En ret god, ja, faktisk virkelig vellykket film, især takket være James McAvoy og Michael Fassbenders skuespilpræstationer. Jeg kan godt lide, at historien er placeret i 1960'erne, modsat de fleste andre superhelte-film, der udspiller sig i nyere tid.
Billedsiden er flot, effekterne er overbevisende og manuskriptet/plottet er fantasifuldt og til tider overraskende, men gennemtænkt og giver os en fin forhistorie til Bryan Singers to første X-Men-film.
X-Men siger mig ikke nært så meget som Batman og Spider-Man, men er alligevel en af de meget, meget få superhelte-historier, der går gennem nåleøjet hos undertegnede, fordi det simpelthen er bundsolid og ganske effektiv underholdning
5/6 eller 8/10
Enig, må snart skaffe den på BD engang, men først skal jeg have tjent op til en BD afspiller :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
I weekenden så jeg langt om længe - efter et næsten fire år gammel tip fra Filmz-bruger jonasgr - denne film. (Jeg skulle oprindelig have set 'Midnight in Paris', men den er udsat til på torsdag.)
Jeg var positivt overrasket over dette nedtonede drama og Vince Vaughns gode skuespil - det var interessant at se ham slank i stedet for rundkindet og kraftig (som han ser ud idag) og at se ham i en seriøs rolle, hvor han fuldt ud overbeviser som den vægelsindede og noget selviske ungkarl med øgenavnet 'Sheriff', der får udfordret sin moral, da en af hans gode venner Lewis (Joaquin Phoenix) fængsles af de malaysiske myndigheder for besiddelse af hash og står til at blive henrettet ved hængning, medmindre Sheriff og deres fælles ven Tony påtager sig deres del af skylden og hver afsoner 3 års fængsel.
Anne Heche leverer også en stærk præstation som Lewis' advokat. Ja, jeg har faktisk kun set hende bedre i 'Donnie Brasco', hvor hun har en meget stor del af æren for filmens følelsesmæssige slagkraft med den sitrende anspændthed, følsomhed og temperament, hun tilfører sin karakter.
'Return to Paradise' er ikke en film med nemme løsninger eller heltemodige personer, og netop dét er efter min mening en del af dens styrke.
#13522 - Jeg synes det er ret godt klaret at du kan huske at jeg (ja jeg har i mellemtiden skiftet brugernavn) engang har anbefalet den.
Jeg skal blankt indrømme at jeg nu - her 4 år efter - ikke har den i frisk erindring. Det jeg kan huske er at Vince Vaughn overraskede mig i den og så det interessante tema. Ja jeg skulle faktisk lige slå filmen op, før end at jeg kunne genkende titlen :)
Men ser du bort fra det, og bruger tiden på den rolle han rent faktisk spiller
Det er det jeg har gjort, men som jeg er bange for at andre glemmer.
Jeg har det ligesom Kruse, ikke noget vildt, men en glimrende præstation. Kan nok også bedre lide ham i "American Psycho". Har endnu ikke set "The Fighter", kun de første 20 min. så faldt jeg i søvn og er aldrig kommet igang med den igen :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Lige en til Bale debatten, syntes ikke jeg har hørt nogen nævne Rescue Dawn, ved ikke om det er fordi folk ikke har set den eller om det er jeg som at der tager fejl. Den står ikke 100% frisk i hukommelsen, men syntes at huske det som en af hans absolut bedste roller
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
I forhold til det han spiller (og underspiller) så kan det for mig set ikke gøres ret meget bedre. At man måske finde ham bedre/værre i andre roller, er en vurderingssag. Men jeg ser lidt på, hvad der spilles, og om jeg køber det der spilles og det der forsøges. Og det gjorde jeg i den grad. Jeg har sjældent troet så meget på en præstation, altså det han spillede - en plaget mand, der ikke sover, spiser, er paranoid, trykkende samvittighed, ensomhed etc.
#13521 Batsy 14 år siden
Enig, må snart skaffe den på BD engang, men først skal jeg have tjent op til en BD afspiller :)
#13522 BN 14 år siden
I weekenden så jeg langt om længe - efter et næsten fire år gammel tip fra Filmz-bruger jonasgr - denne film. (Jeg skulle oprindelig have set 'Midnight in Paris', men den er udsat til på torsdag.)
Jeg var positivt overrasket over dette nedtonede drama og Vince Vaughns gode skuespil - det var interessant at se ham slank i stedet for rundkindet og kraftig (som han ser ud idag) og at se ham i en seriøs rolle, hvor han fuldt ud overbeviser som den vægelsindede og noget selviske ungkarl med øgenavnet 'Sheriff', der får udfordret sin moral, da en af hans gode venner Lewis (Joaquin Phoenix) fængsles af de malaysiske myndigheder for besiddelse af hash og står til at blive henrettet ved hængning, medmindre Sheriff og deres fælles ven Tony påtager sig deres del af skylden og hver afsoner 3 års fængsel.
Anne Heche leverer også en stærk præstation som Lewis' advokat. Ja, jeg har faktisk kun set hende bedre i 'Donnie Brasco', hvor hun har en meget stor del af æren for filmens følelsesmæssige slagkraft med den sitrende anspændthed, følsomhed og temperament, hun tilfører sin karakter.
'Return to Paradise' er ikke en film med nemme løsninger eller heltemodige personer, og netop dét er efter min mening en del af dens styrke.
7-8/10
#13523 MMB 14 år siden
Men den var jo vigtigere!
#13524 BN 14 år siden
hehe ... Mjoh, det har du jo for så vidt ret i.
#13525 MMB 14 år siden
Jep!
#13526 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden
Jeg skal blankt indrømme at jeg nu - her 4 år efter - ikke har den i frisk erindring. Det jeg kan huske er at Vince Vaughn overraskede mig i den og så det interessante tema. Ja jeg skulle faktisk lige slå filmen op, før end at jeg kunne genkende titlen :)
#13527 Åkepool 14 år siden
Det er det jeg har gjort, men som jeg er bange for at andre glemmer.
Jeg har det ligesom Kruse, ikke noget vildt, men en glimrende præstation.
Kan nok også bedre lide ham i "American Psycho". Har endnu ikke set "The Fighter", kun de første 20 min. så faldt jeg i søvn og er aldrig kommet igang med den igen :)
#13528 Wangsgaard 14 år siden
#13529 HelmerJ 14 år siden
#13530 Babo84 14 år siden
I forhold til det han spiller (og underspiller) så kan det for mig set ikke gøres ret meget bedre. At man måske finde ham bedre/værre i andre roller, er en vurderingssag. Men jeg ser lidt på, hvad der spilles, og om jeg køber det der spilles og det der forsøges. Og det gjorde jeg i den grad. Jeg har sjældent troet så meget på en præstation, altså det han spillede - en plaget mand, der ikke sover, spiser, er paranoid, trykkende samvittighed, ensomhed etc.
HelmerJ
Jep. Han er ganske fremragende i Rescue Dawn.