Gravatar

#13811 Åkepool 14 år siden

Lord Beef Jerky (13810) skrev:
Du er lige en karakter for god ved den værste Van Damme film nogensinde.

Du har muligvis ret, jeg er generelt gavmild i min karaktergivning.
Ja føj da, hvor var den dårlig. Den eneste formildende omstændighed er, at jeg kun gav 20,- for den på BD, selvom det stadig er 20,- for meget.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#13812 Lord Beef Jerky 14 år siden

#13811 Det vil jeg så ikke give dig ret i! Enhver mand bør eje alle Van Dammes film! Sådan er det bare!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13813 Steffan Rasmussen 14 år siden

Lord Beef Jerky (13812) skrev:
#13811 Det vil jeg så ikke give dig ret i! Enhver mand bør eje alle Van Dammes film! Sådan er det bare!

Then call me Shirley.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#13814 Richard Burton 14 år siden

Herlig lørdag med Benway, Thomas Nielsen og Navarre.

Vi fik set

Shame - 10/10
Fassbender er kongen for tiden. Den ene interessante rolle efter den anden spiller han, i fuldkommen forskellige retninger og med bravour hvergang. Shame tager dog indtil videre prisen som det mest kompromisløse portræt.

Tokyo Story - 7/10
Min første Ozu film. Jeg kan se hvorfor Ozus film er så velrenommerede og jeg ville godt have været endnu mere empatisk involveret i fortællingen end jeg blev. Kan dog ikke frasige mig, at jeg føler der er en kulturel barriere tilstede i skuespillet, en japansk kontra vestlig, som f.eks. er helt fraværende, når jeg ser Leo McCarthys ganske sammenlignelige Make Way for Tomorrow.

The Deep Blue Sea - 8-9/10
Nej der er ikke tale om nogen hajer her, men engelske Terrence Davies nye film med Rachel Weisz i hovedrollen, foregående i London omkring 1950. Et kærlighedsdrama med en uhyggelig intensitet qua en fornem dialog, et adstadigt tempo og en fornemmelse for timing, som jeg jeg vil kalde sønderlemmende for sjælen. Mine øjne fyldtes med noget væske husker jeg.

OSS 117 - Cairo - 7/10
The Artist teamet med Michel Hazanavicious, Jean Dujardin og Berenice Bejo som instruktør og hovedroller, glimrer her i en ustyrlig fortælling om Frankrigs pendant til James Bond, OSS 117, som må så gruelig meget igennem i 60'ernes Egypten for at komme spioner og religiøs fanatisme til livs. Herlig politisk ukorrekt og Dujardins charme gør næsten store dele af denne utroværdige historie troværdig.

Rolling Stones - Some Girls - 10/10
Wow. In their prime!!! Her er grunden til, at Stones var og måske stadig er, verdens største rockband. Fanden i voldsk og en grundstamme af et band som er fuldkommen perfekt samspillet. Koncerten er strippet ned til det essentielle. Jaggers overlegne og nærmest overnaturlige performance tangerende det arrogante. Keith og Mick på toppen af deres guitarspil og skaber magisk Sinatra'sk fraserende rock'n'roll sound med Charlie og Bill dækkende rytmesektionen uden dikkedarer.

Talking Heads - Stop Making Sense - 10/10
For mig er karakteren ikke så meget et udtryk for koncertens musikalske enhed, som uden tvivl er stærk, men skal også hyldes for sin digitale konstruktion og Jonathan Demmes instruktion. Hvilken performance af David Byrne. $1.2 mio kostede det at lave denne koncert "video" og det var altså en sjat tilbage i 1981. Det var DVD udgaven vi så, men den BØR hentes hjem i BD udgaven, for at få den fantastiske lyd i endnu bedre kvalitet.

Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#13815 misuma 14 år siden

SIR R - Har du set Fassbender i Fish Tank? Det er ikke en stor og prangende rolle, men han gør det sgu godt.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13816 Richard Burton 14 år siden

#13815 Ja det har jeg. Han spiller også dér fornemt. Ligeledes i A Dangerous Method og Jane Eyre.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#13817 Zombi 14 år siden

SIR Ridley Scott (13814) skrev:
Talking Heads - Stop Making Sense - 10/10
For mig er karakteren ikke så meget et udtryk for koncertens musikalske enhed, som uden tvivl er stærk, men skal også hyldes for sin digitale konstruktion og Jonathan Demmes instruktion. Hvilken performance af David Byrne. $1.2 mio kostede det at lave denne koncert "video" og det var altså en sjat tilbage i 1981. Det var DVD udgaven vi så, men den BØR hentes hjem i BD udgaven, for at få den fantastiske lyd i endnu bedre kvalitet.

Hørt! Det er en fremragende koncert fra et fremragende band. Enhver fan af Talking Heads, eller bare god 80'er musik generelt, skal se "Stop Making Sense".

Den får også 10/10 fra mig.
Gravatar

#13818 Takfornu 14 år siden

#13814 Ja, en herlig dag såvel filmisk som musisk og som vådt og som tørt :)

Shame - 10/10

Den film rykker i mere end en forstand. Fassbender er virkelig en klasse skuespiller. Hver en rolle han besætter - giver han sig 100% og løfter den lige et niveau højere end måske mange andre ville. Hans autencitet i sine rolle gør ham utrolig troværdig og uhyggelig nærværende og genkendeligt omend ikke hel figuren/personen så altid mere end gennemsnittet.

Føler ikke jeg er som Brandon, men der er ting i ham jeg sagtens kan genkende fra mit liv, og læg dertil at filmen også teknisk set har masser at yde på kan jeg ikke lade være med at give den 10/10

Tokyo Story - 6/10

Enig med RS Leo McCarthys Make Way for Tomorrow rørte mig også mere pga. af den kulturelle lighed men også fordi filmen tros sit stærke budskab, lige måske er en smule for tung teknisk.

The Deep Blue Sea - 6/10

Velskrevet dialog og utrolig velspillet lille film om kærlighed og tilgivelse, handling og konsekvens - Alting har en pris. Er godt klar over at tiden og samfundet har udviklet sig på mange områder, og man skal være glad for at vi er hvor vi er i dag, men tror sagtens man kan finde de samme normer, personer og ikke mindst miljøer hvor disse lever i bedste velgående selv i dag.

OSS 117 - Cairo - 6/10

Hvad kan jeg sige - Jean Dujardins selskab er aldrig ringe, så selvom jeg ikke var med denne gang - har jeg set filmen før og morer mig kostelig over den hver gang.

Rolling Stones - Some Girls - 6/10 og Talking Heads - Stop Making Sense - 8/10

Hvad kan jeg sige andet end WAU at opleve disse med super lyd og på et 102" lærred så bliver det næppe bedre når man ser det hjemme :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13819 MMB 14 år siden

Navarre3 (13818) skrev:
Hvad kan jeg sige - Jean Dujardins selskab er aldrig ringe

Havde du set mere end én film med ham før denne?
Gravatar

#13820 Takfornu 14 år siden

#13819 Ja - da bl.a. disse:

À l'abri des regards indiscrets
Un Balcon Sur La Mer
Contre-enquête

Så jo jeg kender lidt til hans øvrige film end fx The Artist og eventyrn om OSS 117 :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: