Det bliver lige en ultrakort tekst om Creepers. Jeg havde det indledningsvist lidt svært med de to hovedroller. Ikke fordi Justin Long og Gina Phillips spiller dårligt - tværtimod - men manuskriptet laver nogle referencer til gyserfilm som sådan, og forsøger lidt at ramme 'Scream' publikummet, hvilket jeg ikke har noget pr. definition har noget imod, men her bruget det desværre lidt som en undskyldning for nogle utrolig fjollede handlinger.
Jeg er nu ikke enig med dig i, at den forsøger at ramme et decideret "Scream" publikum, da de popkulturelle referencer faktisk kun lægger sig op af to nyere film fra gyser/thriller genren, nemlig "Duel" og "Texas Chainsaw Massacre", (primært i filmens indledning), hvorimod "Scream" filmene jo nærmest udelukkende er bygget op af referencer fra start til slut for at kunne holde dampen oppe og handlingen kørende. Desuden synes jeg også, at tonen i "Jeepers, Creepers" er væsentlig anderledes end "Scream" filmene, med et klart fokus på at være en god gammeldags og creepy gyser/monsterfilm, hvorimod "Scream" filmene generelt er klart domineret af en sarkastisk og humoristisk fremtoning.
Jeg kan ikke lige følge dig ang. de fjollede handlinger du omtaler, der opstår i forbindelse med filmens referencer. Hvilke ting tænker du på i den sammenhæng ?
Collateral (13349) skrev:
Med det sagt var jeg dog fuldstændig solgt til filmens skurk, som er enormt godt designet. I den forbindelse var det også meget fedt at man havde valgt at holde igen med brugen af CGI, og når den benyttedes var det kortvarigt. Phillips har nogle enormt intense scener mod slutningen af filmen, og det var jeg ret overrasket over. Kemien mellem søskendeparret er dog ret god hele vejen igennem... hvad ellers? Jo det lykkedes mig at få sangen på hovedet:
"Jeepers Creepers, where'd ya get those peepers? Jeepers Creepers, where'd ya get those eyes?"
Her er jeg til gengæld helt enig i hvad du skriver. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#13351 Babo84 14 år siden
Det eneste jeg husker fra den er at jeg fandt den elendig. Gode gysere findes næsten ikke mere.
#13352 NightHawk 14 år siden
Jeg er nu ikke enig med dig i, at den forsøger at ramme et decideret "Scream" publikum, da de popkulturelle referencer faktisk kun lægger sig op af to nyere film fra gyser/thriller genren, nemlig "Duel" og "Texas Chainsaw Massacre", (primært i filmens indledning), hvorimod "Scream" filmene jo nærmest udelukkende er bygget op af referencer fra start til slut for at kunne holde dampen oppe og handlingen kørende. Desuden synes jeg også, at tonen i "Jeepers, Creepers" er væsentlig anderledes end "Scream" filmene, med et klart fokus på at være en god gammeldags og creepy gyser/monsterfilm, hvorimod "Scream" filmene generelt er klart domineret af en sarkastisk og humoristisk fremtoning.
Jeg kan ikke lige følge dig ang. de fjollede handlinger du omtaler, der opstår i forbindelse med filmens referencer. Hvilke ting tænker du på i den sammenhæng ?
Her er jeg til gengæld helt enig i hvad du skriver. :)
#13353 samcro 14 år siden
Føj!
2/6
#13354 Kruse 14 år siden
Enig!
#13355 Batsy 14 år siden
Uenig.
#13356 wimmie 14 år siden
Jep!
#13357 NightHawk 14 år siden
Enig!
#13358 BN 14 år siden
Kunne ikke være mere U-enig!
#13359 Riqon 14 år siden
Ja, altså lige med undtagelse af Natalie Portman.
#13360 Batsy 14 år siden
lol :P