Lady of Musashino, 1951 En anderledes film end de andre Mizoguchi, jeg har set. For det første foregår den i moderne tid, for det andet er stemningen meget lettere. Fokus er dog stadig på kvinders rolle i samfundet.
Det er et kærlighedsdrama, hvor Michiko og hendes mand ikke er særlig tætte. Michiko og fætteren afholder sig fra at indlede en ønsket affære, og i stedet har fætteren en affære med Tomiko, der også har en affære med Michikos mand. Det lyder utrolig banalt, og det er det også.
Mizoguchi kan sit håndværk, men hans stil passer bedre til de tunge emner.
Flugten En ret god filmatisering af olav hergel`s bog Flygtningen. Iben er ret overbevisende, det her er en af hendes bedste film også den anden Faegh Zamani debut i denne her ser han ud til at kunne få en rimelig god karier ud af det han gjorde det fremragende.
Men plottet var for enkelt har ikke læst bogen men tror at den er meget efter bogen. synes at filmen er delt i 3 dele 1. del Rikke flygter 2. del Hvordan det går med Rikke og Nazir 3. Nazir flygter de kunne godt have lavet den mere spændende. men det er rart at se en dansk film på den måde:) 4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg er stadig rystet over Skeloboys blasfemiske ord om "Singin' In The Rain". Det er lige før, at jeg har helt ondt af, at du ikke havde den samme gennemgående WOW-oplevelse, som jeg selv oplevede første gang. Jeg var slået, danset og sparket i gulvet, af denne herlige film. Stadig en af mine absolutte favoritter, som det bliver meget svært at vippe ud af top 10.
Men jeg vil lade Elwood om at dømme (læs. straffe) dig, når han kommer hjem fra ferie. Så får du nok et par dansesko, placeret kærligt lige der hvor solen ikke skinner - eller regnen ikke regner, for den sags skyld. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#1311 filmz-Bruce 15 år siden
#1312 Bates 15 år siden
Edit: Nå, jeg gentager bare hvad bruce siger haha
#1313 Skeloboy 15 år siden
#1314 jessup 15 år siden
#1315 Skeloboy 15 år siden
En anderledes film end de andre Mizoguchi, jeg har set. For det første foregår den i moderne tid, for det andet er stemningen meget lettere. Fokus er dog stadig på kvinders rolle i samfundet.
Det er et kærlighedsdrama, hvor Michiko og hendes mand ikke er særlig tætte. Michiko og fætteren afholder sig fra at indlede en ønsket affære, og i stedet har fætteren en affære med Tomiko, der også har en affære med Michikos mand. Det lyder utrolig banalt, og det er det også.
Mizoguchi kan sit håndværk, men hans stil passer bedre til de tunge emner.
4/6
#1316 MOVIE1000 15 år siden
En ret god filmatisering af olav hergel`s bog Flygtningen.
Iben er ret overbevisende, det her er en af hendes bedste film også den anden Faegh Zamani debut i denne her ser han ud til at kunne få en rimelig god karier ud af det han gjorde det fremragende.
Men plottet var for enkelt har ikke læst bogen men tror at den er meget efter bogen. synes at filmen er delt i 3 dele 1. del Rikke flygter 2. del Hvordan det går med Rikke og Nazir 3. Nazir flygter de kunne godt have lavet den mere spændende. men det er rart at se en dansk film på den måde:)
4/6
#1317 Skeloboy 15 år siden
Hvem var den første?
#1318 MOVIE1000 15 år siden
#1319 Bony 15 år siden
Men jeg vil lade Elwood om at dømme (læs. straffe) dig, når han kommer hjem fra ferie. Så får du nok et par dansesko, placeret kærligt lige der hvor solen ikke skinner - eller regnen ikke regner, for den sags skyld. ;)
#1320 Takfornu 15 år siden