Gravatar

#13651 Babo84 14 år siden

Jep, Zodiac er en super thriller, utrolige detaljer, nervepirrende suspense og alt hvad man kan håbe på af en efterforskningsthriller. Fremragende portræt af personer, og det hele går næsten op i den højere enhed.
Gravatar

#13652 misuma 14 år siden

Genså VENOM...en af mine bedre guilty pleasure.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13653 Zombi 14 år siden

The Thing (2011)

Fin nok prequel, der vel egentlig er mere en genindspilning, der som titlen også antyder ikke bringer så frygtelig meget nyt på bordet. Flere scener eller replikker er direkte taget, eller kraftigt inspireret, fra Carpenters original. Selvom man godt kunne savne lidt mere originalitet redder rollebesætningen og den ganske gode stemning filmen i sidste ende. Enkelte scener formår faktisk at opbygge en fin stemning af utryghed og paranoia, men igen den bedste af scenerne er taget direkte fra 80'er udgaven, bare med et mindre twist.

Det er dog en ting der går mig virkelig på: Computereffekterne er intet mindre end horrible. Med originalens fantastiske oldschool effekter, der stadig er nogen af de bedste jeg har set til dato, gør det bare oplevelsen endnu værre.

Er filmen så overhovedet nødvendig? Nej det er den vel egentlig ikke, men stemningen og rollebesætningen gjorde lige at det var en nogenlunde underholdende omgang sci-fi gys. Nej den når aldrig "The Thing" (82) til sokkeholderne, men det regnede jeg heller ikke med at den ville. Den er bestemt ikke så hamrende elendig som mange har dømt den til at være.

Men se for guds skyld John Carpenter's "The Thing" først!

3/6

The adventures..... yadda yadda... Tintin... secret unicon

Fint nok lille action eventyr Spielberg og Jackson har skruet sammen her. I sine bedste øjeblikke vækker den minder om Indiana Jones, den besidder nemlig samme spøgefulde tone. Jeg skal ikke kunne sige hvor tro den er mod forlægget, da jeg aldrig rigtig har været den største Tintin fan, men som lidt uforpligtende eventyr har jeg set værre.

4/6
Gravatar

#13654 elwood 14 år siden

Og igen lidt cut'n paste.

Så fik jeg set Robert Altmans The Player fra 1992

Filmen handler om movie producer Griffin Mill, der er en af de helt store i hollywood, hver dag kæmper han med håbefulde Scriptwriters der picthes den ene mærkværdige idé efter den anden, men en ny hotshot Larry Levy truer med og overtage hans plads, han er ny og populær, samtidig kæmper Griffin med en obssed person der sender ham trusler konstant i form af post kort. Jeg vil ikke afsløre for meget af handlingen, men mere fortælle om filmens opbygning.

I filmens åbningsscene høre vi to folk på film studiet gå udenfor snakke om de her MTV kinda like movie med cut cut mellem klipne konstant, den ene af dem nævner så en film af den gamle skole der kke gjorde dette, Touch of evil, med dets lange tracking shot, det er så samme måde den her film åbner med et 8 min. lang tracking shot 8-)

Kender i det når man har en film med så mange stjerner, der er med i filmen i forskellige roller, well heri spiller de blot sig selv, så de ike så meget spiller nogen i filmen de er der blot naturligt i form af at de er skuespiller, som en movie producer med garanti vil møde i sin dagligdag, så der en ja en shitload of people med i den her film, nogen har måske blot en enkelt scene eller replik.

Jeg må indrømme jeg havde slet ikke en idé om hvad jeg gik ind til med den her film, men jeg blev ganske positivt overrasket. Det er en film hvor der er meget kræs for filmkender, og dem der er i branchen, ikke fordi andre ikke kan nyde den, men ja den er bare lidt sjovere når man kender lidt til tingene og har set en del film.

filmen tager alle emner op, som vi snakker om selv den dag i dag, især er der meget sjove ting omkring det og rewrite film, og det emd en hollywood ending, som jeg morede mig en hel del over.

Og de håbefulde scripwriter der nærmest gejler hinanden op mens de picther deres id'e'er får næsten medlidenhed med dem.

Jeg tror ikke det er en film for alle, man skal kunne li branchen da der er en del snak der handler om netop den.

Men ja jeg kan hvertfald godt anbefale den, nåja og så har Thomas Newman lavet musikken, så allerede der er den en vinder for mig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13655 Takfornu 14 år siden

V sæson 1 - den nye udgave

Jeg har altid hygget mig når TV viste Scfi serier helt tilbage til 70erne og 80erne med serier som Space 1999, Blakes 7, Dr Who, The Avangers, Star Trek osv, osv.

Så da mine første planer for påsken blev aflyst, besluttede jeg at give serierne "V" og "The 4400" en chance til.

I den originale "V" ankom ondsindede rumvæsner til Jorden for at finde vand og føde - og det viste sig, at vi var føden. Menneskeheden kæmpede bravt imod, men rumvæsnerne, hvis menneskelige skikkelse skjuler deres sande reptilnatur, blev klogere.

Der er tale om en genfortolkning i stil med, da "Battlestar Galactica"-serien blev genoplivet for nogle år siden.

Selvom der er langt op til niveauet for "Battlestar Galactica" er det nu alligevel god underholdning, men flere serier som fx "Heroes" har jo desværre vist sig ikke at kunne holde dampen oppe, så min endelige dom vil først komme efter sæson 2, så jeg har lidt mere at skrive om.

Blue Bloods

Nogen har brugt vinterafternerne på "Paradise Hotel" eller "Big Brother" jeg har brugt dem på "Blue Bloods" for Politiserier som "The Wire" er lige noget for mig når jeg ikke kan sove og alligevel skal sidde oppe.

"Blue Bloods" følger en irsk/amerikansk politifamile i New York. Frank Reagan (Tom Selleck) er politidirektør i New York City og leder sin afdeling så diplomatisk, som han leder sin familie. Polititraditionen har fulgt familien i generationer, men Frank får sin sag for da hans ældste søn, Danny (Donnie Wahlberg), en erfaren kriminalbetjent og Irak-veteran, bliver anklaget for brug af tvivlsomme metoder i en sag om en forsvunden pige. Samtidig er Franks yngste søn, Jamie (Will Estes), blevet færdiguddannet betjent, selvom han allerede havde en fin advokatkarriere foran sig.

Ligesom "The Wire" og klassiske serier som fx "Hill Street Blues" og den ofte oversete "3rd Watch" er det personerne og deres udvikling, som er i centrum frem for diverse opgaver der skal løses.

Anden sæson af "Blue Bloods" kører i øjeblikket på amerikansk fjernsyn med ligeså høje seertal som første sæson, og det er fuld fortjent for der er tale om en rigtig god serie. Endnu engang viser TV2 deres mangel på interesse for et mere voksent publikum, da de har vælg at vise den meget sent på aften på hverdage, hvor de fleste er gået i seng. Synd for det en serie med spænding og et persongalleri vi gider at følge og bekymre os om, og ikke bare en serie skåret over et fast skabelon.

A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13656 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Navarre3 (13655) skrev:
V sæson 1 - den nye udgave

Jeg har altid hygget mig når TV viste Scfi serier helt tilbage til 70erne og 80erne med serier som Space 1999, Blakes 7, Dr Who, The Avangers, Star Trek osv, osv.

Så da mine første planer for påsken blev aflyst, besluttede jeg at give serierne "V" og "The 4400" en chance til.

I den originale "V" ankom ondsindede rumvæsner til Jorden for at finde vand og føde - og det viste sig, at vi var føden. Menneskeheden kæmpede bravt imod, men rumvæsnerne, hvis menneskelige skikkelse skjuler deres sande reptilnatur, blev klogere.

Der er tale om en genfortolkning i stil med, da "Battlestar Galactica"-serien blev genoplivet for nogle år siden.

Selvom der er langt op til niveauet for "Battlestar Galactica" er det nu alligevel god underholdning, men flere serier som fx "Heroes" har jo desværre vist sig ikke at kunne holde dampen oppe, så min endelige dom vil først komme efter sæson 2, så jeg har lidt mere at skrive om.

Ja, desværre lukkede serien, da den endelig var begyndt at komme op i omdrejninger. Jeg kunne ellers godt lide den nye V-serie, selvom jeg foretrækker den originale.
Gravatar

#13657 misuma 14 år siden

Navarre3

Jeg må checke Blue Bloods ud, mest af alt fordi jeg kan lide Tom Selleck og vi ser for lidt til ham.

...og med det i tankerne, vil jeg finde "Quigley Down Under" frem, en af de få westerns jeg kan lide.

...og sci-fi'en "Runaway". I dag er det måske en guilty pleassure, men den gjorde stor indtryk da jeg var yngre.
Gravatar

#13658 Takfornu 14 år siden

@ misuma 2 gode film fra hans side - GPs af den gode slags ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13659 Batsy 14 år siden

Die Welle

Er så os lidt bagstiv, så bær over mig!

Så den for lidt tid siden, men fik lige lyst til at rose den her film op til skyerne. Den er jo fantastisk? Dennis Ganzel er jo en suberb instruktør, damn hans films karakter og film fanger end med det samme.

Filmens skuespiller er fremragende, der er dog nogen som virker lidt usikre i deres roller, men går udfra de aldrig har prøvet det før. Det ligesom med børneskuespiller, de levere varen hvis de kan lide folkene omkring dem, og det ikke altid det giver bonus. Jeg var med i et stykke, jeg var ikke sikker og leverede en kedelig figur til publikum, næste gang var jeg mere sikker og leverede varen "awesomely".

Nå filmens plot er fantastisk, bare det med at kunne der blive dikatur igen? Self kan der det, især for de unge. Vi bliver nemt manipuleret af ting, og børn. Voksne er heldigvis mere vågne! Tak for det folk over 20.

Snakker i tåger, better stop now

Nå det var en fantastisk film, fængede mig virkelig
især slutningen var dybt tragisk, og man blev helt chokeret, hvis det ikke fordi min tåbelige ven røbede for mig at en skød sig selv. Og det sagde sig selv, hvem vil gøre det men stadig var jeg chokeret over slutningen. På en god måde, det en film men damn den har slagkraft!

9/10

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#13660 misuma 14 år siden

Batsy...vi skal nok bære dig over ; )

-------------------------------------------------------

Lake Mungo

En interessant indgangsvinkel til en spøgelseshistorie.

En ung pige drukner i søen, og efterfølgende følger vi pigens nærmeste familie og enkelte venner og deres tilbageblik på hvad der egentlig skete kort før, under og efter tragedien.

Det hele er sat op som en dokumentarfilm og er et vellykket mix af familiens fortælling, nyhedsklip og private optagelser igennem tiden.

Filmen føltes lidt lang til tider, men creepy fotos og små klip holdte mig fanget til slutningen.

4,5/6

Skriv ny kommentar: