Gravatar

#13041 samcro 14 år siden

Cape Fear (1991)

Martin Scorsese genindspilning af 60’er thrilleren er en af den sjældne slags tilfælde, hvor opdateringen faktisk overgår originalen. Cape Fear anno 1962 er egentlig ikke nogen dårlig film, tiden har bare sat sine spor lidt mere tydeligt end hos andre jævnaldrende film.

Cape Fear er først og fremmest båret af Robert De Niro som den løsladte eksfange Max Cady, der har tænkt sig at hævne sig mod sin tidligere forsvarer, selv om hans præstation næsten nærmer sig overspil til tider. Men på den anden sider er det også De Niros løssluppenhed der får rollen til at fungere og i sidste ende filmen.

Cape Fear er en ganske glimrende lille thriller der bestemt kan anbefales.

4,5/6
Idjit
Gravatar

#13042 MMB 14 år siden

Jeg er næsten enig med karakteren - jeg giver den nok 8/10. Og ja, De Niro er rigtig god i rollen, men det samme synes jeg også er tilfældet for Nolte og Lewis, der alle spiller godt. Det er en rigtig god thriller, indeed. :)
Jeg har dog ikke set originalen, så jeg har ikke noget at sammenligne med. :)
Gravatar

#13043 misuma 14 år siden

Satans Little Helper

Lille Dougie elsker sit spil Satans Little Helper, måske er drengen endda en smule fixeret på hele tanken om Satan. Det er Halloween i den lille by og Dougie skal naturligvis klædes ud som Satans lille hjælper. Mens han vader rundt i gaderne opdager han Satan i gang med at pynte en veranda med lig...det er jo Halloween. Dougie er god til at fortælle Satan hvem der skal drilles...især den nye kæreste til Dougies søster.

Ideen kan jeg leve med, men instruktion og skuespil stinker.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13044 misuma 14 år siden

Genså croc-filmen Rogue

Lavet af fyren som stod bag den australske Wolf Creek. Det er klart en af de bedre af slagsen. Filmen har en nydelig plads sammen med Lake Placid, Blackwater og Alligator.
Gravatar

#13045 Lord Beef Jerky 14 år siden

#13044 Og Killer Crocodile!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13046 Hr. Nielsen 14 år siden

Lord Beef Jerky (13035) skrev:
Jo, Shrooms er ekstremt ringe.
Tænkte det nok:) Så vist lidt af den engang, men man ved jo aldrig om man har misset en pointe eller lignende, hvis man ikke har set hele skidtet.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13047 misuma 14 år siden

Genså også Blackwater

Instruktøren har åbenbart fundet sig sin egen niche med at lave film som tilsyneladende er bygget på virkelige hændelser, case in point: The Reef.

Blackwater funker dog bedre da jeg engagerede mig mere i personerne. Filmen starter ud med at vise os glade ferie/familiebilleder af karaktererne, og sørme om det ikke også indikeres at den ene tøs er gravid. Det er måske et billigt trick, men det virker og vi kommer ret hurtigt til de mere saftige scenarier.

Med et minimum brug af CGI så rammer den plet og lader mig blive i spændingen.

4,5/6
Gravatar

#13048 Sweetiebellefan 14 år siden

Bliss:

Tyrkisk film om en mishandlet pige, der flygter til søs med to mænd.

Stærk skuespil og flotte kulisser, og filmen fortjente en Oscar for bedste udenlandske film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#13049 misuma 14 år siden

Monkey shine

George A Romero er måske mest kendt for sin trang til zombier, men i 88 vendte han sit blik mod cappuccino aber...

Efter en ulykke, er Allan lam fra nakken og ned. Han er træt af alt og alle. Dette ændrer sig dog da han møder aben Ella. Ella er trænet til hjælpe og fremtiden ser lys ud.

Desværre begynder Ella at udvikle menneskelige træk så som en voldsom jalousi mod alle som nærmere sig Allan. Allan derimod udviser gradvist en mere agressiv adfærd og et telepatisk bånd til Ella. Nævnte jeg at Ella er et tidligere forsøgsdyr?

Jeg har set filmen flere gange end jeg vil indrømme, og i mine øjne holder den stadig. Faktisk tog jeg mig i at sammenligne med Rise Of The Planet Of The Apes, dog i en meget mindre skala og med et glimt i øjet.

5/6
Gravatar

#13050 Steffan Rasmussen 14 år siden

misuma (13049) skrev:
cappuccino aber...

lol
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

Skriv ny kommentar: