Gravatar

#12851 Åkepool 14 år siden

Siden sidst:

Cedar rapids 7/10
Attack the block 7/10
Scream 4 6/10
Priest (2011) 5/10
Blitz 6/10
Scott Pilgrim vs. the world 8/10
Zookeeper 4/10
Transformers: dark of the Moon 5/10
Mr. Popper's penguins 6/10
Bunraku 4/10
The Adventures of Tintin 7/10
Cars 2 6/10
Super 8 8/10
Prowl 5/10
Rise of the planet of the apes 8/10
The Town 8/10
Bridesmaids 7/10
Smiley face 4/10
Colombiana 7/10
The Inbetweeners movie 8/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#12852 HonoDelLoce 14 år siden

I går (søndag) blev der set hele 3 film herhjemme..

Først så vi Groundhog Day.

Det er jo en herlig klassiker, som jeg elsker at se om julen (ja, jeg ved godt, at det ikke er en julefilm, men det er det nu engang for mig ! ;) ), og i år var så første gang på bluray (og første gang overhovedet for kæresten).

Hvilken lækker lille film det dog er ! Without further ado, 9/10 !

Så blev Jumanji sat på.

En af de film, som jeg ikke har set, siden jeg var måske 13 år. Det er bestemt ikke en film, der er ældet med ynde, for hold da op en ordentlig omgang dårlige effekter. Men af en eller anden grund virkede eventyret stadig for mig, også selvom morale-laget er lidt tykkere, end jeg husker (som ved så mange film, jeg havde kær som purung kid :) ). 6/10 ! Den ville nok have endt helt oppe på 7/10, hvis den var set i selskab med de to mindste brødre, som jeg er sikre på, vil elske den film!

Til sidst stod den på Robots

Jeg har været dårlig til at følge med i animationsfilm de sidste år, hvor film som Cars, Ratatouille og lignende slet slet ikke har fået mig op at ringe. Men vi havde godt gang i en "eventyrlig" aften, så vi blev enige om at holde os der og se, hvordan en verden befolket af robotter kunne se ud.
Det er uden tvivl en flot (hold da faktisk helt op, hvor så den godt ud i HD !) og ambitiøs film (hvilket ikke mindst rolle-listen vidner om), og der er helt sikkert brugt mange arbejdstimer på at fundere over sjove ting, der ville være marginalt anderledes i sådan en robot-verden, og der gives masser af muligheder for små humoristiske indslag i ny og næ.
Det kan da heller ikke overraske gevaldigt, at det i en film om robotter er på det "menneskelige" plan, at det hele falder lidt til jorden. Ærlig talt virker det som om, der skal introduceres for mange karakterer, der alligevel er en smule ligegyldige, og så gives der simpelthen for meget opmærksomhed til små ting, der sagtens kunne udelades, og som ganske givet kun er med i et forsøg på at få de yngste teenagere med (jeg tænker især på et indslag som Britney Spears-sekvensen!).

5/10

Her til aften så vi så Heat, hvilket vel var 10. gensyn for mig og første gang for kæresten.

Jeg har før skrevet en ret lang anmeldelse af den, og der er så mange aspekter at holde styr på, at jeg helst ikke vil rode mig ud i det igen. Dog vil jeg gerne holde fast ved min karakter, 10/10 ! Et mesterværk, som jeg ikke ville ændre en dadel ved !

Heller ikke selvom kæresten synes den var kedelig og ikke "rigtigt forstod meningen med den"..! Kastration er bestemt en mulighed..........
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12853 wimmie 14 år siden

HonoDelLoce (12852) skrev:

Heller ikke selvom kæresten synes den var kedelig og ikke "rigtigt forstod meningen med den"..!

Er det ikke næsten slå op grund?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12854 HonoDelLoce 14 år siden

wimmie (12853) skrev:

Heller ikke selvom kæresten synes den var kedelig og ikke "rigtigt forstod meningen med den"..!

Jeg kan slet slet ikke se, hvordan i alverden du kan få dig selv til at bruge et ord som "næsten" i den sætning.............
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12855 wimmie 14 år siden

HonoDelLoce (12854) skrev:
wimmie (12853) skrev:

Jeg kan slet slet ikke se, hvordan i alverden du kan få dig selv til at bruge et ord som "næsten" i den sætning.............

Sorry... Her var manden nok også sparket ud hvis han havde ytret samme mening om 'Heat' - heldigvis elsker han den, så jeg turde godt gifte mig med ham... :p
Gravatar

#12856 Hr. Nielsen 14 år siden

Heat er da en røvsyg bøssebromance med slet homoforskrækkede undertoner, hvor Al og Robert ikke tør springe på hinanden fordi det er forkert i følge Mann's puritanske livssyn, som i den grad plager Amerika. Som spændingsfilm fungerer den heller ikke, den er jo hverken fængende eller har ret mange gode scener. Det ligner jo kedeligt genbrug. Særligt scenen hvor
ha ha ha, jeg kunne ikke dy mig...Dårlig joke jeg ved det. Jeg elsker Heat og rater den selv 10/10:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12857 wimmie 14 år siden

Men du turde alligevel ikke at køre den helt ud :p

Fair nok...jeg så godt at orden "kastration" blev nævnt i sammenhæng tidligere ;)
Gravatar

#12858 Hr. Nielsen 14 år siden

wimmie (12857) skrev:
Men du turde alligevel ikke at køre den helt ud :p
Nej, tror jeg har opbrugt min kredit til den slags;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12859 wimmie 14 år siden

Hehe ;)
Gravatar

#12860 Babo84 14 år siden

Heat er bare et skidt remake af LA Takedown. Skidt af Mann gentager sig selv.

Skriv ny kommentar: