Har lige set Rear Window og det var da en... ja kæmpe skuffelse! Det var godt nok en elendig film. Historien er banal og kedelig. En banal historie kan sgu godt være spændende, men jeg sad sgu hele tiden og tænkte om der ikke snart skete noget. Lige så snart der skete en lille fremgang i historien, så blev der i de efterfølgende kvarter sørget for at pulsen igen kom ned på frysepunktet med alt for mange irrelevante sidehistorier. Der var ingen stemning i filmen what so ever!
En super antiklimatisk slutning iøvrigt.
...og jeg troller ikke.
Er den en rar sjæl som godt kan lide filmen, der gider fortælle mig hvad der er der gør den så special?
Har lige set Rear Window og det var da en... ja kæmpe skuffelse! Det var godt nok en elendig film. Historien er banal og kedelig. En banal historie kan sgu godt være spændende, men jeg sad sgu hele tiden og tænkte om der ikke snart skete noget. Lige så snart der skete en lille fremgang i historien, så blev der i de efterfølgende kvarter sørget for at pulsen igen kom ned på frysepunktet med alt for mange irrelevante sidehistorier. Der var ingen stemning i filmen what so ever!
En super antiklimatisk slutning iøvrigt.
...og jeg troller ikke.
Er den en rar sjæl som godt kan lide filmen, der gider fortælle mig hvad der er der gør den så special?
3/10
Jeg er personligt vild med den, men jeg tror ikke det kan betale sig at prøve at overbevise dig om hvad der gør den speciel. Du har allerede skrevet at der ingen stemning er i filmen, og der er jeg helt uenig- jeg synes den er utrolig stemningsfuld, spændende og med et dejligt glimt i øjet :) Èn af min absolutte favoritter blandt Hitchcocks film :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
The Imaginarium of Doctor Parnassus: Havde jeg set før, men ikke siden den gik i biffen. Jeg synes rigtig godt om Terry Gilliams univers, der som altid er fuldstændig unikt. Samtidig er det i mine øjne positivt at fortællingen er et eventyr, men også har en fortælling om forholdet mellem fader og datter (og det at give slip) under den umiddelbart meget fængende fortælling. Med andre ord synes jeg der er mere i billederne og eventyret end blot den umiddelbare fortælling, og udover at diskutere faderens frygt for at miste sin datter, tages menneskets mange ansigter både figurativt og helt bogstaveligt op. Jeg synes fortsat filmen er fængende, fascinerende og forstyrrende i momenter.
7/10
Last Action Hero: Nu er det ikke så lang tid siden jeg med samme gode ven som jeg så denne film med, så "True Lies", som jeg med en smule ironisk distance godt kunne more mig over, fordi den er så over-the-top. Jeg tror Cameron har været bevidst omkring den films "over-the-topness", men det er alligevel noget man selv skal udlede. Nærværende film er på et helt andet niveau af selvsamme årsag. Den gør aktivt opmærksom på hvad det er for en type fortælling den simultant spoofer og erklærer sin kærlighed til. Jeg var virkelig glad for "Last Action Hero". Filmen er ikke alene fænomenalt sat sammen, og skifter på virkelig kreativ og tydelig vis mellem det "virkelige" univers, og actionfilmens, den er også ganske brutal til tider. Hvad der dog ramte mig allermest var slutningen, fordi filmen her bringer dens underliggende fortælling om sand passion til filmmediet komme helt op til overfladen, hvilket in story resulterer i nogle rørende scener hvor filmens stakes bliver oppet ekstremt meget. Replikkerne bliver her utroligt rammende, og det er svært ikke at blive rørt når hovedkarakteren bogstavelig talt kæmper for sin helt, og man indser hvorfor han hidtil har handlet som han har. Jeg var totalt overrasket over denne film, og selv Arnold Schwarzenegger får et par reelt vellykkede følelsesprægede replikker leveret, og får derudover naturligvis mulighed for at gå all out i sit bad assery. Well. Der er vidst ikke så meget mere at tilføje. Jeg havde virkelig ikke set den her komme.
Jeg tror jeg er nødt til at komme helt op på en 8/10er. Er meget i tvivl, men tror alligevel ikke jeg kan gå højere, selvom jeg startede et andet sted.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Lolita: Fik jeg i øvrigt også set den anden dag, hvilket jeg ikke mener at have skrevet om. Det er lidt sært at se en film der tager en humoristisk tilgang til så tabubelagte emner, men så meget desto modige skulle man også tænke filmen var. Skuespillet er ret stærkt, og i mine øjne nok filmens største force. Der er ikke megen af Kubricks stil at fornemme her, og selvom billederne da er virkelig smukke i al deres sort/hvide skønhed, er jeg ingenlunde overvældet. Stemningen rammer mig kun til dels, og filmen bliver med en ret omfattende spilletid en smule tung for mig at sidde igennem. Med det sagt er der som sagt en force i skuespillet, og særligt de to hovedrolleindehavere gør sig fremragende, selvom det er lidt morsomt at der i den grad må hintes til deres indbyrdes forhold i dialogen, men at ikke så meget som et kys må snige sig on screen. Jeg er udmærket klar over at det har med censurmyndighederne at gøre, og det er naturligvis også et følsomt emne, men jeg har en smule svært ved at se deres forhold som værende andet end platonisk. Filmen er sjældent morsom. Når den er det skyldes det i højere grad underfundig dialog, end Peter Sellers' mange stemmer og udklædninger. Jeg forstår ganske simpelt ikke det morsomme ved Sellers' karakter i filmen.
'Lolita' er på ingen måde nogen dårlig film. Men voldsomt velfungerende er den, efter et par dages tænketid, altså heller ikke. Det tekniske er iorden, fortællingen er opbygget interessant, men personligt savner jeg den stemning, som gør mange andre af instruktørens film så mindeværdige. Filmen har sine momenter, men er også for lang, hvilket resulterer i at oplevelsen overordnet kun hæver sig en knivspids over det middelmådige.
6/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Nu er det et stykke siden jeg har set filmen, så måske du kan minde mig om de der "alt for mange ... sidehistorier"? Jeg må huske forkert, for jeg i bakspejlet husker jeg kun én historie, nemlig James Stewart, som man hele tiden (altså fra start til slut) er sammen med i hans lejlighed. Og så kommer der en hushjælper og hans kæreste på besøg, og de snakker ... og det er alt.
#12951 TheEnd 14 år siden
...og jeg troller ikke.
3/10
#12952 MMB 14 år siden
Jeg kan dog godt forstå, at plottet har været ret banebrydende dengang. :)
#12953 Wangsgaard 14 år siden
Har ikke lige overskud til at skrive en længere beretning hertil aften men vil nok give den 5/6
#12954 TheEnd 14 år siden
Det er meget muligt, men så må Hitchcock undskylde at jeg ser det med 2012-briller :)
#12955 wimmie 14 år siden
Jeg er personligt vild med den, men jeg tror ikke det kan betale sig at prøve at overbevise dig om hvad der gør den speciel. Du har allerede skrevet at der ingen stemning er i filmen, og der er jeg helt uenig- jeg synes den er utrolig stemningsfuld, spændende og med et dejligt glimt i øjet :)
Èn af min absolutte favoritter blandt Hitchcocks film :)
#12956 Sweetiebellefan 14 år siden
En mand bliver hevet ned i underverden, da han er midt i et bryllup.
Charmerende og typisk Tim Burton der er et af sidste årtis bedste film.
10/10
#12957 Collateral 14 år siden
Havde jeg set før, men ikke siden den gik i biffen. Jeg synes rigtig godt om Terry Gilliams univers, der som altid er fuldstændig unikt. Samtidig er det i mine øjne positivt at fortællingen er et eventyr, men også har en fortælling om forholdet mellem fader og datter (og det at give slip) under den umiddelbart meget fængende fortælling. Med andre ord synes jeg der er mere i billederne og eventyret end blot den umiddelbare fortælling, og udover at diskutere faderens frygt for at miste sin datter, tages menneskets mange ansigter både figurativt og helt bogstaveligt op. Jeg synes fortsat filmen er fængende, fascinerende og forstyrrende i momenter.
7/10
Last Action Hero:
Nu er det ikke så lang tid siden jeg med samme gode ven som jeg så denne film med, så "True Lies", som jeg med en smule ironisk distance godt kunne more mig over, fordi den er så over-the-top. Jeg tror Cameron har været bevidst omkring den films "over-the-topness", men det er alligevel noget man selv skal udlede. Nærværende film er på et helt andet niveau af selvsamme årsag. Den gør aktivt opmærksom på hvad det er for en type fortælling den simultant spoofer og erklærer sin kærlighed til. Jeg var virkelig glad for "Last Action Hero". Filmen er ikke alene fænomenalt sat sammen, og skifter på virkelig kreativ og tydelig vis mellem det "virkelige" univers, og actionfilmens, den er også ganske brutal til tider. Hvad der dog ramte mig allermest var slutningen, fordi filmen her bringer dens underliggende fortælling om sand passion til filmmediet komme helt op til overfladen, hvilket in story resulterer i nogle rørende scener hvor filmens stakes bliver oppet ekstremt meget. Replikkerne bliver her utroligt rammende, og det er svært ikke at blive rørt når hovedkarakteren bogstavelig talt kæmper for sin helt, og man indser hvorfor han hidtil har handlet som han har. Jeg var totalt overrasket over denne film, og selv Arnold Schwarzenegger får et par reelt vellykkede følelsesprægede replikker leveret, og får derudover naturligvis mulighed for at gå all out i sit bad assery. Well. Der er vidst ikke så meget mere at tilføje. Jeg havde virkelig ikke set den her komme.
Jeg tror jeg er nødt til at komme helt op på en 8/10er. Er meget i tvivl, men tror alligevel ikke jeg kan gå højere, selvom jeg startede et andet sted.
#12958 Collateral 14 år siden
Fik jeg i øvrigt også set den anden dag, hvilket jeg ikke mener at have skrevet om. Det er lidt sært at se en film der tager en humoristisk tilgang til så tabubelagte emner, men så meget desto modige skulle man også tænke filmen var. Skuespillet er ret stærkt, og i mine øjne nok filmens største force. Der er ikke megen af Kubricks stil at fornemme her, og selvom billederne da er virkelig smukke i al deres sort/hvide skønhed, er jeg ingenlunde overvældet. Stemningen rammer mig kun til dels, og filmen bliver med en ret omfattende spilletid en smule tung for mig at sidde igennem. Med det sagt er der som sagt en force i skuespillet, og særligt de to hovedrolleindehavere gør sig fremragende, selvom det er lidt morsomt at der i den grad må hintes til deres indbyrdes forhold i dialogen, men at ikke så meget som et kys må snige sig on screen. Jeg er udmærket klar over at det har med censurmyndighederne at gøre, og det er naturligvis også et følsomt emne, men jeg har en smule svært ved at se deres forhold som værende andet end platonisk. Filmen er sjældent morsom. Når den er det skyldes det i højere grad underfundig dialog, end Peter Sellers' mange stemmer og udklædninger. Jeg forstår ganske simpelt ikke det morsomme ved Sellers' karakter i filmen.
'Lolita' er på ingen måde nogen dårlig film. Men voldsomt velfungerende er den, efter et par dages tænketid, altså heller ikke. Det tekniske er iorden, fortællingen er opbygget interessant, men personligt savner jeg den stemning, som gør mange andre af instruktørens film så mindeværdige. Filmen har sine momenter, men er også for lang, hvilket resulterer i at oplevelsen overordnet kun hæver sig en knivspids over det middelmådige.
6/10
#12959 BN 14 år siden
Nu er det et stykke siden jeg har set filmen, så måske du kan minde mig om de der "alt for mange ... sidehistorier"? Jeg må huske forkert, for jeg i bakspejlet husker jeg kun én historie, nemlig James Stewart, som man hele tiden (altså fra start til slut) er sammen med i hans lejlighed. Og så kommer der en hushjælper og hans kæreste på besøg, og de snakker ... og det er alt.
Det er vist for længe siden jeg har set den.
#12960 Lord Beef Jerky 14 år siden