Gravatar

#12921 Riqon 14 år siden

Navarre3 (12920) skrev:
Man skal vel have lov til at være mindre mainstream ;-)

Jo da, og hvis mainstream er det du beskrev, så er det der med "ikke at være mainstream" jo klart en kvalitet i sig selv.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12922 Hr. Nielsen 14 år siden

Navarre3 (12917) skrev:
og kender man den som skriver/anmelder
Nemlig, så jeg ved godt at du ikke 'kaster' om dig med 7, 8 og mere, medmindre det er film der vitterligt rammer dig:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12923 NightHawk 14 år siden

Collateral (12906) skrev:
20.000 Leagues Under the Sea (1954)

Det bliver lige en kort meningstilkendegivelse i denne omgang. Filmen er yderst interessant i det den både har en storfilms skala, men samtidig fortæller en til tider ganske mørk historie. Skuespillet er i top, og effekterne har i høj grad holdt sig godt. Det er dog særligt dialogerne der hæver filmen for mig. Der udtrykkes ret stor omtanke omkring temaerne, og når det kombineres med en film der er så relativt engagerende fortalt som denne, er helhedsoplevelsen ret god. Jeg kan ikke rigtig pege på noget negativt, men samtidig rammer filmen heller ikke topkarakter for mig, men eventyrlig, underholdende og til tider ganske charmerende er den utvivlsomt.

8/10

Jeg kan anbefale at læse NightHawks anmeldelse af filmen, som er meget interessant og får fremhævet alle de positive aspekter af filmen.

Hvor er det fedt at høre, at du har haft en god oplevelse med filmen, som jeg også synes er en af de aller bedste eventyrsfilm af selv samme grunde, som du beskriver. Filmen besidder bare generelt en utrolig herlig og ekstremt vellykket blanding af det meget dystre og let humoristiske der gør, at man bare lader sig rive med af de eventyrlige løjer, hvilke bliver hjulpet godt på vej af de stadigt meget overbevisende effekter og de fire skuespils-præstationer, hvor især James Mason og Kirk Douglas er forrygende gode i deres vidt forskellige måde at spille på. :)

Hvis du har mod på flere eventyr af den goe gammeldavs slag, så kan jeg også anbefale "Jason And The Argonauts", som jeg også har haft med på listen over yndlingsfilm. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#12924 knipsknips 14 år siden

The Girl With The Dragon Tatoo - anden gang

Stadig imponeret. Helt klart et must have, når den udkommer på blå.
Gravatar

#12925 misuma 14 år siden

City Of Ember - Dejlig overraskelse. En af de bedre eventyrfilm fra nyere tid. Undergrundsbyen er opbygget ret old school med gode gamle probs og det virker langt mere betagende og troværdigt end meget af det jeg ser i nyere film. Scener, probs og m.m virkede ret "skævt" hvilket gav filmen lidt et mix af et yngre Tim Burton og Terry Gilliam look imo.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#12926 Batsy 14 år siden

Captain America: The First Avenger

Det var et fint action brag, helten er dog ikke noget jeg rigtig interssere mig for men glæder mig dog til at se mere fra ham I the avengers. Chris Evans viser sit værd her for at spille en helt, som kan tages seriøs selvom han var fantastic four største og bedste es, så var han stadig en træls fortolkning. Dog her er han rigtig god, og Hugo weaving er perfekt som Red Skull og er glad for han vender til The Avengers. Tommy Lee Jones levere også varen og giver filmen nogle nødvendige smil og til tider grin, man bliver godt indtrudceret til hvordan America bliver til superhelten. Der er også andre gode indtruktioner så som, Tony starks far Howard i skikkelse af Dominic Cooper. Filmen vare næsten 2 timer, og det er en fin spille længde da jeg vil begynde at kede mig vis den havde varet en halv time mere.
Slutningen er dog lidt "mææh", vil hellere have set den slutte at Samuel Jackson/Nick Fury sagde replikken "you been sleeping a long time". og så vil den slutte eller er det bare mig?

Dog er det en flot og action fyldt brag, havde dog håbet på noget rigtig fedt action, synes nu Thor er bedre i det hele taget men den her skal bestemt på min hylde når den er kommet ned på de 100 kroner, medmindre jeg får den til gives.

7/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12927 evermind 14 år siden

#12923 Er det ikke de dér Tintin og Kaptajn Haddock, der er på coveret? :P

#12925 Enig, jeg blev også positivt overrasket. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#12928 jessup 14 år siden

Hævnen
Smukt filmet(må være støttet af dansk turistråd - den danske sommer har sjældent været smukkere), skuespillere i verdensklasse. Den er dog ikke mere end en ok film hvis moral og mellemregninger er sådan lidt jaja nånå. Men der er dog et par interessante emner rundt omkring i filmen bla. maskulinitet men det føre ikke rigtig nogen vejne.

4/6
This is just until June
Gravatar

#12929 NightHawk 14 år siden

evermind (12927) skrev:
#12923 Er det ikke de dér Tintin og Kaptajn Haddock, der er på coveret? :P

Hehe, James Mason ligner faktisk temmelig meget Kaptajn Haddock, mens Kirk Douglas så kunne være Tintin i en voksen badass version. :D
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#12930 Neranders 14 år siden

Band of Brothers

Nu er sådan cirka ti timer med anden verdenskrig overstået. Ti timer med eksplosiv action og intens drama. Ti timer, hvor vi følger faldskærmstropperne fra Easy Company helt fra deres træning i USA og til efter krigen slutter. Serien er generelt af høj kvalitet og meget velskrevet, ser man bort fra lidt for meget voice over ind imellem. Skuespillet er perfekt og yderst plausibelt hele serien igennem, og selv David Schwimmer viser han kan spille andet end Ross Geller.

Action stjæler aldrig fokus fra karakterer og drama, men føles som en naturlig del af udviklingen af de to. Ind imellem slår den visuelle side ikke helt til, hvor nogle baggrunde ikke virker helt troværdige og visse eksplosioner formåede også at hive mig ud af illusionen en sjælden gang eller to.

Seriens største svaghed er for mig, at der er så mange karakterer at holde styr på, og at det tager for lang tid at lære dem at kende. Først i de senere afsnit begyndte serien at krybe under huden på mig. Men dette vil tro er en anke, som forsvinder ved gensyn. Der er stadig et stykke op til mesterlige Deadwoods niveau, men mindre kan absolut også gøre det.

8/10
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: