Gravatar

#13861 Zombi 13 år siden

lagoni (13857) skrev:
Jeg blevet indfanget af Supernatural... Det er næsten lidt pinligt. Jeg tænkte det var en cheesy teenage-serie (og det er der nok også elementer af), men hvor den bare velspillet og godt skrevet. Det er fascinerende som de formår at blande det seriøse og det uhyggeligt med det virkelig sjove uden det bliver plat. Samspillet mellem de to brødre er perfekt og Jensen Ackles er tæt på fantastisk i rollen som den smarte Dean. Ærgerligt serien har fået et underligt ry.

Det er bestemt ikke pinligt for "Supernatural" er faktisk en forbavsende fængende, velspillet og velskrevet serie. De to første sæsoner er stadig de bedste efter min mening, hvor anden sæson specielt er helt suveræn og holder et umådeligt højt niveau igennem stort set samtlige 22 afsnit, og hvis de kunne have holdt det niveau, så havde "Supernatural" uden tvivl været en af mine absolutte favorit serier.

3-5 sæson er acceptable, med enkelte fuldstændig fremragende afsnit ind i mellem.

S1 - 8(store)/10
S2 - 10/10
S3 - 7/10
S4 - 8/10
S5 - 8/10

Så er der de to nyeste sæsoner men... lad os bare sige at jeg ikke har set "Supernatural" i et godt stykke tid efterhånden.
Gravatar

#13862 Kruse 13 år siden

Jeg har indtil videre kun set første sæson af "Supernatural" og jeg kan ikke helt genkende beskrivelsen "velspillet og velskrevet". På trods af en udemærket underholdningsværdi, så blev jeg lettere skuffet over første sæson, hvor skabelonen som hvert et afsnit følger til punkt og prikke bliver trættende i længden. Derudover er de to hovedroller ikke ligefrem de bedste skuespillere. Det lyder måske mere negativ end det egentligt er, men der er også kun fordi at jeg havde højere forventninger p.g.a stor hype fra mange fans af den serie. Skal jeg sætte en karakter på første sæson, så ender den nok på en 7/10.

Når alt det så er sagt, så er det ikke en serie som jeg har givet helt op omkring, og jeg regner da også med engang at få set sæson 2, men den ligger ikke ligefrem forrest i køen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13863 Kiksmann 13 år siden

The Shadow

VHS film nummer 2 i aftens program blev The Shadow med Alec Balwin

Om dagen er Lamont Cranston bare en lalleglad playboy i 30'ernes New York. Om natten er han The Shadow, der med en dyster latter og rygende pistoler straffer misdædere og andet forbryderisk pak. Da Shiwan Khan, Genghis Khan direkte efterkommer, ankommer for at male byen rød, er der lagt i ovnen til øretæver.

Film 5/10 - Affektionsværdi 10/10
Video 4/10
Lyd 4/100 [/quote]

Jeg er helt enig i at den på ingen måde er en af de svageste, men nok mere en af de mest oversete.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#13864 Babo84 13 år siden

Kruse (13862) skrev:
sæson af "Supernatural

Jeg har set 3-4 afsnit, og føler bare det er en for poppet serie til mig. Kan slet ikke forstå nogen roser den helt vildt.
Gravatar

#13865 duuk74 13 år siden

Den er også utroligt poppet til at starte med, men efterhånden som hovedplottet udfolder sig, kommer der meget mere kød på, og serien tager en mørkere tone.

Ganske underholdende serie, men stadig med en vis "cheese-faktor" :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#13866 Collateral 13 år siden

Kruse (13862) skrev:
Jeg har indtil videre kun set første sæson af "Supernatural" og jeg kan ikke helt genkende beskrivelsen "velspillet og velskrevet". På trods af en udemærket underholdningsværdi, så blev jeg lettere skuffet over første sæson, hvor skabelonen som hvert et afsnit følger til punkt og prikke bliver trættende i længden. Derudover er de to hovedroller ikke ligefrem de bedste skuespillere. Det lyder måske mere negativ end det egentligt er, men der er også kun fordi at jeg havde højere forventninger p.g.a stor hype fra mange fans af den serie. Skal jeg sætte en karakter på første sæson, så ender den nok på en 7/10.

Når alt det så er sagt, så er det ikke en serie som jeg har givet helt op omkring, og jeg regner da også med engang at få set sæson 2, men den ligger ikke ligefrem forrest i køen.

Jeg synes personligt meget bedre om de senere sæsoner (fra 3 til 5) fordi der bliver større sammenhæng, og skabelonen særligt i sæson 5 forandres noget. Jeg foretrækker klart når den overordnede historie fylder mest, hvilket ikke helt er tilfældet i de første par sæsoner der er meget episodisk, og som du siger skabelonagtige. Efter 5 er jeg gået helt i stå. Synes sæson 6 (de afsnit jeg så) var søgt og på alle måder virkede forceret. Serien burde være stoppet som planlagt ved sæson 5 (der fik en cliffhanger tilføjet i sidste sekund, men ellers havde været en afrundet historie.)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13867 lagoni 13 år siden

Jeg vil også sige at man skal over første sæson (der dog er ganske ok) før Supernatural bliver rigtig god - jeg kan dog sagtens forstå man ikke giver den yderligere chance, 22 afsnit á 40 minutter er meget tid at bruge på noegt der måske bliver bedre.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#13868 BN 13 år siden

SIR Ridley Scott (13860) skrev:
Pride and Prejudice - 1995 - BD

Fik set det sidste afsnit færdigt i dag med lillepigen. Faktisk var der to. Og det var en herlig afslutning. Føler mig lidt som en ældre dame, som nyder at læse Familie Journalens noveller.

Periodeuniverset er absolut forkasteligt set ud fra lighedsprincipper. Adelens fordele og hele konceptet med at gifte sig "godt" opad og adelens nedladenheder "nedad" er jo frygteligt, men Jane Austen fordømmer ikke, men tager tidens moraliseren til indtægt, som fundament for sin fortælling. Principperne er formentlig nøjagtig de samme, som var der tale om et muslimsk familiemønster i dag, med de skrevne og uskrevne regler for at "skabe bånd" på tværs af køn.

Og selvom netop fordomme og stoltheder iscenesætter trængsler og uhyrligheder i et væk for de sagesløse involverede, er der noget decideret smukt over den kærlighed som vækkes langsomt til live og skal gennem så mange kvaler, førend det hele kan forløses til sidst i et enkelt kys. Hvor herligt, at kærlighed på film kan være så godt, uden pik, silikonepatter og sjofelheder på stribe.

Smuk fortælling med en god blanding af humor og intellekt og med et fremragende spillende ensemble af engelske kvalitetsskuespillere, ikke mindst Jennifer Ehle og Colin Firth i hovedrollerne, hvor sidstnævntes sky karakter og følelsesmæssige indestængthed, til tider går lige gennem marv og ben, blot man betragter mandens mimik. Jeg nød hvert et øjeblik!

Jeg kommer formentlig til at gense denne ofte og op i en, forhåbentlig, høj alder!

10/10

God anmeldelse, hvori du kort og præcist udpeger seriens kvaliteter. Den har i mange år været en personlig favorit, og det vil den helt sikkert forblive.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13869 NightHawk 13 år siden

lagoni (13857) skrev:
Jeg blevet indfanget af Supernatural... Det er næsten lidt pinligt. Jeg tænkte det var en cheesy teenage-serie (og det er der nok også elementer af), men hvor den bare velspillet og godt skrevet. Det er fascinerende som de formår at blande det seriøse og det uhyggeligt med det virkelig sjove uden det bliver plat. Samspillet mellem de to brødre er perfekt og Jensen Ackles er tæt på fantastisk i rollen som den smarte Dean. Ærgerligt serien har fået et underligt ry.

lagoni (13867) skrev:
Jeg vil også sige at man skal over første sæson (der dog er ganske ok) før Supernatural bliver rigtig god - jeg kan dog sagtens forstå man ikke giver den yderligere chance, 22 afsnit á 40 minutter er meget tid at bruge på noegt der måske bliver bedre.

Jeg kan nu heller ikke se, at det ligefrem skulle være pinligt at se "SuperNatural", men det er jo så heller ikke noget, som du selv synes længere, kan jeg fornemme. :)

Ellers er jeg blot helt enig i de ting Zombie har skrevet om de første fem sæsoner, hvor serien også i mine øjne havde sin absolutte storhedstid.

I sæson 6 derimod sørger forfatterne i den grad for at sende serien på en kvalitetsmæssig slingrekurs, som den aldrig rigtig kommer sig over igen trods det, at de første 5-6 afsnit er rigtig gode og handlingstråden ang. Sams mystiske og lunefulde agenda faktisk er ganske interessant at følge. Men Deans nye familiestatus bliver ikke udforsket nok, og de nye familiemedlemmer de møder som en del af deres monster team er ligeså også meget overfladisk beskrevet. I resten af sæsonen virker det så klart på mig som om, at man slet ikke ved i hvilken retning den overordnede handling skal udspille sig, og hvad vi så får serveret er en slags greatest hits revival, hvor diverse gamle kendinge på skurkesiden dukker op og har gang i lidt hist og pist indtil den store cliffhanger åbenbarer sig.

Inden da skal det lige siges at et par enkelte fremragende stand alone afsnit, (bl.a "Frontierland" hvor Dean rejser tilbage i tid til det vilde west), dog er med til at holde et nogenlunde niveau. Som sagt er selve cliffhanger finalen sæson 6's helt store trumfkort og alene at overvære dette overraskende træk udspille sig gør sæson 6 værd at se, selv om det også samtidig må stå klart, at det samlet set er med lodder og trisser, at Kripke og co. redder den sæson.

I sæson 7 går det dog fuldstændig galt for teamet bag serien som frem for at udnytte sæson 6' geniale afslutning fuldstændig tåbeligt forkaster den igen i de første afsnit, hvorpå man så introduceres for nogle nye skurke/dæmoner kaldet Leviathans. Umiddelbart virker de bestemt skræmmende men bliver underligt nok hurtigt gjort ligegyldige igen, ligesom deres master plan, fordi forfatterne i alt for mange afsnit åbenbart synes det er mere spændende blot at følge de to brødre slentre rundt på sædvanlig vis, (det virker nærmest som om forfatterne på et tidspunkt har glemt Sam og Deans hovedmodstandere), via diverse små missioner, mens de skændes, bliver uvenner, så venner igen kort efter og har flere intrigante hemmeligheder for hinanden, hvilket vi bare har set 117 gange før.

"SuperNatural" har ganske enkelt, nu hvor de første 20 afsnit af sæson 7 har haft premiere, desværre, (og det piner mig virkelig at skrive det, for jeg plejede at holde utroligt meget af serien), kørt sig selv ud i et dødvande, hvor alt nu føles som en deprimerende og udvandet gentagelse af fordums storhedstid. Både Jensen Ackles og Jared Padalecki brænder heller ikke igennem mere som de plejede at gøre og især sidstnævnte synes at køre sin rolle på rutinen med et underligt, ja nærmest ligeglad blik i øjnene. Med mindre der sker et mindre mirakel i løbet af de sidste tre afsnit, ja så vil jeg konkludere sæson 7 som en kæmpe fiasko og vælger de at fortsætte serien, ja så vælger jeg at stoppe med sæson 7.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13870 Richard Burton 13 år siden

BN (13868) skrev:
God anmeldelse, hvori du kort og præcist udpeger seriens kvaliteter. Den har i mange år været en personlig favorit, og det vil den helt sikkert forblive.

Tak BN og det kommer den også til at vedblive for mig :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: