Gravatar

#13211 Collateral 14 år siden

Batsy (13209) skrev:
Køber BD, da jeg gerne vil gå over i Blu rays evige Niiiiice hed.

Kan anbefale at starte med theatrical, så kan Redux altid ses af nysgerrighed.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13212 Kruse 14 år siden

BN (13210) skrev:
... såsom et 15-20 minutters stemningsbrydende besøg på en fransk plantage! *Suk*

Men så er det jo godt at det gode opvejer det mindre gode.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13213 BN 14 år siden

Kruse (13212) skrev:
Men så er det jo godt at det gode opvejer det mindre gode.

... hvilket i dette tilfælde skal forstås således:

At Theatrical opvejer Redux.

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13214 Kruse 14 år siden

Hehe, dog ikke :)

Og til din forrige post vil jeg også lige påpege, at jeg ikke mener at alt ved scenerne på den franske plantage trækker mig ud af stemningen. Problemet for mig er at det desværre bliver ca. 5-10 minutter for langt.
Gravatar

#13215 knipsknips 14 år siden

Real Steal

Havde ingen forventninger overhovedet, men alligevel føler jeg, at det er 1 ½ time af mit liv, som kunne have været brugt anderledes.

Plusserne: Mange flotte damer, at kigge på. Faktisk ganske flot computer grafik.

Minusserne: Manus, manus, manus!. Drengen irriterede mig grænseløst. Af en dreng på 11 år, at være, er han utrolig voksen, kan slet ikke snuppe det.

Gravatar

#13216 BN 14 år siden

Kruse (13214) skrev:
Og til din forrige post vil jeg også lige påpege, at jeg ikke mener at alt ved scenerne på den franske plantage trækker mig ud af stemningen.

Med fare for at lyde selvcentreret, så var det helt og holdent min EGEN oplevelse jeg sigtede til med hensyn til det stemningsbrydende ved plantagen. ;-) ... Jo tættere Willard & Co. kommer Kurtz' lejr, jo mere klaustrofobisk bliver stemningen og jo mere vold og død rammer den lille gruppe mænd. ... Men nej, denne stemning bliver lige sat i bero i et helt kvarter (så vidt jeg husker scenens længde)! Plantagebesøget er en fuldstændig fredfyldt sekvens, hvor Willard
kan slappe af, nyde et fornemt måltid mad i hyggelige omgivelser og først have sex med og derpå sove varmt og trygt sammen med en fransk kvinde.
... Selvom sekvensen ikke i sig selv er dårligt iscenesat eller noget, irriterer den mig virkelig - ja, den virker påklistret og fuldstændig overflødig. En replik der efter min mening skærer tingene unødvendigt ud i pap hvad angår Martin Sheens karakter, er
det som den franske kvinde siger til ham: "There are two of you, can't you see? One that kills, and one that loves." ... Den replik lyder simpelthen som en gang romantisk discount-psykologi fra en dårlig actionfilm!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13217 Kruse 14 år siden

#13216: Og jeg ville bare pointere at jeg mener at der sagtens kan være plads til nogle af plantagescenerne uden at de ville hive en ud af stemningen, hvis bare at den blev cuttet en smule :)

Især en længere politisk diskussion mellem Sheens karakter og den franske families overhoved må hjertens gerne ryge direkte i skraldespanden.
Gravatar

#13218 Collateral 14 år siden

Kruse (13217) skrev:
#13216: Og jeg ville bare pointere at jeg mener at der sagtens kan være plads til nogle af plantagescenerne uden at de ville hive en ud af stemningen, hvis bare at den blev cuttet en smule :)

Især en længere politisk diskussion mellem Sheens karakter og den franske families overhoved må hjertens gerne ryge direkte i skraldespanden.

Og det er en egentlig det der er mit store problem med Redux (selvom jeg skal have set den igen for nysgerrigheds skyld), hvorfor tage en film der IMO er et mesterværk grundet sin form og sin nært perfekte pacing, og tilføje ekstra scener? Jeg ved godt du siger det er mere af det gode, men hvis der lander en smule malurt i bægeret i samme ombæring, er det det så værd?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13219 Kruse 14 år siden

Collateral (13218) skrev:
men hvis der lander en smule malurt i bægeret i samme ombæring, er det det så værd?

Kort sagt, ja. Som sagt, så bliver det mindre gode, af det der bliver tilført, opvejet af det gode som bliver tilført. Men jeg vil også gerne lige påpege, at jeg ikke mener at biografudgaven er en dårligere film, men at begge versioner er lige gode.

Da jeg så filmen for første gang(Redux), så var jeg så fuldstændigt opslugt, at jeg nærmest ikke ville have at den sluttede, da det virkelig var en film og en stemning som jeg kunne leve mig ind i. Desuden, så kommer man med de ekstra scener noget tættere på bådens andre besætningsmedlemmer og krigens påvirkning på dem.

Men lad os ikke gå igennem hele den diskussion igen :)

Gravatar

#13220 Collateral 14 år siden

Kruse (13219) skrev:
Kort sagt, ja. Som sagt, så bliver det mindre gode, af det der bliver tilført, opvejet af det gode som bliver tilført. Men jeg vil også gerne lige påpege, at jeg ikke mener at biografudgaven er en dårligere film, men at begge versioner er lige gode.

Da jeg så filmen for første gang(Redux), så var jeg så fuldstændigt opslugt, at jeg nærmest ikke ville have at den sluttede, da det virkelig var en film og en stemning som jeg kunne leve mig ind i. Desuden, så kommer man med de ekstra scener noget tættere på bådens andre besætningsmedlemmer og krigens påvirkning på dem.

Men lad os ikke gå igennem hele den diskussion igen :)

Nej det er der ingen grund til :) Og i bund og grund er der heller ikke så meget at diskutere, da vi jo bare oplever det lidt forskelligt, og fred med det.

Skriv ny kommentar: