Gravatar

#13781 Riqon 14 år siden

IK (13778) skrev:
Lyder lovende. Det er urimeligt at den først får biopremiere 14. juni her i DK. Vi er så bagud..

Ja, det må du nok sige. Jeg så den i biografen i Bergen sidste efterår!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13782 Takfornu 14 år siden

Vincent Cassel har faktisk en sjov lille rolle, men passer perfekt ind i filmen, og giver den et glimt i øjet så den ikke ender med at blive for selvhøjtidelig eller for tung :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13783 Skeloboy 14 år siden

Inception
Inception er nok en af de film, der er faldet mest ved gensyn. Kulisserne og håndværket er der ikke noget at udsætte på, men det er der på så meget andet.

Der er kun historien mellem Cobb og Mal, der er interessant, mens resten er lidt en gang fis i en hornlygte. Ellen Pages rolle er alt for bedrevidende, filmen forklarer for meget - og kommer med irriterende indfald, og den action, der er i filmen, er heller ikke så interessant.

Og så er der replikken: "You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling", som i sig selv trækker en karakter ned, fordi den ødelægger meget af illusionen omkring filmen.

Som andre har udtalt, så falder den meget ved gensyn...

5/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#13784 NightHawk 14 år siden

Zombi (13774) skrev:
Scream 4

Vandt faktisk en smule ved gensynet, måske fordi jeg vidste hvad jeg gik ind til nu og ikke forventede en ny Scream film af samme kaliber som et eller to. Starten er stadig for lang og jeg savner lidt mere originalitet, men de sidste 20-30 minutter redder filmen. I det mindste er det en bedre afsked(?) med Sidney og co. end den horrible Scream 3.

3/6

I store træk er jeg enig i din bedømmelse, men jeg ligger dog lige en karakter højere, 4/6. Og så synes jeg nu ikke at 3'eren var gennemført horribel. Men hvis vi sammenligner de to films finaler, ja så er jeg helt enig med dig i, at 4'erens er den klart bedste.

SIR Ridley Scott (13775) skrev:
Tror Michael Fassbender langsomt er ved at blive en ny favoritskuespiller. Han spiller upåklageligt i A Dangerous Method og Jane Eyre og Viggo Mortensen giver sin absolut bedste præstation ever, i førstnævnte, som Freud.

Navarre3 (13779) skrev:

Jane Eyre var en lille overset perle fra 2011 med rigtig godt spil også af Mia Wasikowska og Jamie Bell :) ... lidt ligesom The Duchess og The Young Victoria små fil der fortjente et større udbredelse og anerkendelse, men druknede bland film med større navne - synd!

Jeg har "Jane Eyre" - 2011 stående på hylden, men har stadig ikke fået set filmen endnu. Det må jeg vist hellere få gjort her en af dagene med alle de positive ord, som den har fået med på vejen.

Jeg har til gengæld fået set "Jane Eyre" fra 1996 med Charlotte Gainbourg og William Hurt, hvilket var en rigtig god version. Så det bliver interessant at sidde og sammenligne de to udgaver. :)

Skeloboy (13783) skrev:
Inception
Inception er nok en af de film, der er faldet mest ved gensyn. Kulisserne og håndværket er der ikke noget at udsætte på, men det er der på så meget andet.

Der er kun historien mellem Cobb og Mal, der er interessant, mens resten er lidt en gang fis i en hornlygte. Ellen Pages rolle er alt for bedrevidende, filmen forklarer for meget - og kommer med irriterende indfald, og den action, der er i filmen, er heller ikke så interessant.

Og så er der replikken: "You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling", som i sig selv trækker en karakter ned, fordi den ødelægger meget af illusionen omkring filmen.

Som andre har udtalt, så falder den meget ved gensyn...

5/10

Fuldstændig enig.

Min oplevelse af "Inception" har altid været at Nolan forsøger alt for hårdt på at tilfredsstille to slags publikum og derfor ender med at sætte sig med et brag mellem to stole, hvor drama-delen føles overfladisk og uvedkommende og action-elementet bliver stift, mekanisk og sterilt. Det øvrige persongalleri mangler i høj grad også nærvær og dybde. Sammenlagt bliver filmen derfor, som jeg oplever det, en lunken og hamrende kedelig oplevelse, hvis endegyldige ligkistesøm bankes i af de alt for mange og lange analyserende forklaringer. Tror faktisk kun jeg vil give "Inception", 3/10.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13785 Muldgraver 14 år siden

The Adjustment Bureau i går. Irriterende overfladisk behandling af emnet, og nogle forfærdelige dialoger, men mange flotte hatte :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#13786 Takfornu 14 år siden

Muldgraver (13785) skrev:
The Adjustment Bureau i går. Irriterende overfladisk behandling af emnet, og nogle forfærdelige dialoger, men mange flotte hatte :)

... og så lige ham der fra Mad Men og ham ... Jason Bourne tror jeg han hedder ;) - Hvor mange "Hatte" skal filmen have ?

Så selv 2 finske film i denne weekend Sauna og Vinterkrigen- 2 spændende og anderledes Finske film - et land man ikke hører/ser så meget til på disse kanter. Ingen af dem var særligt rare - nærmest ubehagelige, men klart værd at bruge lidt tid på. Anmeldelse følger for jeg er for træt nu :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13787 Muldgraver 14 år siden

Navarre3 (13786) skrev:
... og så lige ham der fra Mad Men og ham ... Jason Bourne tror jeg han hedder ;) - Hvor mange "Hatte" skal filmen have ?

Heheh :)
Men hvad fik de lov at bidrage med? Sterling, Bourne og hende der var da charmerende nok, men skuespillet fik ikke rigtig liv til at betyde noget, fordi konflikterne var proportionsløse? Det er et godt klassisk emne der bliver taget op, og en morsom fortolkning af "det overnaturlige", men for mig hang det ikke sammen i hverken psykerne eller materialerne (altså, med undtagelse af hattene... :) ).

Jeg har givet filmen to ud af seks hatte :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#13788 misuma 14 år siden

Genså Minority Report på BD

I det store hele var jeg ganske godt underholdt, der var dog enkelte og egentlig nok nogle petitesser som generede mig:

Jeg så gerne Spielberg havde modstået at krydre filmen med et par forsøg på humoristiske scener, som eksempelvis da Tom Cruise lander på en terrasse i en akavede stilling og stirrer ind på et "yogahold" i akavede stillinger eller da en familie steger bøffer og en vildfaren jetpack steger disse færdige. Scener som disse bidrog ikke til en ellers seriøs film, tværtimod.

Andre scener er blevet lige en tand for iscenesat/kunstige som da en bestemt ugerning afsluttes og vupti så lander der fem politimænd foran kameraet. Føj.

Gu' er det småting, men nævnes skulle det. Basta...og så er der bestemt intet wauw over denne her BD-udgivelse dog set med mine utrænede øjne.

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13789 Riqon 14 år siden

misuma (13788) skrev:
Jeg så gerne Spielberg havde modstået at krydre filmen med et par forsøg på humoristiske scener, som eksempelvis da Tom Cruise lander på en terrasse i en akavede stilling og stirrer ind på et "yogahold" i akavede stillinger eller da en familie steger bøffer og en vildfaren jetpack steger disse færdige. Scener som disse bidrog ikke til en ellers seriøs film, tværtimod.

Hehe, men jeg elsker "der står mad i køleskabet"-scenen!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13790 misuma 14 år siden

Grønt er sundt!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: