en enkeltstående scene skal være direkte dårlig eller elendig for at gøre en negativ forskel.
Hvis man i forvejen står på vippen, er det vel hos dig, som hos så mange andre, de små ting der kan gøre det 'store' forskel. Alt andet ville jeg finde mærkeligt. Hvis du bemærker hvad jeg skriver, så er det jo netop det jeg gør opmærksom på. Jeg kunne forstå hvis jeg havde skrevet jeg var på vippen til at give den 9, men den røg helt ned på et 7 tal af den grund. Så med eller uden scenen, så havde filmen jo stadig været på vippen, men så måske blot vippet til 8.....måske;)
I øvrigt er jeg slet ikke i tvivl om at du elsker lige denne scene. Jeg synes snakken om
'soulmate'
er lige rigeligt sentimental, modsat dig der mere hælder til den slags kan jeg forstå (og ikke ment som en kritik). Så derfor synes jeg jo, netop som jeg skriver at hvor nødvendig den scene end er (og jeg ved godt
han skulle redde sønnen
?), så finder jeg den jo netop lige på kanten til at være for meget og også en ganske typisk Hollywood'sk en af slagsen. Inden du nu ganger op med 10 i hvor kraftig denne kritik skal forstås, så gang den hellere ned med 2, så rammer du nok ca. rigtigt i hvor meget det generede mig. Dog stadig nok til at det blev tungen på vægtskålen, da 7,5 ikke var en mulighed;-P
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Selvom det er to forskellige film, så havde jeg håbet på at blive skræmt som da jeg så Paranormal Activity 2. Urimelig forventning vil nogen nok mene med rette, og det blev desværre heller ikke indfriet.
Det er ikke fordi jeg ikke værdsætter hvad filmen forsøger sig med, men jeg blev ikke "suget ind" i dens verden hvilket skal til før virkemidlerne effektivt slår til.
Hvis man i forvejen står på vippen, er det vel hos dig, som hos så mange andre, de små ting der kan gøre det 'store' forskel.
Jeg havde ikke hæftet mig ved det med "at stå på vippen", men jo, hvis man i forvejen gør dét, så ser vi ret ens på tingene her. Altså rent principielt.
Thomas E. Nielsen (13412) skrev:
I øvrigt er jeg slet ikke i tvivl om at du elsker lige denne scene. Jeg synes snakken om
'soulmate'
er lige rigeligt sentimental, modsat dig der mere hælder til den slags kan jeg forstå (og ikke ment som en kritik).
Nah, jeg elsker nu ikke ligefrem den pågældende scene. Der er bedre og mere interessante scener i filmen. Men jeg synes, at scenen fungerer upåklageligt i forlængelse af sønnens morsomme tale, og for mig er det af betydning, at scenen ikke trækkes for langt ud tidsmæssigt, hvilket jeg ikke synes, den gjorde. Heri ligger så, at det er en af dens slags scener, der også for mig bevæger sig i den kritiske zone, hvor det hurtigt kan blive for meget, hvis tonen ikke er rigtig og tempo og længde ikke er fornuftigt afstemt .... men i mine øjne lykkedes scenen.
Så "hælder til den slags" vil jeg ikke som sådan sige, at jeg gør. :-)
havde jeg håbet på at blive skræmt som da jeg så Paranormal Activity 2. Urimelig forventning vil nogen nok mene med rette, og det blev desværre heller ikke indfriet.
Det kan jeg slet ikke se noget urimeligt i. Jeg bliver mere skræmt af mugne æbler end jeg gjorde af Paranormal Activity 2! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Andre der ser United States of Tara? Jeg er ca. midt i tredje sæson og nøj, hvor er det spændende! Colette spiller fænomenalt og jeg er stadig overbevist om Max er intet mindre end den perfekte mand. Og især denne sæson har været spændende, rigtig god udvikling. Genial serie, som jeg stort set aldrig havde hørt om.
Har været godt i gang med serien, men syntes afsnittene er kan være meget svingende i kvalitet, overall syntes jeg den er vildt morsom. Syntes især Marshall og Kate udvikling er spændende.
Jeg spurgte til den tidligere men fik heller ikke meget respons herinde, tror ikke den er særlig kendt.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Et spørgsmål til dem så har set alle afsnit af Six Feet Under (spoiler):
Jeg har kun set sæson 1, og er en smule irriteret over den diagnose Nate fik stillet i sidste episode. Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke har tænkt mig at sidde igennem 4 sæsoner med det hængende over hovedet (høhø), så mit spørgsmål er følgende: kommer hans sygdom til at spille en konstant rolle i resten af serien, eller får man en afklaring på det i løbet af sæson 2? Han spiller tydeligvis med i alle sæsonerne, men det kunne jo være som tankespøgelse så.... og for at være vild besværlig, så ønsker jeg ikke detaljer, men bare sådan overordnet hvor stor rolle det kommer til at spille :o)
#13411 Sweetiebellefan 14 år siden
Kate Beckingsale fortsætter kampen mod monstrene i en fjern fremtid.
Her der er ren drengerøvs materiale.
8/10
Diary of the Dead:
Romero hoppede også med på håndholdte kamera bølgen.
I hans version af vores undergang laver nogen unge en film og før de ved det er de midt i en slagmark.
7/10
#13412 Hr. Nielsen 14 år siden
#13413 misuma 14 år siden
Selvom det er to forskellige film, så havde jeg håbet på at blive skræmt som da jeg så Paranormal Activity 2. Urimelig forventning vil nogen nok mene med rette, og det blev desværre heller ikke indfriet.
Det er ikke fordi jeg ikke værdsætter hvad filmen forsøger sig med, men jeg blev ikke "suget ind" i dens verden hvilket skal til før virkemidlerne effektivt slår til.
2,5/6
#13414 Sweetiebellefan 14 år siden
Urmel er en drage som bliver taget til fange i en forlystelsespark med hans familiemedlem der er en panda.
Stjerner som Oliver Pocher medvirker i denne tegnefilm som har en af de største rutschebaneture jeg har set i en tegnefilm.
8/10
#13415 BN 14 år siden
Jeg havde ikke hæftet mig ved det med "at stå på vippen", men jo, hvis man i forvejen gør dét, så ser vi ret ens på tingene her. Altså rent principielt.
Nah, jeg elsker nu ikke ligefrem den pågældende scene. Der er bedre og mere interessante scener i filmen. Men jeg synes, at scenen fungerer upåklageligt i forlængelse af sønnens morsomme tale, og for mig er det af betydning, at scenen ikke trækkes for langt ud tidsmæssigt, hvilket jeg ikke synes, den gjorde. Heri ligger så, at det er en af dens slags scener, der også for mig bevæger sig i den kritiske zone, hvor det hurtigt kan blive for meget, hvis tonen ikke er rigtig og tempo og længde ikke er fornuftigt afstemt .... men i mine øjne lykkedes scenen.
Så "hælder til den slags" vil jeg ikke som sådan sige, at jeg gør. :-)
#13416 HonoDelLoce 14 år siden
Det kan jeg slet ikke se noget urimeligt i. Jeg bliver mere skræmt af mugne æbler end jeg gjorde af Paranormal Activity 2! :D
#13417 Sweetiebellefan 14 år siden
Paranormal Activity 2 er ikke så ringe.
Cloverfield:
Et monster er løs i New York City og vi følger nogen folk der flygter fra det med et håndholdt kamera.
Lidt for kort men flot lavet.
8/10
#13418 misuma 14 år siden
5/6
#13419 HelmerJ 14 år siden
Har været godt i gang med serien, men syntes afsnittene er kan være meget svingende i kvalitet, overall syntes jeg den er vildt morsom. Syntes især Marshall og Kate udvikling er spændende.
Jeg spurgte til den tidligere men fik heller ikke meget respons herinde, tror ikke den er særlig kendt.
#13420 loki 14 år siden