Fik set Iron Sky i CinemaXx i går, og hold da op en positiv overraskelse! Den film sprudler jo at småskør genialitet. Min kæbe og kinder gør stadigvæk ondt af at have grinet så meget. En stor stor anbefaling herfra!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Førstehåndsindtryk af første afsnit af serien Pushing Daisies.
I en ung alder opdager Ned at han kan vække de døde blot ved berøring. Han opdager ligeså ganske bittert, at rører han ved de genoplivede dør disse igen. En anden hage ved evnen, er at hvis de genoplivede får lov at leve mere end blot et minut må en anden i nærheden lade livet.
Det kommer der nogle ret interessante scenarier ud af, især som voksen og Ned bruger sin evne til at opklare mord og derved tjene lidt ekstra i form af dusør-penge.
Serien er visuelt yderst farverig og det samme kan bestemt siges om fortælleren, persongalleriet og deres dialog, her er ikke sparet på excentriciteten. Meget Burton'sk hvis jeg selv skal sige det.
Det er ikke så tit jeg får skrevet lidt om de film jeg har set eller genset. Men nu fik jeg lige lyst til at smide lidt (meget lidt!) kommentarer og en bedømmelse om de sidste mange film jeg har fået set:
Cocoon - 7/10 Stadig en rigtig sød og skæg sci-fic inspireret historie med et par små gode moraler, der heldigvis ikke når at blive trættende.
Another Earth - 5/10 Den første lille time havde fat i mig, men så tabte historien mig helt og jeg kedede mig bravt den sidste halve time, mens jeg blev irriteret over et par rigeligt forudsigelige tiltag, i denne metaforiske sci-fic drama.
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace - 6/10 Flere ting irriterer mig ved hvert gensyn og der er meget at kritisere, men jeg synes stadig den underholder bedre end sit meget dårlige rygte.
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones - 8/10 Bedre billedside og mere medrivende end sin forløber, med minder om de go’e gamle søndagsforestillinger. En enkelt skuespiller og en forfærdelig romance trækker ned, men jeg føler mig altså stadig rigtigt rigtigt godt underholdt.
Machine Gun Preacher - 7/10 Den ’sande’ historie om et ganske usympatisk menneske, der ender som et ganske sympatisk et i en kamp der slet ikke er hans. Det er fint fortalt og fænger, men helt under huden kommer den aldrig, trods gode intentioner.
Flammen & Citronen - 7/10 Jeg synes stadig man får for lidt ud af et sådant fantastisk oplæg og eksekveringen er ikke i top. Men når det er sagt, så er det dæleme en flot film om en vigtig historie, der samtidig byder på et par spændende scener.
It's a Mad Mad Mad Mad World - 8/10 Flere effekter, mest mod slutningen, kan måske beskyldes for at være dateret og humoren er naturligvis en anelse gammeldags, men ellers er jeg overrasket over hvor godt denne crazy, og ret lange comedy stadig fungerer. Den føles frisk og er samtidig særdeles flot, med et par stunts i verdensklasse.
Patriot Games - 8/10 Solidt spændende og godt lavet med en veloplagt Harrison Ford i hovedrollen.
The Buccaneer - 9/10 Mindre respekteret end originalen måske (som også er godt), men jeg synes denne kulørte perle er både nuanceret, romantisk og byder på den gode gammeldags eventyrstemning, som man desværre så sjældent ser mere. Det er længe siden jeg har nydt en sørøverfortælling så meget!
The Running Man - 7/10 Cheesy actionfun, kort og godt. Ikke uden pointe, men heller ikke uden sine tåbelige gode momenter.
Happy Feet Two - 3/10 Åbner op så poppet, irriterende og forfærdelig, at filmen kommer så dårligt fra start at resten skulle byde på noget nær et mesterværk, før jeg ville kunne tilgive den. Det fik jeg desværre ikke. Få gode momenter i en svag historie, som slet ikke lever op til den fine 1’er.
Taste the Blood of Dracula - 4/10 Christopher Lee har lavet flere gode film som blodsugeren Dracula, men den her er ikke en af dem. Handlingen forekommer mig så tynd og uinspirerende, at selv Lee kommer til kort.
Desperate Journey - 8/10 Kan man se igennem krigspropagandaen og leve med nordmænd der ligner Errol Flynn (det er FlynnJ, så er det en både spændende og vedkommende når nordmændene i en lille flække siger fra mod den tyske besættelsesmagt. Selvsagt en anelse dateret, men den slags har sjældent generet mig hvis historien virker og det gør den.
Le Havre - 6/10 Menneskelig varm og med et godt hjerte, men også lidt træg. Ægte spillet, langsomt fortalt, uden de store overraskelser.
Edge of Darkness - 8/10 Alsidig røverhistorie om en lille gruppe allierede soldater der styrter ned dybt inde i nazi-tyskland og må kæmpe sig vej tilbage. Søger man realisme, så er man gået sørgeligt forkert. Vi er tættere på Indiana Jones når Errol Flynn, en ung Ronald Reagan og et par mere springer over hustage, udover sabotage og flygter i fra fjenden i vilde biljagter og meget meget mere.
The Thing (2011) - 5/10 Begynder ganske godt, men bliver efterhånden trættende, gentagende og når i stemning ikke i nærheden af Carpenter’s forløber, der foregår efter. Det lykkes ellers at binde de to historier fint sammen. Carpenter’s version havde dog bedre effekter (men det skal dog siges, at der er effekter i denne her, man næppe skulle have forsøgt dengangJ
The Kennedys (2011 Mini-Series) - 7/10 Velspillet og flot iscenesat, men måske en anelse poleret.
We Need to Talk About Kevin - 8/10 Psykologisk set drama, der kravler om ikke helt, så så langt ind at jeg fik det fysisk ubehageligt. Den forekomme en anelse ensidig i dens portræt, hvor ens tanker ledes hen på drengen fra The Omen. Men da det er en subjektiv beskrivelse og set igennem en mors øjne og forsøg på selverkendelse og forståelse, kan dette tilgives, selv om det stadig trækker lidt fra. Det er dog hamrende godt iscenesat!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Jeg smider også lige alt det jeg har set på det seneste, på.
Jeg gør til gengæld bare som jeg plejer, altså ingen kommentarer, udelukkende karakter.
Siden sidst:
30:Minutes or less 5/10 The Change-up 7/10 Drive 8/10 Moneyball 7/10 Horrible bosses 6/10 Real steel 7/10 Never let me go 6/10 50/50 7/10 Stake land 6/10 Happy feet two 5/10 Wall street: money never sleeps 5/10 Johnny English reborn 5/10 The Girl with the dragon tattoo 8/10 The Artist 8/10 A good old fashioned orgy 6/10 Hugo 6/10 Immortals 6/10 Seeking justice 7/10 Sanctum 7/10 The Three Musketeers 5/10 Fright night 5/10 The Descendants 6/10 The Sitter 5/10 The Adjustment bureau 8/10 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 6/10 Universal soldier: The Return 2/10 Our idiot brother 6/10 Mission: Impossible - Ghost Protocol 7/10 Dark tide 5/10 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 6/10 Morning glory 5/10 He's just not that into you 6/10 Take shelter 7/10 In time 6/10 Battleship 7/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
#13801 Skeloboy 14 år siden
#13802 jessup 14 år siden
Vil lige anbefale Allens "Another Woman" med Rowlands, Hackman og fArrow den bliver sjældent nævnt herinde og er rigtig god.
http://www.imdb.com/title/tt0094663/
#13803 Richard Burton 14 år siden
Isaac Davis: He's done a great job on you, y'know. Your self esteem is like a notch below Kafka's.
Og hvilken flot BD skive!!!
Og ja dejligt selskab og nu starring Muldgraver med en herlig donation af Summerbird chokolade :)
Film: 5-6/6
Billede: 9/10
Lyd: 3/5
#13804 Takfornu 14 år siden
#13805 Muldgraver 14 år siden
En dejlig aften. Og en morsom film, omend overordentlig besynderlig, jeg er vist stadig ikke helt kommet mig... :)
:)
#13806 dyg 14 år siden
#13807 misuma 14 år siden
I en ung alder opdager Ned at han kan vække de døde blot ved berøring. Han opdager ligeså ganske bittert, at rører han ved de genoplivede dør disse igen. En anden hage ved evnen, er at hvis de genoplivede får lov at leve mere end blot et minut må en anden i nærheden lade livet.
Det kommer der nogle ret interessante scenarier ud af, især som voksen og Ned bruger sin evne til at opklare mord og derved tjene lidt ekstra i form af dusør-penge.
Serien er visuelt yderst farverig og det samme kan bestemt siges om fortælleren, persongalleriet og deres dialog, her er ikke sparet på excentriciteten. Meget Burton'sk hvis jeg selv skal sige det.
5/6
#13808 Hr. Nielsen 14 år siden
Cocoon - 7/10
Stadig en rigtig sød og skæg sci-fic inspireret historie med et par små gode moraler, der heldigvis ikke når at blive trættende.
Another Earth - 5/10
Den første lille time havde fat i mig, men så tabte historien mig helt og jeg kedede mig bravt den sidste halve time, mens jeg blev irriteret over et par rigeligt forudsigelige tiltag, i denne metaforiske sci-fic drama.
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace - 6/10
Flere ting irriterer mig ved hvert gensyn og der er meget at kritisere, men jeg synes stadig den underholder bedre end sit meget dårlige rygte.
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones - 8/10
Bedre billedside og mere medrivende end sin forløber, med minder om de go’e gamle søndagsforestillinger. En enkelt skuespiller og en forfærdelig romance trækker ned, men jeg føler mig altså stadig rigtigt rigtigt godt underholdt.
Machine Gun Preacher - 7/10
Den ’sande’ historie om et ganske usympatisk menneske, der ender som et ganske sympatisk et i en kamp der slet ikke er hans. Det er fint fortalt og fænger, men helt under huden kommer den aldrig, trods gode intentioner.
Flammen & Citronen - 7/10
Jeg synes stadig man får for lidt ud af et sådant fantastisk oplæg og eksekveringen er ikke i top. Men når det er sagt, så er det dæleme en flot film om en vigtig historie, der samtidig byder på et par spændende scener.
It's a Mad Mad Mad Mad World - 8/10
Flere effekter, mest mod slutningen, kan måske beskyldes for at være dateret og humoren er naturligvis en anelse gammeldags, men ellers er jeg overrasket over hvor godt denne crazy, og ret lange comedy stadig fungerer. Den føles frisk og er samtidig særdeles flot, med et par stunts i verdensklasse.
Patriot Games - 8/10
Solidt spændende og godt lavet med en veloplagt Harrison Ford i hovedrollen.
The Buccaneer - 9/10
Mindre respekteret end originalen måske (som også er godt), men jeg synes denne kulørte perle er både nuanceret, romantisk og byder på den gode gammeldags eventyrstemning, som man desværre så sjældent ser mere. Det er længe siden jeg har nydt en sørøverfortælling så meget!
The Running Man - 7/10
Cheesy actionfun, kort og godt. Ikke uden pointe, men heller ikke uden sine tåbelige gode momenter.
Happy Feet Two - 3/10
Åbner op så poppet, irriterende og forfærdelig, at filmen kommer så dårligt fra start at resten skulle byde på noget nær et mesterværk, før jeg ville kunne tilgive den. Det fik jeg desværre ikke. Få gode momenter i en svag historie, som slet ikke lever op til den fine 1’er.
Taste the Blood of Dracula - 4/10
Christopher Lee har lavet flere gode film som blodsugeren Dracula, men den her er ikke en af dem. Handlingen forekommer mig så tynd og uinspirerende, at selv Lee kommer til kort.
Desperate Journey - 8/10
Kan man se igennem krigspropagandaen og leve med nordmænd der ligner Errol Flynn (det er FlynnJ, så er det en både spændende og vedkommende når nordmændene i en lille flække siger fra mod den tyske besættelsesmagt. Selvsagt en anelse dateret, men den slags har sjældent generet mig hvis historien virker og det gør den.
Le Havre - 6/10
Menneskelig varm og med et godt hjerte, men også lidt træg. Ægte spillet, langsomt fortalt, uden de store overraskelser.
Edge of Darkness - 8/10
Alsidig røverhistorie om en lille gruppe allierede soldater der styrter ned dybt inde i nazi-tyskland og må kæmpe sig vej tilbage. Søger man realisme, så er man gået sørgeligt forkert. Vi er tættere på Indiana Jones når Errol Flynn, en ung Ronald Reagan og et par mere springer over hustage, udover sabotage og flygter i fra fjenden i vilde biljagter og meget meget mere.
The Thing (2011) - 5/10
Begynder ganske godt, men bliver efterhånden trættende, gentagende og når i stemning ikke i nærheden af Carpenter’s forløber, der foregår efter. Det lykkes ellers at binde de to historier fint sammen. Carpenter’s version havde dog bedre effekter (men det skal dog siges, at der er effekter i denne her, man næppe skulle have forsøgt dengangJ
The Kennedys (2011 Mini-Series) - 7/10
Velspillet og flot iscenesat, men måske en anelse poleret.
We Need to Talk About Kevin - 8/10
Psykologisk set drama, der kravler om ikke helt, så så langt ind at jeg fik det fysisk ubehageligt. Den forekomme en anelse ensidig i dens portræt, hvor ens tanker ledes hen på drengen fra The Omen. Men da det er en subjektiv beskrivelse og set igennem en mors øjne og forsøg på selverkendelse og forståelse, kan dette tilgives, selv om det stadig trækker lidt fra. Det er dog hamrende godt iscenesat!
#13809 Åkepool 14 år siden
Jeg gør til gengæld bare som jeg plejer, altså ingen kommentarer, udelukkende karakter.
Siden sidst:
30:Minutes or less 5/10
The Change-up 7/10
Drive 8/10
Moneyball 7/10
Horrible bosses 6/10
Real steel 7/10
Never let me go 6/10
50/50 7/10
Stake land 6/10
Happy feet two 5/10
Wall street: money never sleeps 5/10
Johnny English reborn 5/10
The Girl with the dragon tattoo 8/10
The Artist 8/10
A good old fashioned orgy 6/10
Hugo 6/10
Immortals 6/10
Seeking justice 7/10
Sanctum 7/10
The Three Musketeers 5/10
Fright night 5/10
The Descendants 6/10
The Sitter 5/10
The Adjustment bureau 8/10
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 6/10
Universal soldier: The Return 2/10
Our idiot brother 6/10
Mission: Impossible - Ghost Protocol 7/10
Dark tide 5/10
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 6/10
Morning glory 5/10
He's just not that into you 6/10
Take shelter 7/10
In time 6/10
Battleship 7/10
#13810 Lord Beef Jerky 14 år siden
Du er lige en karakter for god ved den værste Van Damme film nogensinde.