Gravatar

#13611 Steffan Rasmussen 14 år siden

Ta' mig (Få meg på, for faen)

Norsk ungdomsfilm om en liderlig teenagepige ...

Til tider urealistisk, men for det meste et varmt portræt af udfordringen ved at opdage sin seksualitet. Morsom og skæv det meste af tiden, med et typisk indiefeel (hvis den havde været amerikansk).

6/10
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#13612 Åkepool 14 år siden

knipsknips (13605) skrev:
Det er da kæmpe snyd :D

Men godt, at høre, at det lover godt!

2 timer tilbage af idag. Så kan vi komme igang med endnu en dag, som så vil være d. 2. april ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#13613 duuk74 14 år siden

Hehe der var vist et par stykker der røg i med begge ben :D
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#13614 Muldgraver 14 år siden

Hitchcock har just beklædt med med æselører og hale. Suspicion er en glimrende film udi frygtens konventioner og overraskelser, og naivitetens vovemod, og beskuerens potentielle trang til fordomsfuld spændingsslubren. Intense kameravinkler, der præsenterer historien og heltindens (hvis naivitet er tvetydig, men så uendeligt elskelig som heltens) emotionelle udvikling mesterligt. Spillet, tilforladeligheden, besættelserne, bedraget og selvbedraget godt og grundigt spundet sammen.

Var den slags film mainstream engang? Var det den slags man fandt i biografer som datidens Palads og Cinemaxx? Uanset, den går i Cinemateket i denne måned, og jeg kan kraftigt anbefale den.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#13615 Takfornu 14 år siden

#13614 Elsker din måde at skrive på :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13616 Skeloboy 14 år siden

Lige lidt film, der er set her på det sidste...

Sideways
En rigtig hyggelig film om vin, venskab og kærlighed. Jeg er ikke enig i dens status som en af 00'ernes bedste film. Dog er Paul Giamatti ganske suveræn.

8/10

Twilight
Faktisk lidt af en overraskelse...der er et par scener, som er ret trælse(baseball-scenen bl.a.), men ellers synes jeg det var en fin historie.

6/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#13617 Richard Burton 14 år siden

#13609 Du er en hård mand :) Network og All The Presidents Men fik jeg et gensyn med for to-tre måneder siden og det var rene 6'ere for mig begge to. Førstnævntes dialog er uforlignelig.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#13618 Skeloboy 14 år siden

Network, 9/10
If... og Blow-Up, 7/10
All The Presidents Men, 6/10
Professione: Reporter, 5/10

Kan godt følge dig i dine bedømmelser, er dog helt uenig med Network, som jeg selv synes er ganske genial.

Navarre3 (13609) skrev:
Endnu en af 70ernes bedste film

Og så kun 4/6 til All The Presidents Men? Enten er det en overdrivelse eller også kan du bare ikke lide film fra 70'erne ;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#13619 Muldgraver 14 år siden

Navarre3 (13615) skrev:
#13614 Elsker din måde at skrive på :)

:)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#13620 Richard Burton 14 år siden

Muldgraver (13619) skrev:
:)

Kan kun stemme i!

I! :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: