Gravatar

#12931 MMB 14 år siden

Er 100% enig med alt, hvad du skriver :) Har dog ikke set Deadwood endnu. :)
Gravatar

#12932 Neranders 14 år siden

Foeller (12931) skrev:

Er 100% enig med alt, hvad du skriver :) Har dog ikke set Deadwood endnu. :)

Kan du så komme igang! ;) Blev selv færdig med Deadwood lige inden nytår, og den går ind som klokkeklar 10/10. Aldrig har jeg set så højt et niveau blive holdt i hvert eneste afsnit igennem tre sæsoner (muligt visse afsnit ikke er helt så mesterlige som andre, men det er aldrig langt fra). Skuespillet er fantastisk fra alle parter og især Ian McShanes karakter er genial, både på papiret og i skuespillet. De forskellige kulisser synes jeg fremstår komplet troværdige og der er masser af intensitet og drama, som oftest forløber igennem dialog.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#12933 MMB 14 år siden

Har faktisk set de første par afsnit af Deadwood, da de blev vist på Zulu. :)
Jeg skal nok se den på et tidspunkt, men det bliver ikke foreløbig, nu hvor Oscar-sæsonen er i gang, og de spændende film kommer ud på stribe. :)
Gravatar

#12934 elwood 14 år siden

Jeg synes så netop at det er person skildringen der er det fede i Band of Brothers, jeg kan godt li den langsomme tilgang til tingene, og det at vi er med hel fra start af, hvor de blot "fjoller" rundt indtil dagen, kommer hvor det blir alvor for dem.

Farvorit afsnittet for mig er nok Bastogne, hvor vi ser, hvordan gruppen skal holde fjenden tilbage i en ubamhjertig natur, bare scenerne hvor deres Medic render efter Morfin konstant, men Artelleriet hagler ned er nerverpirrene, og man får en afsindig respekt, for dem som var med i krigen.

Det stærkeste er dog de små historie som virkelighedens Band of Brothers fortæller.

Damian Lewis kan for øvrigt nydes i Serien Homeland, som DR1 havde første afsnit af i aftes, og ellers så er der Life.

The Wire er også en serie der bruger en god del tid på at opbygge sine karakter hen af vejen, og den kræver også tålmodighed, men man blir belønnet, hvis man holder ud.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12935 Neranders 14 år siden

elwood (12934) skrev:
Jeg synes så netop at det er person skildringen der er det fede i Band of Brothers, jeg kan godt li den langsomme tilgang til tingene, og det at vi er med hel fra start af, hvor de blot "fjoller" rundt indtil dagen, kommer hvor det blir alvor for dem.

Jeg er skam enig i det her. Min anke er, at det tog mig for lang tid at lære karakterene at kende og få opbygget et forhold til dem. Derfor den første halvdel af serien ikke krøb lige så meget under huden på mig, som de senere afsnit gjorde. Og som jeg sagde, dette er ikke en kritik som jeg tror, vil være tilstede ved gensyn. For den langsomme tilgang bærer skam helt bestemt frugt hen mod slutningen, eller, mere præcist, fra det afsnit du selv nævner: Bastogne. Det var der, serien begyndte for alvor at blive interessant for mig.
"That's rough, buddy."
Gravatar

#12936 elwood 14 år siden

Ahh ok, kom bare lidt i tvivl, men jeg må nok sige at den Serie som har krævet mest af mig er stadigvæk The Wire, hvis man synes der er mange karakter i Band of Brothers, så er det intet mod The Wire, men også her blir man belønnet, men ja anden gang jeg så den, var det en del nemmer da man kendte karakterene.

Gravatar

#12937 Neranders 14 år siden

Nu er jeg efterhånden stødt på The Wire en hel del gang herinde, og så må den jo vil være værd at se?
"That's rough, buddy."
Gravatar

#12938 elwood 14 år siden

Det er den hel bestemt!
Gravatar

#12939 Nicki52 14 år siden

Åkepool (12900) skrev:
Hvilken rolle havde øjnene fået? ;)

Det vil jeg ikke afsløre - det skal være en overraskelse. Skal se den igen i morgen, mor og moster blev pluselig intresserede og jeg bad om at komme med. Den kan ses mange gange.
knipsknips (12924) skrev:
The Girl With The Dragon Tatoo - anden gang

Stadig imponeret. Helt klart et must have, når den udkommer på blå.

Hvor meget nyt er der ved filmen som ikke var der i den forgårende?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#12940 MOVIE1000 14 år siden

Neranders (12937) skrev:
Nu er jeg efterhånden stødt på The Wire en hel del gang herinde, og så må den jo vil være værd at se?

Det kan jeg jo prøve at vurdere har købt hele samlingen og regner med at begynder engang i febuar/marts. Men købte den fordi jeg også havde hørt lidt omtale om den herinde og fandt den til en fonuftig pris. Men indtil videre alt det jeg har fået anbefalet herinde, har været godt. :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: