Gravatar

#13001 Lord Beef Jerky 14 år siden

Er heste ikke sympatiske, byboer? Kom du en tur til landet, så skal du fandeme se nogle søde og rare heste!

Jeg synes, at det er en større hæmsko, at hesten i filmen nærmest er personificeret med adskillige menneskelige karaktertræk. Eller at filmens egentlig stærkeste side (at vi slynges rundt i forskellige menneskers historier imens vi følger hesten) samtidig gør, at det er svært at engagere sig følelsesmæssigt. Den har sin portion af svagheder, og er ufattelig nem at kritisere, men jeg er nu stadig under den opfattelse, at var den lavet for 50 år siden, ville den sikkert blive opfattet som en klassiker i dag. Nu har vi dog set lignende film talrige gange, og hele opstillingen med klicheer og arketyper er evigt sværere at sluge som tiden skrider frem, så filmen ryger sgu nok hurtigt i glemmebogen i dag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13002 MMB 14 år siden

Og så kan det stadig irritere mig grænseløst, at både tyskere og franskmænd snakker engelsk med accent! ARGH. Bortset fra Nicolas Bro, som snakker med den tykkeste danske accent. :P
Gravatar

#13003 Lord Beef Jerky 14 år siden

Haha ja, men sådan er det jo i Hollywood. Amerikanere nægter at læse undertekster, og hvis filmen skal sælge, er det desværre nødvendigt. Og Nicolas Bro er ikke skide meget bedre end Villy Søvndal, nej.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13004 The Insider 14 år siden

#13001, din kritik læner sig i hvert fald meget op ad mine umiddelbare forventninger til filmen, så jeg tror måske også bare, at jeg venter, til den lander på BD :-)
War. War never changes.
Gravatar

#13005 Lord Beef Jerky 14 år siden

Med det forhold du har til heste, er det nok en god ide =)

Hvis man derimod er en blanding af en hesteglad pige på 11 år, og en gammel mand der ofte mindes de gode gamle tider i første verdenskrig, vil man helt sikkert elske filmen!
Gravatar

#13006 Wangsgaard 14 år siden

Synes War horse ser en anelse kedelig ud fra traileren men skal se den i weekend :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#13007 Highland Park 14 år siden

Lord Beef Jerky (13005) skrev:
Hvis man derimod er en blanding af en hesteglad pige på 11 år, og en gammel mand der ofte mindes de gode gamle tider i første verdenskrig, vil man helt sikkert elske filmen!
YES KAN SLET IKKE VENTE!!!!!!LOLROFLMAVE!!!!!???????!?"!+213+1!??!!!!!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13008 misuma 14 år siden

Burke & Hare

Filmen bygges op omkring virkelige personer, som i 1820'erne tjener penge på at sælge lig til læger i forskningens spæde navn. Burke & Hare får smag for pengene så nu jagten ind på potentielle ofre.

Filmen tager sig bestemt nogle komiske friheder, men det er ikke uden en vis charme....og så er det lækkert at se Simon Pegg og Andy Serkis dele skærmen.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13009 Lord Beef Jerky 14 år siden

#13008 Puha, den fandt jeg ellers godt nok blottet for komik og charme. Med lidt held 2/6 herfra.
Gravatar

#13010 Batsy 14 år siden

Highland Park (13007) skrev:
YES KAN SLET IKKE VENTE!!!!!!LOLROFLMAVE!!!!!???????!?"!+213+1!??!!!!!

Du har vidst ikke forstået hvordan de skriver i nu?

det lyder sådan her cirka.

OMG, kan slet ikke vente den ser bare mega god ud<3 og hesten ser helt vildt sød ud nuuurh drengen ser os sød ud<333

Jeg skal nok få set War Horse engang, men den er ikke noget jeg skal se i biffen venter på BD, min far elser spielberg, og når han ser navnet siger han automatisk" det sikkert en god film". Bare han er excutive producer er det nok får ham at købe den.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: