsten ikke udtrykke mine meget modstridende følelser af lede og begejstring over denne film som klart er en værdi modkandidat til "Mega Piranha" og "Silent Scream" i kategorien "so bad it's good"

Underholdningsværdi: 8/10
Filmen som Emmy-nomineret (jep! for bedste effekter) film 2/10

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12579 elwood 14 år siden

Hel enig, det var også klart hele konceptet med den snigende Mammut, som morede gi-jones og undertegnede mest da vi så den.

Og Tom Skerritt som Konspiration fanatisk, var nu ganske munter, men ja en rolle han sikkert kunne i søvne 8-)

Hovedrollen derimod... ufff... jo deeet...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12580 misuma 14 år siden

Fantastiske film du lige har kørt igennem der Ü Jeg lader som om en af filmene ikke var på listen...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: