Det skal jo bare forstås på den måde, at du skrev, at Network og All the President's Men var nogle af 70'ernes bedste film, hvorefter du "kun" gav dem 7/10. :) Hvis nogle af 70'ernes bedste film kun er til 7/10, så må man jo unægtelig også tro, at niveauet generelt er dårligt for årtiet. :)
At sige at et årti er dårligt, hvis nogle film ligger på 7/10 er ude i skoven. 7/10 er en høj karakter i min bog for når jeg bevæger mig i det område skal jeg røres på andet end bare velskrevne ord, godt skuespil, godt score og god instruktion.
Du skrev "Endnu en af 70ernes bedste film" om All the President's Men, som du gav 7/10. Det er ikke, fordi, at 70'erne har nogle film ligger på 7/10, at Skeloboy og jeg opfatter det, som om du mener, 70'erne er et dårligt årti. Det er derimod, fordi du udråber de film, som du giver 7/10, til nogle af årtiets bedste.
Uden et større kendskab til dig, vil det derfor ligge lige til at tro, at du mener 70'erne er et dårligt årti, når du nu kun giver 7/10 til en film, som du eller mener tilhører årtiets bedste. Men hvis du er lidt hård med karaktererne, forklarer det jo fint, hvorfor du betragter All the President's Men som en af 70'ernes bedste film.
Fatter ikke at der er seere til programer som disse. Alle medvirkende, specielt Chiano går ud bagefter og forsøger at retfærdiggøre sin medvirken i dette lattelige koncept er jo helt til grin. Men har de virkelig de værdier de viser på TV gruer jeg for at det skal være de typer som skal være med til at tjene samfundet så vi kan få pension, men allerværst børnebørn. Håber godt nok ikke at min datter eller sønner falder for en af de typer, så er de ude af testamentet med øjeblikkelig virkning :)
Den selvforherligen af skønhed og mangel på menneskelige værdier, og respekt for andre mennesker er jeg rystet over skinner igennem i så mange af disse udsendelser. Hvis ikke verden ikke går under pga. naturen gør oprør og tager livet af os alle, så gør dumme mennesker det med tiden.
Selvom folk måske spiller sig værre, end de er i virkeligheden, synes jeg stadig at disse programmer sender nogle uheldige budskaber, der måske opfanges af yngre sjæle.
Normalt er jeg ikke af den opfattelse, at tv og film ødelægger mennesker, men når man præsenterer sådan noget som virkeligheden og fortæller folk, at det er ok at opføre sig sådan, fordi det gør andre virkelige mennesker, så er man altså skævt ude.
Nogle tunge emner som delvist bliver behandlet med retfærdig fylde, og delvist bliver lidt for hurtigt overstået; god humor hist og her, og på godt og skidt bliver det derfor ikke et tungt familiedrama.
Sjovt at se Matt Damon i rollen som enlig familiefar, og han klare det ok, men ikke prangende. Scarlett Johansson og Thomas Haden Church er uden tvivl filmens mest troværdige personer, men det er kun Matt Damons person man kommer en lille smule tæt på.
Fin film som nok hurtig er glemt - bygget på en virkelig historie.
Så fik jeg set The Zodiac, Damm Davind Fincher kan skrue en film sammen!
Lige fra de meget autentiske miljøer fra den tid hvor The Zodiac Killer hærgede, til skuespillet det hele er emminent, jeg blev især overrasket over Mark Ruffalo, som den meget afdæmpet politimand der kommer til og beskæftige sig med sagen her, og så hans Makker der blir spillet af Anthony Edwards (som vi mest kender som Mark Green fra E.R.) de to imponerede mig virkelig.
Men generelt hele filmen var bare en ren nydelse, for en gangs skyld er hovedfokus ikke catch the killer well for karakterene er det i filmen, men det er lige så meget et studie i, hvordan en mand kan blive så obssed med en sag, at han tilsidesætter selv sin familie, selv om han ikke vil indse det. Jake Gyllenhall gør det gør som denne mand.
Men som sagt ja hele holdet er perfekt castet, virkelig en nydelse og se det var det 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13641 Takfornu 14 år siden
Sådan er vi bare :)
#13642 MMB 14 år siden
Du skrev "Endnu en af 70ernes bedste film" om All the President's Men, som du gav 7/10.
Det er ikke, fordi, at 70'erne har nogle film ligger på 7/10, at Skeloboy og jeg opfatter det, som om du mener, 70'erne er et dårligt årti.
Det er derimod, fordi du udråber de film, som du giver 7/10, til nogle af årtiets bedste.
Uden et større kendskab til dig, vil det derfor ligge lige til at tro, at du mener 70'erne er et dårligt årti, når du nu kun giver 7/10 til en film, som du eller mener tilhører årtiets bedste. Men hvis du er lidt hård med karaktererne, forklarer det jo fint, hvorfor du betragter All the President's Men som en af 70'ernes bedste film.
#13643 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Selvom folk måske spiller sig værre, end de er i virkeligheden, synes jeg stadig at disse programmer sender nogle uheldige budskaber, der måske opfanges af yngre sjæle.
Normalt er jeg ikke af den opfattelse, at tv og film ødelægger mennesker, men når man præsenterer sådan noget som virkeligheden og fortæller folk, at det er ok at opføre sig sådan, fordi det gør andre virkelige mennesker, så er man altså skævt ude.
#13644 MOVIE1000 14 år siden
#13645 loki 14 år siden
Nogle tunge emner som delvist bliver behandlet med retfærdig fylde, og delvist bliver lidt for hurtigt overstået; god humor hist og her, og på godt og skidt bliver det derfor ikke et tungt familiedrama.
Sjovt at se Matt Damon i rollen som enlig familiefar, og han klare det ok, men ikke prangende. Scarlett Johansson og Thomas Haden Church er uden tvivl filmens mest troværdige personer, men det er kun Matt Damons person man kommer en lille smule tæt på.
Fin film som nok hurtig er glemt - bygget på en virkelig historie.
4/6
#13646 elwood 14 år siden
Lige fra de meget autentiske miljøer fra den tid hvor The Zodiac Killer hærgede, til skuespillet det hele er emminent, jeg blev især overrasket over Mark Ruffalo, som den meget afdæmpet politimand der kommer til og beskæftige sig med sagen her, og så hans Makker der blir spillet af Anthony Edwards (som vi mest kender som Mark Green fra E.R.) de to imponerede mig virkelig.
Men generelt hele filmen var bare en ren nydelse, for en gangs skyld er hovedfokus ikke catch the killer well for karakterene er det i filmen, men det er lige så meget et studie i, hvordan en mand kan blive så obssed med en sag, at han tilsidesætter selv sin familie, selv om han ikke vil indse det. Jake Gyllenhall gør det gør som denne mand.
Men som sagt ja hele holdet er perfekt castet, virkelig en nydelse og se det var det 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13647 Kruse 14 år siden
#13648 MMB 14 år siden
Drop the "the". :P
Men godt at se, du kunne lide den! :) Jeg synes også, filmen er utrolig stemningsfuld, og så er det også bare supersolidt håndværk.
#13649 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13650 Steffan Rasmussen 14 år siden
Yep ... The Zodiac er nemlig en skrækkelig film (Jeg har givet den 4/10, på IMDb)