Gravatar

#13771 Richard Burton 14 år siden

A Night To Remember - BD

Hvilken herlig film at spendere natten med. Criterion har præsteret en fremragende udgivelse i enhver teknisk henseende. Glæder mig til at få set ekstramaterialet. Var overrasket over, hvor mange filmsekvenser, som nærmest gik igen 1-til-1 i Camerons film, dog ikke love story'en.

Her er katastrofen i fokus og selvom man har kendt til det grumme udfald i 100 år, så sidder man og forbander de mange ulyksalige omstændigheder undervejs, som er med til at gøre katastrofen værre i menneskeliv, end det havde været nødvendigt. Sad flere gange og tænkte "kom nu" og blev arrig over den imkompetence man var vidne til.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#13772 Takfornu 14 år siden

I min bog får den 8/10 eller 5/6, smuk skildring af en stor katastrofe, som gjorde et stort indtryk på mig i børnefilmklubben som jeg så den første i. Spændt på at høre om ekstra guffe er ligeså godt :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13773 Riqon 14 år siden

Definitely, maybe

Den var ret okay en søndag eftermiddag. Solid, velskrevet og frem for alt, ikke forudsigelig, sådan som tilfældet er med de fleste romantiske komedier. Sentimentaliteten kan jeg leve med ;) 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13774 Zombi 14 år siden

Scream 4

Vandt faktisk en smule ved gensynet, måske fordi jeg vidste hvad jeg gik ind til nu og ikke forventede en ny Scream film af samme kaliber som et eller to. Starten er stadig for lang og jeg savner lidt mere originalitet, men de sidste 20-30 minutter redder filmen. I det mindste er det en bedre afsked(?) med Sidney og co. end den horrible Scream 3.

3/6
Gravatar

#13775 Richard Burton 14 år siden

Tror Michael Fassbender langsomt er ved at blive en ny favoritskuespiller. Han spiller upåklageligt i A Dangerous Method og Jane Eyre og Viggo Mortensen giver sin absolut bedste præstation ever, i førstnævnte, som Freud.
Gravatar

#13776 IK 14 år siden

SIR Ridley Scott (13775) skrev:
A Dangerous Method

Hvordan er selve filmen?
Gravatar

#13777 Richard Burton 14 år siden

IK (13776) skrev:
Hvordan er selve filmen?

Håber at kunne vende tilbage med en anmeldelse snart. Men jeg var meget tilfreds. Cronenberg er ikke til at sætte i bås mere.
Gravatar

#13778 IK 14 år siden

SIR Ridley Scott (13777) skrev:
Håber at kunne vende tilbage med en anmeldelse snart. Men jeg var meget tilfreds. Cronenberg er ikke til at sætte i bås mere.

Lyder lovende. Det er urimeligt at den først får biopremiere 14. juni her i DK. Vi er så bagud..
Gravatar

#13779 Takfornu 14 år siden

#13775 Enig - A Dangerous Method var jeg virkelig glad for at se, og skal klart genses ved lejlighed - Samspillet med Viggo Mortensen er virkelig godt, men Keira Knightley som ellers spiller godt blegner nå de andre to går på :)

Jane Eyre var en lille overset perle fra 2011 med rigtig godt spil også af Mia Wasikowska og Jamie Bell :) ... lidt ligesom The Duchess og The Young Victoria små fil der fortjente et større udbredelse og anerkendelse, men druknede bland film med større navne - synd!

#13776 A Dangerous Method - Micro anmeldelse I 1904 afprøver Carl Jung en tidlig udgave af psykoanalyse på den hysteriske ungmø Sabina. Hendes kvaler viser sig at have udspring i seksuelle drifter, hvilket får Jung til at kontakte den ældre doktor Freud i Wien. Et venskab udvikler sig mellem de to psykiatriske pionerer. Situationen kompliceres dog, da den frisindede Otto Gross overtaler Jung til at starte et SM-forhold til sin patient. Filmen byder på både en velskrevet dialog, men også godt skuespil. David Cronenberg har i min bog lavet en rigtig spændende film for både dem som kende til psykologi, men også bare dem som vi se en god film med en god historie, med masser af kød på og noget at snakke om efter filmen. Og ja David Cronenberg er IKKE til at sætte i bås og bestemt en man stadig skal holde øje med.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13780 Richard Burton 14 år siden

IK (13778) skrev:
Lyder lovende. Det er urimeligt at den først får biopremiere 14. juni her i DK. Vi er så bagud..

Ja det er godt nok mærkeligt, at den kommer så lang tid efter den er udgivet på disc i USA.

Skriv ny kommentar: