Gravatar

#13551 Riqon 14 år siden

#13547 -

Tak for anmeldelsen.
Jesuitter i junglen.. som sagt en film jeg snart må have genset :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13552 MMB 14 år siden

Riqon (13551) skrev:
#13547 -

Tak for anmeldelsen.
Jesuitter i junglen.. som sagt en film jeg snart må have genset :)

Kan du i hvert fald roligt gøre! :)
Den amerikanske Blu-ray er regionsfri til info. :)
Gravatar

#13553 Zombi 14 år siden

BN (13549) skrev:
"Fed film, mand! 6 stjerner! Wuhuu!"

Det er jo ren poesi! Ja jeg fældede sgu en tåre eller to.

Tak for disse yderst velskrevne ord der vil forandre mit liv for evigt.
Gravatar

#13554 BN 14 år siden

Riqon (13550) skrev:
Hvem er Johnny Brian?

Du er velkommen til selv at finde på et passende navn for en af den slags biografgængere, der egentlig ikke går op i film, har glemt dem noget tid efter og derfor heller ikke er vant til at sætte flere ord på, hvad der var godt ved en given film. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13555 Riqon 14 år siden

The Tree of Life

Jeg skal helt klart se den her film igen...om nogle år ;) Det er den første film, jeg ser af Terrence Malick, og jeg må konstatere, at han slår mig som en løjerlig, men ikke helt dum instruktør. Han ignorerer totalt diverse filmkonventioner, hvilket kan virke som lidt af et sats i kunstens navn -- på den anden side er han måske fuldstændig ligeglad, for han har (igen måske) ikke lavet filmen for at tilfredsstille et bredt publikum. Filmen stiller mange spørgsmål til livet, og til Gud, med udgangspunkt både i det største (galaksehobe) og det mindste (celler), og historien om en anstrengt familie et eller andet sted midt imellem de to sfærer. Som teolog kunne jeg naturligvis ikke undgå associationer, og jeg genkaldte især flere af de eksistentielle råb fra Salmernes Bog, alt imens de ualmindeligt smukke billeder kørte over skærmen. Filmen kan roses meget for sine visuelle valg. Derudover var jeg rigtig godt tilfreds med Brad Pitt og Jessica Chastains præstationer og fandt familiedramaet ganske rørende til tider. 5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13556 Skeloboy 14 år siden

The Artist
Det er en mindre genistreg at lave en stumfilm, der handler om lydfilmens fremkomst! Og det er lykkedes at skabe en moderne stumfilm, der både tager lidt pis på sig selv, men også udviser en stor kærlighed til film og respekt for filmhistorien.

Jeg var meget spændt på at se, hvordan de spillede, og de rammer næsten præcis ned i ånden fra stumfilmstiden. Hele cinematografien, historien og skuespillet er ganske brilliant.

Men der hvor filmen virkelig løfter sig op, er dens leg med stumfilm som genre. Et eksempel er en scene, hvor der bliver spillet legende jazz, og den bliver efterfulgt af et klip med en spillende grammofon, som er uden soundtrack til.

Hvis I kan nå at se den i biffen endnu...så gør lige det...eller køb den senere...eller lad være med at se den, men så går I glip af en dejlig, dejlig film!

9/10 - og et sted på toplisten...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#13557 Hr. Nielsen 14 år siden

misuma (13542) skrev:
Fordi den er dårlig eller fordi du sammenligner med originalen?
En blanding tror jeg. Jeg sad og tænkte under filmen at det her er Straw Dogs for dummies:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13558 Highland Park 14 år siden

Riqon (13550) skrev:
Hvem er Johnny Brian?
BN's sande identitet.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13559 BN 14 år siden

Highland Park (13558) skrev:
BN's sande identitet.

hmmf
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13560 Hr. Nielsen 14 år siden

Highland Park (13558) skrev:
BN's sande identitet.
BN er jo altså ligesom en kvinde, selv om hun prøver at bilde folk noget andet ind!
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: