Gravatar

#12881 Skeloboy 14 år siden

Runaway Train, 1985
Jeg vil starte med et Ebert-citat om Top Gun: "movies like Top Gun are hard to review because the good parts are so good and the bad parts are so relentless."

Runaway Train er præcis sådan en type film. Ofte intens, næsten hele tiden en god Jon Voight og Eric Roberts, men til tider stinkende elendig.

Heldigvis er de dårlige perioder ikke i overtal og på trods af alle sine fejl, er det en ganske fornøjelig film. Selveste præmissen er måske lidt underlig: to forholdsvis usympatiske fanger flygter, og ender på et tog, der løber løbsk. Skal man have sympati for dem eller ej?

Jeg vil nok kun anbefale den til fans af 80'er film eller Jon Voight.

5/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#12882 lagoni 14 år siden

Så fik jeg set Away We Go, et kig jeg egentlig havde udskudt længe og så den kun pga instruktøren. Det lød som endnu et langsommeligt parforholdsdrama, men jeg bør lære at stole på at Mendes kan, for det var godt nok en fantastisk film med både drama (med en af de mest rørende scener jeg længe har set) og humor. Kan på imdb se folk efterlyser en pointe med filmen og et plot, det synes jeg dog er rimelig tydeligt.

En film jeg også kun så pga instruktøren og hvor jeg også blev overrasket, var Source Code i går. Jeg havde frygtet den ville være for 'artsy' og svær at forstå, men den gav (stort set) mening og var virkelig velspillet/velskrevet. Glemmer altid hvor dygtig Gyllenhaal er.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#12883 Sweetiebellefan 14 år siden

The Last Exorcism

Igen halv dokumentar gyser, og dog en bedre.

En af præsterne er øvrigt en rigtig exorcist som fact fra IMDB.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#12884 misuma 14 år siden

Scream 4 - Den prøver på at være sin egen spoof hvilket desværre resulterer i en film som hverken er sjov ej heller skræmmende. 2/6

Retreat - Et ægtepar (Thandie Newton og Cillian Murphy) tager til en yderst isoleret lille ø for at komme væk fra det hele, man fornemmer ret hurtigt at romantikken ikke just blomstrer. De får dog andet at tænke på da de får øje på en såret mand (Jamie Bell) og hjælper ham ind i huset.

Manden vågner, smurt ind i blod, og fortæller at en dødbringende og luftbåren virus er sluppet på fastlandet og eneste redning er isolering af huset. Er manden gal eller taler han sandt?

Glimrende skuespil fra alle kanter og solid opbygning af taler-manden-sandt-scenariet.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#12885 Riqon 14 år siden

The Wolfman

Jeg har længe udsat denne, efter den fik dårlige anmeldelser. Jeg havde ellers glædet mig, da der er noget fascinerende over varulve - selve det koncept, at der i én selv er et ustyrligt monster, som af og til bryder ud og tager kontrollen :) Men på grund af anmeldelserne var mine forventninger i bund. Jeg har heller aldrig set den originale (bortset fra forvandlingsscenen ;) ), så på den måde er jeg heller ikke dårligt stillet.

Jeg synes, filmen her har flere styrker. Stemningen og kulisserne er gode. Castet er godt og virker veloplagt: Benicio del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving. Historien er for så vidt også okay, relativt simpel. Men alligevel er det som om, der bare er et eller andet, der mangler. Måske det er et glimt i øjet. Måske det bare drejer sig om lidt underholdningsværdi i dialogen allerede i de første 4-5 scener, hvor alle mennesker - som vi skal til at lære at kende - bare virker usædvanligt sure og irriterede på hinanden. Romancen mellem de to primære karakterer virker til at komme helt ud af det blå. De "skræmmende" scener falder i den fælde at gøre tingene alt for grafiske, og selv om der ikke er sparet på CGI-indvolde, så virker der til at være sparet væsentligt på ægte gru og uhygge..

Underholdt var jeg (da vi var kommet lidt ind i filmen), og filmen havde da også sine højdepunkter i form af Hugo Weaving og Anthony Hopkins, som fint benyttede den smule de havde fået at arbejde med. Og alligevel, så manglede der et eller andet væsentligt... 6/10
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12886 Sweetiebellefan 14 år siden

Alvin and the Chipmunks Chipwrecked

Same proecdure as every year.

Alvin og hans venner er tilbage, og de er strandet på en øde ø med en kvinde der søger efter den begravede skat.

Det er ikke julens storfilm, men en let omgang underholdning.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#12887 Takeshi_K 14 år siden

The Adjustment Bureau

Langt bedre film end jeg havde regnet med. Jeg kan bestemt anbefale den. 8/10.
Gravatar

#12888 Riqon 14 år siden

#12887 -

Jeg var lidt skuffet over den tamme slutning.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12889 Sweetiebellefan 14 år siden

Young Guns II

For et stykke tid blev Westerns reddet, og her er en fra 1990.

Her vi så det vilde vests unge egender der er på flugt fra loven.

9/10
Gravatar

#12890 Lord Beef Jerky 14 år siden

Muligvis bæverens bedste anmeldelse til dato!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: