Gravatar

#13361 samcro 14 år siden

Riqon (13359) skrev:
Bobby Singer (13353) skrev:
Star Wars: Episode 2 - Attack of the Clones

Føj!

2/6

Ja, altså lige med undtagelse af Natalie Portman.

Derfor 2 stjerner i stedet for 1. ;)
Idjit
Gravatar

#13362 Collateral 14 år siden

NightHawk (13352) skrev:
Collateral (13349) skrev:
Jeepers Creepers

Det bliver lige en ultrakort tekst om Creepers. Jeg havde det indledningsvist lidt svært med de to hovedroller. Ikke fordi Justin Long og Gina Phillips spiller dårligt - tværtimod - men manuskriptet laver nogle referencer til gyserfilm som sådan, og forsøger lidt at ramme 'Scream' publikummet, hvilket jeg ikke har noget pr. definition har noget imod, men her bruget det desværre lidt som en undskyldning for nogle utrolig fjollede handlinger.

Jeg er nu ikke enig med dig i, at den forsøger at ramme et decideret "Scream" publikum, da de popkulturelle referencer faktisk kun lægger sig op af to nyere film fra gyser/thriller genren, nemlig "Duel" og "Texas Chainsaw Massacre", (primært i filmens indledning), hvorimod "Scream" filmene jo nærmest udelukkende er bygget op af referencer fra start til slut for at kunne holde dampen oppe og handlingen kørende. Desuden synes jeg også, at tonen i "Jeepers, Creepers" er væsentlig anderledes end "Scream" filmene, med et klart fokus på at være en god gammeldags og creepy gyser/monsterfilm, hvorimod "Scream" filmene generelt er klart domineret af en sarkastisk og humoristisk fremtoning.

Jeg kan ikke lige følge dig ang. de fjollede handlinger du omtaler, der opstår i forbindelse med filmens referencer. Hvilke ting tænker du på i den sammenhæng ?

Så har vi talt lidt forbi hinanden. De "Scream" agtige momenter gælder ikke hele filmen, men hovedsageligt nogle specifikke replikker. "Duel" og TCM referencerne generede mig ikke. Det gjorde replikker der refererede til den situation de var i efter gysertermer. Min pointe var at der i filmen er lidt rigeligt mange gange hvor man fristes til at råbe "KØR!!" eller "LØB!" af skærmen, fordi karakterernes handlinger var lidt... ja det var det jeg i min korte lidt useriøse beskrivelse af filmen refererede til som værende fjollet. Mere præcist var det nok mere et spørgsmål om at jeg nogle enkelte steder følte at replikkerne forsøgte at gardere sig mod at karakterernes handlinger var typiske for karakterer i gyserfilm, og det synes jeg ikke rigtig fungerede. Håber det giver mening? Det var ikke noget der for alvor trak ned i oplevelsen for mig. Jeg synes filmen er ret solid, og som sagt er karaktererne sympatiske, og udviklingen af monsteret ret effektiv. Ville formentlig give den 4/6.

Vil i øvrigt give dig ret i at filmen ikke minder synderligt om "Scream" generelt. Det var som sagt kun nogle enkelte replikker jeg henviste til. På den måde kan man sige at filmen er en smule fejlreklameret, da coveret bryster sig af at "hovederne ruller" i filmen og at den også kaldes (citat): "Den bedste ulækre gyser siden 'Scream'" - måske er det bare mig, men var 'Scream' særlig ulækker? Det husker jeg den egentlig ikke som. Men kan være jeg sammenligner med for ekstreme ting.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13363 Collateral 14 år siden

Bobby Singer (13353) skrev:
Star Wars: Episode 2 - Attack of the Clones

Føj!

2/6

Mener du at 2eren er værre end 1eren? Gav du ikke 1eren 3 tidligere i dag? For så er jeg helt uenig. Særligt efter gensyn er 2eren i mine øjne ikke sååå slem. Don't get me wrong. Det er ikke nogen fantastisk film, men jeg synes den er ok.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13364 Riqon 14 år siden

Excalibur (1981)

En mørk fantasy-fortælling om Kong Arthur, fra hans fødsel til hans død. Jeg så den som dreng og var tryllebundet af dens mørke creepiness, dens højtidelige og teatralske udførsel (der får det til at ligne en ældre film end det egentlig er), dens velkonstruerede karakterer, dens store fortælling og så al symbolikken. Selv om enkelte scener fremtræder som ufrivilligt komiske i dag, så bærer jeg alligevel over med det grundet mit nostalgiske bias. Den her film er absolut stadigvæk værd at stifte bekendtskab med, og den vækker på ny min nysgerrighed omkring Arthur-legenden, som der desværre er lavet mange meget middelmådige film og tv-serier om. 5/6.

Drive

På grund af de mange positive ord, Drive har fået med sig herindefra, syntes jeg, jeg ville tjekke den ud. Karaktererne er fåmælte, ikke mindst vores hovedperson, men blikkene siger meget, og billederne fortæller generelt meget. Jeg havde nok forventet at sidde på kanten af sædet lidt mere, end jeg kom til, men til gengæld var det en fornøjelse at nyde gode skuespilpræstationer og rolig, omhyggelig historiefortælling. Og I må ikke fortælle det her til min kæreste, men jeg tror altså, jeg har et lille crush på Carey Mulligan (som jeg ikke anede var med i denne film, før hendes søde ansigt dukkede op på skærmen). 5/6.

The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13365 Kruse 14 år siden

Riqon (13364) skrev:
jeg har et lille crush på Carey Mulligan

Findes der nogen mænd der ikke har det? :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13366 samcro 14 år siden

Collateral (13363) skrev:
Mener du at 2eren er værre end 1eren?

Ja det gør jeg.

Star Wars har aldrig været kendt for fremragende skuespil eller oscarvindende dialog, men det hjælper altså ikke på det, når man hyrer så anonym en skuespiller som Hayden Christensen i en central rolle. Jeg synes det er direkte imponerende, hvordan han formår at levere hver enkelt replik så utroværdigt. Det gør det så ikke bedre, når det hele bliver krydret med en alt for sukkersød kærlighedshistorie, som er tåkrummende pinlig. Der er så godt som INGEN kemi mellem Portman og Christensen.

Derudover manglede filmen også intensitet i de mange actionscener. Til trods for at der er blevet smidt millioner oven på millioner af penge i dem, opnår de aldrig samme intensitet som når de store AT-AT maskiner angreber i "The Empire Strikes Back", ja selv "Phantom Menace" havde bedre actionscener.

Lyssværdsduellen mellem Count Dooku og Yoda er direkte tam, sammenlignet med Darth Maul duellen fra den foregående film f.eks.

Så ja hvis du spørger mig er "Attack of the Clones" elendig, og uden tvivl den værste af alle prequel filmene.
Idjit
Gravatar

#13367 Skeloboy 14 år siden

Fik set alle tre LOTR EE i går...det tog lidt tid, men en god måde at bruge en søndag på...

9/10 som helhed til alle filmene...10/10 til 1'eren...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#13368 Kruse 14 år siden

Meget enig i det Bobby Singer skriver :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13369 Riqon 14 år siden

Kruse (13365) skrev:
Findes der nogen mænd der ikke har det? :)

Gå væk, jeg så hende først!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13370 Batsy 14 år siden

Angående Hayden Christensen, har i set Shattered Glass? der er han fremragende og anbefaler den. Dog er Peter Sarsgaard meget bedre men blev overassket over Hayden, da jeg finder ham lidt stiv i 2'eren men han formår at oppe sig i den tredje film.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: