Gravatar

#12641 Highland Park 14 år siden

Nicki52s veje er uransagelige. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12642 Batsy 14 år siden

Min eneste klage til det nye julekalender at julemanden ikke har sit SKÆG på det jo latterligt og arg, julemanden skal have hvidt langt skæg, kun Richard Attenbourgh har formået at lave en god og kærlig julemand

Richard er sådan set bare en fantastisk old actor :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12643 loki 14 år siden

Apollo 18 (2011)

Sikke da noget bras.

Konceptet havde potentiale - en hidtil ukendt 18. månelanding med dertilhørende mystiske begivenheder - men udeførelsen lader meget tilbage at ønske. Filmen er lavet som en mockumentary, og for at give den et "autentisk" skær, så er alt filmmaterialet baseret på "ægte" optagelser, dvs. elendige billeder stort set hele vejen igennem. Ugh. Det er værre end med almindelig rystekamera, og er tættet på at give hovedpine end indlevelse i filmen. I stedet for at køre med på denne rædderlige mockumentary-genre, så skulle de have optaget den med et almindeligt kamera, og det tekniske aspekt kunne have været med til at redde filmen - Moon fra 2009 var jo utrolig smuk og stemningsfyldt, selvom dén film havde sine egne problemer (EROEI).

Men tilbage til Apollo 18. Forude det tekniske aspekt, så er filmen alt for lille, og den bliver mere og mere fjollet efterhånden som mystikken bredder sig. Den første overraskelse er udemærket, men derefter bliver den for traditionel og man mister interessen for deres gøren og laden.

2/6

------

Misfits (Engelsk serie, sæson 1, afsnit 1-4)

Ikke min kop engelsk te.

Jeg er normalt stor "fan" af serier hvor menneskerne er/kan mere end normalt, men stort set alt er galt her. Serien er på den ene måde ment som en komedie, men samtidig så prøver den at være småseriøs og fejler totalt på begge fronter. Måske jeg bare ikke fatter engelsk humor, men den overordnede historie, deres indbyrdes dialog, deres manglende interesse for egne kræfter giver ingen logisk mening og er dybt frustrerende at se på. At hovedpersonen - hvis man kan kalde ham det - så er VIRKELIG irriterende og DYBT ØRETÆVEINDBYDENDE gør dælme heller ikke kamelen lettere at sluge.

1/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#12644 Kiksmann 14 år siden

Lord Beef Jerky (12640) skrev:
Ok, Ludvig og Julemanden var en sammenligning jeg ikke lige havde regnet med.

Det er egentlig ikke så svært:

Ludvig som voksen?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#12645 Collateral 14 år siden

Kiksmann (12644) skrev:
Det er egentlig ikke så svært:

Ludvig som voksen?

:P
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12646 misuma 14 år siden

Loki - Jeg håber ikke jeg kommer til at dele din oplevelse med Apollo 18. Pleeease be good.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#12647 chronaden 14 år siden

Giver "Apollo 18" en 5/10, ikke en man behøver gå efter, desværre :<
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#12648 loki 14 år siden

misuma (12646) skrev:
Loki - Jeg håber ikke jeg kommer til at dele din oplevelse med Apollo 18. Pleeease be good.

Jeg overvejede at give den 3/6, men det indikere at filmen til nød kan ses (søvnig søndag), og det mener jeg faktisk ikke er tilfældet. Men hvis du skal se den, så alt mulig held og lykke ^^
www.peakoil.dk
Gravatar

#12649 Babo84 14 år siden

Transformers 3 (Blu Ray)

Lille forbedring siden vi sidst så Bay i aktion, men det er nu ikke sååå meget. Den trofaste transformers fan vil stadig nikke genkendelse til plathederne og usandsynlighederne. De er bestemt ikke svigtet her. Jow jow, denne her er måske en tand mere seriøs i tonen, og så alligevel ikke. Forældre-delen er dog (næsten) helt afskåret. Men det er stadig dårlig humor der præger, uintelligent historie og papfigurer, som man umuligt kan holde med. Megan Fox er erstattet med en anden hot dulle, som ikke kan spille. Hendes opgave er at se reklame-godt ud med eksklusivt designertøj og gøre lidt reklame for kosmetologuddannelsen. Computereffekterne er tilgengæld VILDT imponerende. Jeg har faktisk sjældent set noget lign. Her kan Bay altså sit kram. Robotter ser atter fabelagtige ud, og den bedste sekvens er helt klart skydive-scenen, som er lækkert filmet. Ellers synes jeg action'en ofte forekommer lidt kedelig, når man blot ser bygninger og metal skudt i smadder. Man føler heller ikke nogen er i fare. Alle overlever de mest usandsynlige sekvenser, og "det hele skal nok gå" kind of historie, har altså sine begrænsninger. Men den tekniske-afdeling har sikkert moret sig med denne film, og her tænker jeg på effekt-folk, lydfolk osv. Det er næppe en film der nomineres for bedste fotografering, men det sigter den nok heller ikke efter. En spilletid på 2t og 35m er helt hen i vejret for denne type film. Det er faktisk en bedrift, at man kan holde den tynde historie kørende så lang tid? Der er uden tvivl mange overflødige sekvenser, og den afsluttende kamp er simpelthen overlang (næsten en time). Men altså. I periode underholdende.

5/10
Gravatar

#12650 Kisbye 14 år siden

Calvaire
Haha, de er bindegale de Belgiere. Den er nok mere grotesk morsom, end den er uhyggelig. Minder mig lidt om en anden belgisk film kaldet "Man Bites Dog" Der ligeledes var vildt grotesk. morede mig lystigt filmen igennen og syntes entlig også den teknisk var ganske flot lavet.
Forslag til andre gode Belgiske film modtages med kyshånd.

Den kommer og og ringer på 8/10.

#12610 skrev:

GettysBerg

Helt enig. Det er også en af mine favoritter. Den bedste film om den Amerikanske borgerkrig, som der underligt nok ikke er mange af. Den bygger på bogen "The Killer Angels" af Michael Shaara og filmen holder sig meget tæt til bogen (måske også derfor filmen er så lang). Toeren i serien "Gods and Generals" er ligeledes filmatiseret, men floppede fælt. Dette fik desvære Medie mongulen Ted Turner, som havde finanseret filmene, til at trække sig fra den sidste planlagte film i serien "The Last Full Measure". Det ville være en fantastisk julegave, hvis probjektet blev genoptaget, men det er vel nok tvivlsomt.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: