Unge ingeniør Svend (en meget ung Bent Mejding) støder på en del af halen af et nedfrosset reptil under en boring i Lapmarken. Delen sendes uvist af hvilken grund til Danmarks Akvarium til nærmere undersøgelse. Halestykket bliver uheldigvis tøet op og viser sig at være i stand til at genskabe resten af dyret vha regeneration. Uvist af hvilken grund sendes en amerikansk genral Mark Greyson (Carl Ottosen) til Danmark. Han har heldigvis en dansk mor og taler flydende dansk. Ikke overaskende vokser dyret sig stort og bryder ud, hvorefter den danske hær og flåde for lov til brilliere med at vise hvad de kan. Imellem skyderierne underholder filmskaberne med et lille marionetshow med det frygtede uhyre Reptilicus der kryber lidt rundt og ødelægger nogle fine papkulisser og modelbyer. Mon de når at nedkæmpe uhyret inden det er for sent?
Reptilicus er ikke noget stort mesterværk. Effekterne er skræmmende ringe, skuespillet er skidt og manuskriptet er fyldt med tåbeligheder. Til gengæld får man Dirch Passer der fremfører "Tilicus-sangen", Bent Mejding som førsteelsker og den fantastisk replik "Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet at dyret har været kæmpemæssigt" Saga-Studierne skal have en præmie for forsøget og straks have tagen den fra dem igen pga resultatet.
Reptilicus bør ikke ses alene, men kan være stor underholdning i selskab med andre og lidt alkoholiske drikke.
3/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Real Steel Charlie (Hugh Jackman) er tidligere bokser og i året 2020 slås man nu med robotter. Han skylder penge til højre og venstre og er på farlig grund. Som prikken over i'et, dør hans eks-kone og efterlader ham sin søn Max. Han afskriver sig sin forældremyndighed, men skal beholde Max over sommeren, hvorefter mosteren overtager. Men da de finder en gammel skrotbunke, som de skal have stor held for at slås med. Men hvis far og søn samarbejder med Charlies eks-kæreste Baileys (Evangeline Lilly) støtte kan alt ske.
Det er den bedste robotfilm der har været der i lang tid. Det er første gang jeg har nydt en robot og bokse film som jeg elsker. Shawn Lewy har fået lavet den fedeste film i hans karriere. De har også fået castet den sødeste nuttede dreng Dakota Goya til at spille hans søn. Han og hans øjne spiller helt vild godt. Man skal være lavet af titanium for at modstå ham.
5/6, 9/10
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Jeg tror snart jeg smider en pre-order efter Real Steel...den virker overraskende pænt modtaget.
-------------------------
Fish Tank
En barsk skildring af en rapkæftede 15-årige tøs som vokser op i et af Englands ghetto-områder. Ser man pigens moder forstår man pigens hårdhudet facade, som dog langsomt krakelerer da moderens nye fyr har en positiv indflydelse i hjemmet...langt hen af vejen.
Det her er virkelig en spændende film. Lige fra start af blev jeg suget ind i handlingen og levede mig ind i situationen og købte endda præmisserne uden at tænke for meget over dem (hvilket er nødvendigt i denne film) og stadig uden at vide, hvor det ville bære hen. Dette er nok især takket være fantastisk kliplning. Derudover er sci-fi-plottet, der stille og roligt kom til overfladen, interessant. Alle karaktererne og deres dynamik fungerer glimrende og er interessante. Slutningen havde jeg det lidt ambivalent med, men jeg kunne nok ikke have fundet på en bedre måde at runde fortællingen af på, når det kommer til stykket... 5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Øj, jeg har lige opdaget (takket være Filmz' anmeldelse), at Source Code er instrueret af den samme, som har instrueret Moon! Det forklarer jo alt! Jeg skal holde godt øje med Duncan Jones' film fremover.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#12891 chronaden 14 år siden
#12892 Åkepool 14 år siden
Ha ha :)
#12893 lyspunkt 14 år siden
Unge ingeniør Svend (en meget ung Bent Mejding) støder på en del af halen af et nedfrosset reptil under en boring i Lapmarken. Delen sendes uvist af hvilken grund til Danmarks Akvarium til nærmere undersøgelse. Halestykket bliver uheldigvis tøet op og viser sig at være i stand til at genskabe resten af dyret vha regeneration.
Uvist af hvilken grund sendes en amerikansk genral Mark Greyson (Carl Ottosen) til Danmark. Han har heldigvis en dansk mor og taler flydende dansk.
Ikke overaskende vokser dyret sig stort og bryder ud, hvorefter den danske hær og flåde for lov til brilliere med at vise hvad de kan. Imellem skyderierne underholder filmskaberne med et lille marionetshow med det frygtede uhyre Reptilicus der kryber lidt rundt og ødelægger nogle fine papkulisser og modelbyer. Mon de når at nedkæmpe uhyret inden det er for sent?
Reptilicus er ikke noget stort mesterværk. Effekterne er skræmmende ringe, skuespillet er skidt og manuskriptet er fyldt med tåbeligheder. Til gengæld får man Dirch Passer der fremfører "Tilicus-sangen", Bent Mejding som førsteelsker og den fantastisk replik "Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet at dyret har været kæmpemæssigt"
Saga-Studierne skal have en præmie for forsøget og straks have tagen den fra dem igen pga resultatet.
Reptilicus bør ikke ses alene, men kan være stor underholdning i selskab med andre og lidt alkoholiske drikke.
3/6
#12894 Sweetiebellefan 14 år siden
Historien om den legendariske doktor Patch Adams, og her spillet af Robin Williams.
En af højdepunkiterne i 90er komedier.
9/10
Furry Vengeance:
Skoven er truet igen, og en mand fortryder at han er i mod skovens beboere.
Alt andet en Brendan Frasier ville have virket, og sødmen er for høj men det er dog ikke den værste komedie jeg har set.
7/10
#12895 wimmie 14 år siden
Hehe...fantastisk :D
#12896 Nicki52 14 år siden
Charlie (Hugh Jackman) er tidligere bokser og i året 2020 slås man nu med robotter. Han skylder penge til højre og venstre og er på farlig grund. Som prikken over i'et, dør hans eks-kone og efterlader ham sin søn Max. Han afskriver sig sin forældremyndighed, men skal beholde Max over sommeren, hvorefter mosteren overtager. Men da de finder en gammel skrotbunke, som de skal have stor held for at slås med. Men hvis far og søn samarbejder med Charlies eks-kæreste Baileys (Evangeline Lilly) støtte kan alt ske.
Det er den bedste robotfilm der har været der i lang tid. Det er første gang jeg har nydt en robot og bokse film som jeg elsker. Shawn Lewy har fået lavet den fedeste film i hans karriere. De har også fået castet den sødeste nuttede dreng Dakota Goya til at spille hans søn. Han og hans øjne spiller helt vild godt. Man skal være lavet af titanium for at modstå ham.
5/6, 9/10
#12897 misuma 14 år siden
-------------------------
Fish Tank
En barsk skildring af en rapkæftede 15-årige tøs som vokser op i et af Englands ghetto-områder. Ser man pigens moder forstår man pigens hårdhudet facade, som dog langsomt krakelerer da moderens nye fyr har en positiv indflydelse i hjemmet...langt hen af vejen.
4/6
#12898 Riqon 14 år siden
Det her er virkelig en spændende film. Lige fra start af blev jeg suget ind i handlingen og levede mig ind i situationen og købte endda præmisserne uden at tænke for meget over dem (hvilket er nødvendigt i denne film) og stadig uden at vide, hvor det ville bære hen. Dette er nok især takket være fantastisk kliplning. Derudover er sci-fi-plottet, der stille og roligt kom til overfladen, interessant. Alle karaktererne og deres dynamik fungerer glimrende og er interessante. Slutningen havde jeg det lidt ambivalent med, men jeg kunne nok ikke have fundet på en bedre måde at runde fortællingen af på, når det kommer til stykket... 5/6.
#12899 Riqon 14 år siden
#12900 Åkepool 14 år siden
Hvilken rolle havde øjnene fået? ;)