Gravatar

#13181 Sweetiebellefan 14 år siden

Battle: Los Angeles

Hvis der er en sci fi film som jeg har drømt om som barn så må det være denne.

Baseret på hvad der skulle være hændt virkelig så er soldater travle med at slå en rumvæsen invasion i gang næsten uden pause.

Fortjente et par Oscars.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#13182 Åkepool 14 år siden

misuma (13175) skrev:
Har sedens den danske "Mørke"? En af de bedre thrillers imo.

Puha, den synes jeg godt nok er ret kedelig. Ikke noget jeg vil med-anbefale, Kruse.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#13183 misuma 14 år siden

Mørke er en af de eneste danske film, hvis ikke den eneste, som jeg har set i bio'en. Jeg fandt den overraskende creepy og da jeg forlod bio'en var jeg ganske tavs hvor jeg normalt kagler op om oplevelsen.

Måske var det bare fordi jeg forventede lort på en filmrulle, at den næsten ikke kunne andet end overraske.

Det kunne være interessant at høre dit take på filmen når nu du heller ikke er så meget til danske film Kruse.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13184 Kruse 14 år siden

Jeg synes nu ikke umiddelbart at Mørke ser så interessant ud, men det kan da godt være at jeg tjekker den ud engang. Men den er nu nok rimeligt langt nede på prioriteringslisten.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13185 MOVIE1000 14 år siden

misuma (13183) skrev:
Mørke er en af de eneste danske film, hvis ikke den eneste, som jeg har set i bio'en. Jeg fandt den overraskende creepy og da jeg forlod bio'en var jeg ganske tavs hvor jeg normalt kagler op om oplevelsen.

Måske var det bare fordi jeg forventede lort på en filmrulle, at den næsten ikke kunne andet end overraske.

Det kunne være interessant at høre dit take på filmen når nu du heller ikke er så meget til danske film Kruse.

Jeg blev også overrasket over "Mørke", det er en del år siden jeg har set den, men mindes også at den havde en creepy stemning.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#13186 misuma 14 år siden

Genså den originale The Stepford Wives - Den holder stadig 4/6
Gravatar

#13187 loki 14 år siden

Fået set lidt blandet på det sidste:

A Lonely Place to Die 2011 2/6

Abduction 2011 2/6

Dont Be Afraid Of The Dark 2010 3/6

Fright Night 2011 4/6

-------------

Moneyball 2011

Det umiddelbare argument imod filmen, er jo nok at "jeg interesserer mig ikke for baseball", og modargumentet bliver så at "jamen det behøver man heller ikke, for det er en spændende person-drama-film." Nuvel, men mig fangede den nada - alt for langsom og omstændig på det sportslige område, og alt for lidt personudvikling til at blive general interessant.

2/6

-------------

Take Shelter 2011

Simpel, men meget spændende film (og en som da helt sikkert rammer en masse personligt for mig).

5/6

-------------

The Hunter 2011

Frem og tilbage, frem og tilbage.... meh. Hvordan de har fået Sam Niel og Willem Dafoe med i denne er mig en gåde. Og ja den har da nogle budskaber, men de kunne næppe være skåret mere ud i pap.

2/6

-------------

The Twilight Saga Breaking Dawn Part 1 2011

Lol.

Fra et neutralt perspektiv må det opfattes som ekstremt usammenhængende, for selvom jeg efterhånden har ganske godt kendskab til bogen, så har de tydeligvis haft alt for travlt. Der er stort set ingen opbygning der forklarer deres handlinger, og hele forestillingen føles utrolig kunstig (følelsesforladt) og forhastet.

På de fleste punkter følger den bogen meget kronologisk, men her og der tager den sig nogle gevaldige spring, og igen er der meget underliggende handling og forståelse som bliver totalt ignoreret. Måske det er nødvendigt hvis man ikke ønsker 3 eller 4 film, men så bliver resultatet derefter.

Og slutscenen efter rulleteksten giver klap og hat mening i forhold til bogen. Med mindre det skulle forestille, at vi er sprunget 2-3 måneder længere frem, og at ting er sket og at og at og at... meh.

2/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#13188 misuma 14 år siden

Loki:

A Lonely Place To Die...2/6? Snøft.

Take Shelter og The Hunter...troede slet ikke de kunne ses endnu?
Gravatar

#13189 Kruse 14 år siden

misuma (13188) skrev:
Take Shelter og The Hunter...troede slet ikke de kunne ses endnu?

Det kunne tænkes at det var via knapt så lovlige metoder.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13190 misuma 14 år siden

misuma (13186) skrev:
Genså den originale The Stepford Wives - Den holder stadig 4/6

Jeg genså remaket fra 2004.

Den originale læner sig mere op af en satirisk thriller, hvor den nye er mere en satirisk komedie.

I den nyere version er der ikke overladt meget til fantasien, her får du smidt det hele i hovedet i en yderst overdrevet stil hvor den første lod det stå mellem linierne imo.

3/6

Skriv ny kommentar: