Jeg ved ikke om forfatterne fik at vide at serien skulle afsluttes hurtigt, for det virker som om de lige pludselig skal ha' forklaret en masse - hvilket de jo egentlig også skal og det lykkedes at give svar på en del spørgsmål og løse ender. Slutningen gav vistnok mening og en (lille) del af den havde jeg længe forventet, men den var ikke lige noget for for mig.
Især i den første del af sæsonen er der aaalt for Cylon-halløj og hele plottet der irriterer mig bare - jeg har hele serien igennem bedst kunne li' historierne om menneskerne, men det er så smag og behag. Det sjoveste øjeblik i hele serien findes også i denne sæson, et meget kort øjeblik som jeg virkelig grinte af:
da Tyrol får at vide han og Tory var forlovede, griner han - plat, men sjovt :)
Michael Hogan - der spiller Tigh - folder sig virkelig ud i denne sæson, rigtig flot skuespil fra hans side, mens Olmos faktisk træder en smule i baggrunden.
Jeg er ved at se den igen, kæresten skal jo se den og jeg ofrer mig og ser med :) Kan være det hjælper på indtrykket, det har i hvert fald tidligere ændret min holdning til sæsonerne. Bedste afsnit er dog stadig det sidste i tredje sæson, især slutningen.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
CSI Miami Season 4: Grundet at der er mange som ser serien herinde, fremhæver jeg kun de afsnit som jeg syntes skiller sig ud: From the grave Prey Skeletons Rampage One of our own
Der er lidt langt mellem guldkornene denne gang, men Wimme havde advaret mig. Men de som er nævnt, er efter min mening også de bedste.
3/6
CSI Miami Season 5: Grundet at der er mange som ser serien herinde, fremhæver jeg kun de afsnit som jeg syntes skiller sig ud: Rio If looks could kill Internal affairs No man's land Man down Just murdered
Der er lidt mere gang i den i femte sæson, men det er bare ikke nok til at løfte serien tilbage til de forrige sæsoner.
3/6
CSI Miami Season 6: Grundet at der er mange som ser serien herinde, fremhæver jeg kun de afsnit som jeg syntes skiller sig ud:
Bang, bang, your debt Sunblock Guerillas in the mist Raising caine Ambush To kill a predator Tunnel vision Rock and a hard place Down the wire
Så er serien igen tilbage på rette spor selvom der er lidt vej endnu. Jeg ser meget frem til sæson 7.
4/6
Brutal: En massemorder hærger en mindre by i USA, hvor han lemlæster unge mennesker på værste vis. Sheriffen og hans assistent kæmper for at stoppe ham.
Filmen hedder Brutal og ligeså Brutal dårlig er den også. Man skal være mere end normal slasher fan for at syntes den er god. Jeg havde faktisk ikke set at Michael Berryman var med, det burde jo hjælpe lidt på filmen, men ak det gør det ikke.
1/6
The Departed: Der er bare ingen som kan lave mafia film som Martin Scorsese. Selvom denne ikke handler om den italienske mafia, forsøger han at fange stemningen omkring den irske mafia. Jeg syntes at filmen bære præg af det er en genindspilning, specielt når man har set originalen. Skuespillerne levere varen, specielt Jack Nicholsen syntes jeg, virker fantastisk. Men filmen når ikke på højde med Scorsese's andre mafia film desværre.
4/6
Drag me to hell: Sam Rami er tilbage hvorfra han kom, i gysets verden, og med sig har han taget denne lille forfriskende perle. Det hjælper klart at have set nogen af hans tidligere værker som man ofte kan finde nogle små henvisninger til. Jeg følte mig godt underholdt.
5/6
Lady Vengeance: Geum-ja er både en smuk og meget farlig kvinde. Hun begår en fejl og bliver idømt 13års fængsel. Efter den udstået straf, ønsker hun hævn over den som udnyttede hende.
Det er Chan-wook Park's sidste kapitel i sin trilogi som handler om hævn, de to tidligere var Sympathy for Mr. Vengance og Old boy, og sidste kapitel lader ikke megen stå tilbage for de to tidligere. Filmen har mere tilfælles med Mr. Vengance end Old boy. Den måde som filmen er optaget på, med fokus på omgivelserne såvel som hovedpersonen er meget identisk. Den står ikke helt så stærkt i sin genialitet som Old boy, men den er alligevel anderledes og klart seværdig. Slutningen er lige så overraskede som de to tidligere.
5/6
Michael Clayton: George Clooney spiller fixeren Michael Clayton, som klarer firmaets Kenner, Bach & Ledeen's problemer. Men hans liv plages af personlige tragedier, og han tvinges til at binde sig til firmaet mere end han ønsker. På den anden side står Karen Crowders, hendes liv er i en rasende fremgang. En sag bringer de to sammen, og Clayton må sande at Karen vil vinde for enhver pris.
Denne film er Tony Gilroy's mesterværk som instruktør, jeg ser meget frem til hans næste film. Man må på den anden side og gerne mene at manden burde vel vide hvordan den skulle skæres når man ser på hans CV som forfatter. Skuespillerne George Clooney, Tilda Swinton og Sydney Pollack, spiller seriøst røven ud af bukserne med deres præstationer. Dette er en must see film.
6/6
Inland impire: Nikki Graces skal til at indspille en film. Men hvad man ikke har fortalt nogen som helst er at denne film, bærer på en hemmelig forbandelse.
Dette er den absolutte Lynch film for mig. Og den bliver bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Laura Dern spiller formidabelt. Det er en film hvor man skal følge med, for der er meget som der skal holdes styr på, for der er faktisk fire historier som skal bindes sammen, og meget af det opdager man først hen ad vejen. Jeg vil ikke skrive mere om den, jeg vil lade det være op til jer andre at se den, og jeg håber at i vil finde den ligeså udfordrende som jeg gør. Dette er min absolutte nye favoritfilm (den vælter faktisk Vertigo af pinden).
Fantastisk film. Aldrig har 1t 46min føltes så kort, tiden fløj afsted. Flot skuespil fra alle kanter og et noget nær genial manuskript, der hele tiden får publikum til at gætte. Slutningen var ikke hvad jeg havde håbet, men tror man som filmseer har en bestemt forventning, som det egentlig er forfriskende at sådan en film lidt ændrer.
Symbolikken med vinden var diskret og flot udført, sådanne ting kan nemt blive blæst op (haha...) og gjort alt for tydelig, men her er det diskret og interessant.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg holder normalt meget af D. Lynch men jeg synes Inland Impire var for syret og meget lang. Jeg forstod ikke helt handling, hvis der overhovedet var en. Jeg vil nok engang prøve at se den igen, men skal først lige komme mig over de 3 times meget lange timer jeg var igennem.
#05 - Efter mit første gennemsyn, havde jeg den samme mening som du. For det er en meget syret fortælling, og man skal være meget opmærksom. Jeg tvivler på der er mange som efter første gang siger at de fik fat i det hele. Så er de mere end standard kloge på Lynch, og det tror jeg ikke der er mange der er, jo ham selv.
Teeth Hvor er den dog langt ude, hvilket er herligt. Filmen tager ikke sig selv så seriøst, hvilket klæder den rigtig godt. Tydelige referencer til 80’ernes B-film, fyldt med dårligt skuespil og overspillede scener, groteske situationer og vanvittige idéer. Alt i alt, en underholdende oplevelse, der dog ikke skal tages som andet end jævn underholdning. Fandt den i BBBB til 19 kroner, hvilket jeg synes er en ganske passende pris. 3/6
Hot Fuzz Endnu en film som jeg havde hørt meget godt om. Ord som ”genial”, ”brilliant” etc. fløj omkring den, i et sådan omfang, at jeg ikke kunne andet end at sætte mine forventninger højt. Jeg må sande at jeg i forhold til forventningerne, blev en anelse skuffet. Bevares, den er morsom. Men det er ikke en film jeg vil kalde ”genial”, selvom den havde nogle rigtig gode øjeblikke. Den var for mig udmærket humor på et ganske højt plan, men der er bestemt set bedre efter min mening. Hvad skete der for resten lige for bass-niveauet på lydsporet? Det var da skruet afsindig meget op! 4/6
Revolutionary Road Leo og Kate W. er tilbage! Men de skulle nok have ladet skibet blive nede på bunden. Jeg er unægtelig en positiv person, så jeg skal forsøge at sige noget positivt om denne film. Godt skuespil. Så er det sagt, men det er også det eneste jeg lige umiddelbart kan komme på. Jeg var bestemt ikke fanget af denne film. Det eneste der kunne holde mig vågen, var den fantastiske kemi mellem de to skibsrotter og deres evne til, at krænge følelser ud under et skænderi, så man som tilskuer tror på det. Dét er skuespil og endnu engang, viser netop de to, hvorfor de hver i sær er i toppen indenfor skuespillere fra deres generation. Men filmen som helhed interesserede mig ikke synderligt. 3/6
Star Trek ”2009” - set på blu-ray. Jeg er ny i universet. Jeg har desuden altid anset mig selv som en ”Star Wars”-fan, men alt dette står måske på en skillevej! Den nye ”Star Trek”-film er som nævnt den første jeg nogensinde har set og dertil må jeg sige, at jeg var solgt. Jeg hentede den efter arbejde i BBBB, så den om aftenen da jeg kom hjem og så den allerede dagen efter igen, da jeg havde fri fra arbejde. For at det ikke skal være løgn, så jeg den endnu en gang den efterfølgende dag, hvilket jeg ikke kan mindes nogensinde er sket tidligere. Filmen har alt; humor, action, romance og en gennemtænkt historie, der gør det nemt at foretage sin jomfru-rejse i ”Star Trek”-universet. Jeg skal ikke kunne sige om min dybfølte fascination skyldes, at jeg så den på blu-ray, men jeg har det da lidt på fornemmelsen. Billedet var knivskarpt og lyden nok noget af det bedste jeg har hørt siden ”Black Hawk Down”, ”Wall-E” og ”Watchmen: DC” DTS HD-lydsporene. Dette er en film jeg nok kommer til at se en hel del mere til, da der er gensyn lagt i ovnen til snarlig bagværk. 6/6
Kingdom Of Heaven: Director’s Cut - set på blu-ray. Jeg har hørt mange kommentarer om, at Ridley Scotts nye version, skulle ændre filmen ret meget. Nu er jeg dog i den situation, at jeg ikke havde set den oprindelige version, da jeg påbegyndte min 3+ timer i selskab med Orlando Bloom som ridderen Balian, i kampen om Jerusalem. Storfilm? Ja. Bedste Ridley Scott film? Ikke engang tæt på. Dog er der tale om en velproduceret og episk fortælling, der som supplerende værk, med garanti ville kunne sætte kulør på en hel del historie-timer, rundt omkring på de små skoler. Om den er historisk korrekt eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på, men som film fungerer den så absolut. Blodige slag og en Bloom, der efter min mening faktisk gør det ganske godt. Klart anbefalelsesværdig, især i HD, hvor billede og lyd sparker røv! Jeg kunne egentligt godt tænke mig, at vide hvordan den oprindelige version, kan være så forskellig fra denne? Findes der et kort svar på dette? Anyways, så skal denne film da også have et par tal med på vejen. 5/6
Body Of Lies - set på blu-ray. Endnu en Ridley Scott film, der viser hvorfor han er en af mine all-time absolutte yndlings instruktører og den bedste nulevende. Politisk thriller der er skruet så perfekt sammen, så man sidder yderst på sofaen hele filmen igennem. Leo gør det blændende godt og Russell Crowe bakker godt op i kulissen. Jeg har egentligt ikke så meget andet at sige om denne film, andet end at hvis man endnu ikke har set den, kan man godt se at komme i gang, for så er man gået glip af en filmisk genialitet. 6/6
Up Pixar gør det igen. En herlig film med et uforglemmeligt person- og dyregalleri. Komikken er i top, historien ligeså. En titel jeg bestemt skal have hjem på blå, da jeg tror den vil være ualmindelig smuk herpå. Dejlig film. 6/6
Zombieland Min første Zombiefilm. Uh ha, ja. En ”late-bloomer” til genren? Det er jeg muligvis nok, men filmen er sgu suveræn. Hvis jeg selv skal sige det, så er det efter min mening ikke en helt skidt film, at få kirsebærret poppet ind til udi Zoooombie-genren. Woody Harrelson er simpelthen for sej som Zombie-slayer. Humoren blandes fint med en snert af seriøsitet, uden at det på noget tidspunkt bliver for meget. Ligevægten holder hele vejen, det samme gør filmen. Fed film! 6/6
Taken Det er sagt før, nu siger jeg det igen. Liam Neeson er sej. Han er dog ekstra sej, når han jagter menneskesmuglere. Han gør det godt. Han får os til at sande grusomheden og hans magtesløshed i fraværet af sin datter og får os til at gyse på hans vegne og selvom man ingen børn har selv, fornemmer man hans følelse og kan sætte sig i hans sted. Fantastisk. Filmen er afsindig spændende hele vejen igennem. Velspillet, velproduceret og alle andre ord der starter med vel- kan man smide af sted mod den. Et must see, for en hver der kan lide genren eller egentligt bare film i det hele taget. 6/6
The Hangover Jeg er ikke sen til at indrømme hvis jeg tager fejl. Her er en af de gange. Jeg havde egentligt fravalgt denne film på forhånd, da jeg mente at alt talte imod den og jeg mente ikke, at den på nogen måde kunne være bare det mindste sjov. Men jeg tog faktisk fejl. Filmen er underholdende og har rigtig mange sjove elementer. Dog er tidligere kritik berettiget, idet den kører meget på klichéerne i genren, men jeg mener nu ikke at dette nødvendigvis gør den dårligere på nogen måde. Til tider er den langt ude og tangerer til det pinlige, f.eks. scenen med Mike Tyson. Men andre gange, heldigvis tit, så fungerer humoren fint og gør det den skal og intet mere. Bortset fra få enkelte ”funny quotes” er den dog letforglemmelig. 3/6
Transformers 2 Jeg var ikke særlig vild med den første, så jeg fandt kort sagt denne her ret uinteressant. Bay er for filmen, hvad Joan Ørting er for seksualiteten. Ret brugt. Eller.. Øh.. Pointen er, at Transformers 2 ikke har nogen essens. Den har intet udover nogle kiksede robotter med testikler, robotter der pisser olie eller andre ligegyldige ting. Humoren er faldet ned på så lavt et niveau, at jeg ikke helt forstår hvorfor der køres så meget på Megan Fox, for målgruppen må ha’ været noget lavere end pubertetsalderen, hvis man tænker på indholdet. Bevares, et godt tilbud på blå og de ryger begge til samlingen, pga. noget med billede og lyd. Men det bliver i mellem os. 1/6
Fast & Furious Dem jeg så denne film med var alle vilde af begejstring hele filmen igennem. Men de må have drukket sig en tår af natpotten, mens jeg kiggede væk, for det virkede ikke som om, at vi overhovedet havde set samme film. Overgearet på nær ved, alle mulige punkter. Så vidt jeg kan huske, var der ikke engang et hav af lækre damer eller pæne øser, der kunne trække det lidt op. Måske siger race mig bare ingenting? Anyways, så synes jeg i hvert fald, at dette var en fuser af dimensioner. Jeg er egentligt heller ikke så vild med Vin ”overspil” Diesel, hvilket nok heller ikke hjalp gevaldigt på min manglende interesse og begejstring. 2/6
The Rescuers (på danskBernard og Bianca) Som altid en stor oplevelse at se en Disney klassiker for første gang. Dog er det set meget bedre tidligere og man forstår godt hvorfor, filmen ikke er så kendt som mange andre af Disney klassikerne. Når det så er sagt, så skal den stadig have ros for et muntert person- og dyregalleri i bedste eventyrlige Disney stil. Det bliver da også til et syn med efterfølgeren en af dagene, altså den hvor de tager til Australien. Så helt skræmt er jeg da ikke blevet. Filmen er som sagt god nok. Den er sjov og har nogle gode øjeblikke, men det meste er set før i tidligere (men også senere) Disney film, hvor det efter min mening bare har fungeret lidt bedre. 4/6
The Ant Bully - set på blu-ray. En lidt overset film synes jeg. Har hørt mange negative kommentarer om denne, men jeg fandt den faktisk ganske underholdende. Vi så den sammen med kærestens nevø og niece og de var begge færdige af grin. Jeg indrømmer da også gerne, at jeg selv havde et par gode grineflip undervejs. Billedet var rigtig flot og så husker jeg også lyden som ganske god – selv på det danske lydspor, som var det vi så det med pga. ungerne. En god oplevelse. 4/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Hele subplottet med dronningens søn er skåret væk. Man er kommet helt udenom, at hun har en søn, der er den næste i arvefølgen. Der er mange flere, bl.a en helt anden og langt hurtigere indledning, som hurtigt spoler forbi intrigerne i starten med Balian og kirken. Der er mindre politisk spil med Edvard Norton og man får ikke noget at vide om Balians ingeniør arbejde tidligere og hvordan han tidligere har kunnet bygge forsvarsværker. Sidste kampsekvens med Balian og den "nye afsatte konge" er ikke med.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det var alligevel nogle store forskelle. Det kunne godt tyde lidt på, at man skøjtede lidt hurtigt henover tingene i den oprindelige version. Mange af tingene er da ret vigtige, især den politiske magtkamp og Sibyllas søn og tronarvingen. Men så er jeg da glad for, at have set DC først. :)
Tak for opklaringen. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#2709 Velbekomme. Kæmpe forskelle. En dialog for vist endda helt anden mening, hvor man omtaler "han" og i theatrical tror det er Balian, men det er tronarvingen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2701 wimmie 14 år siden
#2702 lagoni 14 år siden
Jeg ved ikke om forfatterne fik at vide at serien skulle afsluttes hurtigt, for det virker som om de lige pludselig skal ha' forklaret en masse - hvilket de jo egentlig også skal og det lykkedes at give svar på en del spørgsmål og løse ender. Slutningen gav vistnok mening og en (lille) del af den havde jeg længe forventet, men den var ikke lige noget for for mig.
Især i den første del af sæsonen er der aaalt for Cylon-halløj og hele plottet der irriterer mig bare - jeg har hele serien igennem bedst kunne li' historierne om menneskerne, men det er så smag og behag. Det sjoveste øjeblik i hele serien findes også i denne sæson, et meget kort øjeblik som jeg virkelig grinte af:
Michael Hogan - der spiller Tigh - folder sig virkelig ud i denne sæson, rigtig flot skuespil fra hans side, mens Olmos faktisk træder en smule i baggrunden.
Jeg er ved at se den igen, kæresten skal jo se den og jeg ofrer mig og ser med :) Kan være det hjælper på indtrykket, det har i hvert fald tidligere ændret min holdning til sæsonerne. Bedste afsnit er dog stadig det sidste i tredje sæson, især slutningen.
#2703 Kiksmann 14 år siden
Grundet at der er mange som ser serien herinde, fremhæver jeg kun de afsnit som jeg syntes skiller sig ud:
From the grave
Prey
Skeletons
Rampage
One of our own
Der er lidt langt mellem guldkornene denne gang, men Wimme havde advaret mig.
Men de som er nævnt, er efter min mening også de bedste.
3/6
CSI Miami Season 5:
Grundet at der er mange som ser serien herinde, fremhæver jeg kun de afsnit som jeg syntes skiller sig ud:
Rio
If looks could kill
Internal affairs
No man's land
Man down
Just murdered
Der er lidt mere gang i den i femte sæson, men det er bare ikke nok til at løfte serien tilbage til de forrige sæsoner.
3/6
CSI Miami Season 6:
Bang, bang, your debt
Sunblock
Guerillas in the mist
Raising caine
Ambush
To kill a predator
Tunnel vision
Rock and a hard place
Down the wire
Så er serien igen tilbage på rette spor selvom der er lidt vej endnu.
Jeg ser meget frem til sæson 7.
4/6
Brutal:
En massemorder hærger en mindre by i USA, hvor han lemlæster unge mennesker på værste vis. Sheriffen og hans assistent kæmper for at stoppe ham.
Filmen hedder Brutal og ligeså Brutal dårlig er den også. Man skal være mere end normal slasher fan for at syntes den er god. Jeg havde faktisk ikke set at Michael Berryman var med, det burde jo hjælpe lidt på filmen, men ak det gør det ikke.
1/6
The Departed:
Der er bare ingen som kan lave mafia film som Martin Scorsese. Selvom denne ikke handler om den italienske mafia, forsøger han at fange stemningen omkring den irske mafia.
Jeg syntes at filmen bære præg af det er en genindspilning, specielt når man har set originalen. Skuespillerne levere varen, specielt Jack Nicholsen syntes jeg, virker fantastisk.
Men filmen når ikke på højde med Scorsese's andre mafia film desværre.
4/6
Drag me to hell:
Sam Rami er tilbage hvorfra han kom, i gysets verden, og med sig har han taget denne lille forfriskende perle.
Det hjælper klart at have set nogen af hans tidligere værker som man ofte kan finde nogle små henvisninger til. Jeg følte mig godt underholdt.
5/6
Lady Vengeance:
Geum-ja er både en smuk og meget farlig kvinde. Hun begår en fejl og bliver idømt 13års fængsel. Efter den udstået straf, ønsker hun hævn over den som udnyttede hende.
Det er Chan-wook Park's sidste kapitel i sin trilogi som handler om hævn, de to tidligere var Sympathy for Mr. Vengance og Old boy, og sidste kapitel lader ikke megen stå tilbage for de to tidligere. Filmen har mere tilfælles med Mr. Vengance end Old boy. Den måde som filmen er optaget på, med fokus på omgivelserne såvel som hovedpersonen er meget identisk. Den står ikke helt så stærkt i sin genialitet som Old boy, men den er alligevel anderledes og klart seværdig. Slutningen er lige så overraskede som de to tidligere.
5/6
Michael Clayton:
George Clooney spiller fixeren Michael Clayton, som klarer firmaets Kenner, Bach & Ledeen's problemer. Men hans liv plages af personlige tragedier, og han tvinges til at binde sig til firmaet mere end han ønsker. På den anden side står Karen Crowders, hendes liv er i en rasende fremgang. En sag bringer de to sammen, og Clayton må sande at Karen vil vinde for enhver pris.
Denne film er Tony Gilroy's mesterværk som instruktør, jeg ser meget frem til hans næste film. Man må på den anden side og gerne mene at manden burde vel vide hvordan den skulle skæres når man ser på hans CV som forfatter.
Skuespillerne George Clooney, Tilda Swinton og Sydney Pollack, spiller seriøst røven ud af bukserne med deres præstationer.
Dette er en must see film.
6/6
Inland impire:
Nikki Graces skal til at indspille en film. Men hvad man ikke har fortalt nogen som helst er at denne film, bærer på en hemmelig forbandelse.
Dette er den absolutte Lynch film for mig. Og den bliver bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Laura Dern spiller formidabelt.
Det er en film hvor man skal følge med, for der er meget som der skal holdes styr på, for der er faktisk fire historier som skal bindes sammen, og meget af det opdager man først hen ad vejen.
Jeg vil ikke skrive mere om den, jeg vil lade det være op til jer andre at se den, og jeg håber at i vil finde den ligeså udfordrende som jeg gør. Dette er min absolutte nye favoritfilm (den vælter faktisk Vertigo af pinden).
6/6
#2704 lagoni 14 år siden
Fantastisk film. Aldrig har 1t 46min føltes så kort, tiden fløj afsted. Flot skuespil fra alle kanter og et noget nær genial manuskript, der hele tiden får publikum til at gætte. Slutningen var ikke hvad jeg havde håbet, men tror man som filmseer har en bestemt forventning, som det egentlig er forfriskende at sådan en film lidt ændrer.
Symbolikken med vinden var diskret og flot udført, sådanne ting kan nemt blive blæst op (haha...) og gjort alt for tydelig, men her er det diskret og interessant.
#2705 Wangsgaard 14 år siden
Jeg holder normalt meget af D. Lynch men jeg synes Inland Impire var for syret og meget lang. Jeg forstod ikke helt handling, hvis der overhovedet var en. Jeg vil nok engang prøve at se den igen, men skal først lige komme mig over de 3 times meget lange timer jeg var igennem.
#2706 Kiksmann 14 år siden
Så er de mere end standard kloge på Lynch, og det tror jeg ikke der er mange der er, jo ham selv.
#2707 Bony 14 år siden
Hvor er den dog langt ude, hvilket er herligt. Filmen tager ikke sig selv så seriøst, hvilket klæder den rigtig godt. Tydelige referencer til 80’ernes B-film, fyldt med dårligt skuespil og overspillede scener, groteske situationer og vanvittige idéer. Alt i alt, en underholdende oplevelse, der dog ikke skal tages som andet end jævn underholdning. Fandt den i BBBB til 19 kroner, hvilket jeg synes er en ganske passende pris.
3/6
Hot Fuzz
Endnu en film som jeg havde hørt meget godt om. Ord som ”genial”, ”brilliant” etc. fløj omkring den, i et sådan omfang, at jeg ikke kunne andet end at sætte mine forventninger højt. Jeg må sande at jeg i forhold til forventningerne, blev en anelse skuffet. Bevares, den er morsom. Men det er ikke en film jeg vil kalde ”genial”, selvom den havde nogle rigtig gode øjeblikke. Den var for mig udmærket humor på et ganske højt plan, men der er bestemt set bedre efter min mening. Hvad skete der for resten lige for bass-niveauet på lydsporet? Det var da skruet afsindig meget op!
4/6
Revolutionary Road
Leo og Kate W. er tilbage! Men de skulle nok have ladet skibet blive nede på bunden. Jeg er unægtelig en positiv person, så jeg skal forsøge at sige noget positivt om denne film. Godt skuespil. Så er det sagt, men det er også det eneste jeg lige umiddelbart kan komme på. Jeg var bestemt ikke fanget af denne film. Det eneste der kunne holde mig vågen, var den fantastiske kemi mellem de to skibsrotter og deres evne til, at krænge følelser ud under et skænderi, så man som tilskuer tror på det. Dét er skuespil og endnu engang, viser netop de to, hvorfor de hver i sær er i toppen indenfor skuespillere fra deres generation. Men filmen som helhed interesserede mig ikke synderligt.
3/6
Star Trek ”2009”
- set på blu-ray.
Jeg er ny i universet. Jeg har desuden altid anset mig selv som en ”Star Wars”-fan, men alt dette står måske på en skillevej! Den nye ”Star Trek”-film er som nævnt den første jeg nogensinde har set og dertil må jeg sige, at jeg var solgt. Jeg hentede den efter arbejde i BBBB, så den om aftenen da jeg kom hjem og så den allerede dagen efter igen, da jeg havde fri fra arbejde. For at det ikke skal være løgn, så jeg den endnu en gang den efterfølgende dag, hvilket jeg ikke kan mindes nogensinde er sket tidligere. Filmen har alt; humor, action, romance og en gennemtænkt historie, der gør det nemt at foretage sin jomfru-rejse i ”Star Trek”-universet. Jeg skal ikke kunne sige om min dybfølte fascination skyldes, at jeg så den på blu-ray, men jeg har det da lidt på fornemmelsen. Billedet var knivskarpt og lyden nok noget af det bedste jeg har hørt siden ”Black Hawk Down”, ”Wall-E” og ”Watchmen: DC” DTS HD-lydsporene. Dette er en film jeg nok kommer til at se en hel del mere til, da der er gensyn lagt i ovnen til snarlig bagværk.
6/6
Kingdom Of Heaven: Director’s Cut
- set på blu-ray.
Jeg har hørt mange kommentarer om, at Ridley Scotts nye version, skulle ændre filmen ret meget. Nu er jeg dog i den situation, at jeg ikke havde set den oprindelige version, da jeg påbegyndte min 3+ timer i selskab med Orlando Bloom som ridderen Balian, i kampen om Jerusalem. Storfilm? Ja. Bedste Ridley Scott film? Ikke engang tæt på. Dog er der tale om en velproduceret og episk fortælling, der som supplerende værk, med garanti ville kunne sætte kulør på en hel del historie-timer, rundt omkring på de små skoler. Om den er historisk korrekt eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på, men som film fungerer den så absolut. Blodige slag og en Bloom, der efter min mening faktisk gør det ganske godt. Klart anbefalelsesværdig, især i HD, hvor billede og lyd sparker røv!
Jeg kunne egentligt godt tænke mig, at vide hvordan den oprindelige version, kan være så forskellig fra denne? Findes der et kort svar på dette? Anyways, så skal denne film da også have et par tal med på vejen.
5/6
Body Of Lies
- set på blu-ray.
Endnu en Ridley Scott film, der viser hvorfor han er en af mine all-time absolutte yndlings instruktører og den bedste nulevende. Politisk thriller der er skruet så perfekt sammen, så man sidder yderst på sofaen hele filmen igennem. Leo gør det blændende godt og Russell Crowe bakker godt op i kulissen. Jeg har egentligt ikke så meget andet at sige om denne film, andet end at hvis man endnu ikke har set den, kan man godt se at komme i gang, for så er man gået glip af en filmisk genialitet.
6/6
Up
Pixar gør det igen. En herlig film med et uforglemmeligt person- og dyregalleri. Komikken er i top, historien ligeså. En titel jeg bestemt skal have hjem på blå, da jeg tror den vil være ualmindelig smuk herpå. Dejlig film.
6/6
Zombieland
Min første Zombiefilm. Uh ha, ja. En ”late-bloomer” til genren? Det er jeg muligvis nok, men filmen er sgu suveræn. Hvis jeg selv skal sige det, så er det efter min mening ikke en helt skidt film, at få kirsebærret poppet ind til udi Zoooombie-genren. Woody Harrelson er simpelthen for sej som Zombie-slayer. Humoren blandes fint med en snert af seriøsitet, uden at det på noget tidspunkt bliver for meget. Ligevægten holder hele vejen, det samme gør filmen. Fed film!
6/6
Taken
Det er sagt før, nu siger jeg det igen. Liam Neeson er sej. Han er dog ekstra sej, når han jagter menneskesmuglere. Han gør det godt. Han får os til at sande grusomheden og hans magtesløshed i fraværet af sin datter og får os til at gyse på hans vegne og selvom man ingen børn har selv, fornemmer man hans følelse og kan sætte sig i hans sted. Fantastisk. Filmen er afsindig spændende hele vejen igennem. Velspillet, velproduceret og alle andre ord der starter med vel- kan man smide af sted mod den. Et must see, for en hver der kan lide genren eller egentligt bare film i det hele taget.
6/6
The Hangover
Jeg er ikke sen til at indrømme hvis jeg tager fejl. Her er en af de gange. Jeg havde egentligt fravalgt denne film på forhånd, da jeg mente at alt talte imod den og jeg mente ikke, at den på nogen måde kunne være bare det mindste sjov. Men jeg tog faktisk fejl. Filmen er underholdende og har rigtig mange sjove elementer. Dog er tidligere kritik berettiget, idet den kører meget på klichéerne i genren, men jeg mener nu ikke at dette nødvendigvis gør den dårligere på nogen måde. Til tider er den langt ude og tangerer til det pinlige, f.eks. scenen med Mike Tyson. Men andre gange, heldigvis tit, så fungerer humoren fint og gør det den skal og intet mere. Bortset fra få enkelte ”funny quotes” er den dog letforglemmelig.
3/6
Transformers 2
Jeg var ikke særlig vild med den første, så jeg fandt kort sagt denne her ret uinteressant. Bay er for filmen, hvad Joan Ørting er for seksualiteten. Ret brugt. Eller.. Øh.. Pointen er, at Transformers 2 ikke har nogen essens. Den har intet udover nogle kiksede robotter med testikler, robotter der pisser olie eller andre ligegyldige ting. Humoren er faldet ned på så lavt et niveau, at jeg ikke helt forstår hvorfor der køres så meget på Megan Fox, for målgruppen må ha’ været noget lavere end pubertetsalderen, hvis man tænker på indholdet. Bevares, et godt tilbud på blå og de ryger begge til samlingen, pga. noget med billede og lyd. Men det bliver i mellem os.
1/6
Fast & Furious
Dem jeg så denne film med var alle vilde af begejstring hele filmen igennem. Men de må have drukket sig en tår af natpotten, mens jeg kiggede væk, for det virkede ikke som om, at vi overhovedet havde set samme film. Overgearet på nær ved, alle mulige punkter. Så vidt jeg kan huske, var der ikke engang et hav af lækre damer eller pæne øser, der kunne trække det lidt op. Måske siger race mig bare ingenting? Anyways, så synes jeg i hvert fald, at dette var en fuser af dimensioner. Jeg er egentligt heller ikke så vild med Vin ”overspil” Diesel, hvilket nok heller ikke hjalp gevaldigt på min manglende interesse og begejstring.
2/6
The Rescuers (på dansk Bernard og Bianca)
Som altid en stor oplevelse at se en Disney klassiker for første gang. Dog er det set meget bedre tidligere og man forstår godt hvorfor, filmen ikke er så kendt som mange andre af Disney klassikerne. Når det så er sagt, så skal den stadig have ros for et muntert person- og dyregalleri i bedste eventyrlige Disney stil. Det bliver da også til et syn med efterfølgeren en af dagene, altså den hvor de tager til Australien. Så helt skræmt er jeg da ikke blevet. Filmen er som sagt god nok. Den er sjov og har nogle gode øjeblikke, men det meste er set før i tidligere (men også senere) Disney film, hvor det efter min mening bare har fungeret lidt bedre.
4/6
The Ant Bully
- set på blu-ray.
En lidt overset film synes jeg. Har hørt mange negative kommentarer om denne, men jeg fandt den faktisk ganske underholdende. Vi så den sammen med kærestens nevø og niece og de var begge færdige af grin. Jeg indrømmer da også gerne, at jeg selv havde et par gode grineflip undervejs. Billedet var rigtig flot og så husker jeg også lyden som ganske god – selv på det danske lydspor, som var det vi så det med pga. ungerne. En god oplevelse.
4/6
#2708 filmz-Bruce 14 år siden
#2709 Bony 14 år siden
Tak for opklaringen. :)
#2710 filmz-Bruce 14 år siden