Jeg ved ikke hvordan I har det med Mad Men S5, men hold fast hvor er den bare god. Har haft til at skive om de nye episode længe, men ved ikke om det er passende da de fleste nok ikke er så interesseret i at læse om den ;)
#13874 Ja det forrige afsnit var :) Som han siger så er kvaliteten intakt, men der er bare serier som der er endnu bedre i øjeblikket. Det siger ogsnå noget om kvaliten på TV-serier. Der kommer den ene gode serie ud efter den anden. Så mange at det er umuligt at følge med.
Drapers mareridt-sekvens for et par afsnit siden fik da mig til at få kaffen galt i halsen og var et fedt tvist og boost. Jeg synes også det er fedt at bl.a. Hamm og Slattery (mener også han gjorde det 2 gange i S4) er begyndt at instruere afsnit :)
#13874 Ja det forrige afsnit var :) Som han siger så er kvaliteten intakt, men der er bare serier som der er endnu bedre i øjeblikket.
Det kommer formentlig nok også en del an på, hvilke præferencer man har indenfor TV genrer :) Girls skal have chancen, men derudover forventer jeg ikke, at allerede kendte serier som Game of Thrones, Justified og Breaking Bad, rykker sig vildt. Måske Justified, som jeg kan forstå har fået et ordentlig boost i sæson 2 og 3.
I weekenden genså jeg Alien og Aliens, og når man ser disse to film med så kort tids mellemrum, er det nærmest umuligt at overse, at Scoots film er overlegen på næsten alle tænkelige punkter. Jeg nyder bare at leve mig ind i den førstes univers. Det er fotografi og scenografi på højt plan, og jeg elsker bare at overvære de forskellige detaljer. Jeg kan faktisk finde på at se enkelte scener fra filmen bare for at blive visuelt tilfredsstillet. Det er muligvis den teknisk flotteste sci-fi film til dato.
Aliens har en anden tilgang, det er jeg klar over. Camerons styrker som instruktør ligger ikke så meget i det visuelle, men mere i action eksekveringen hvor han også er god til at indflette sympatiske karakterer. Ironisk nok er Aliens også ret skuffende på action-delen. Der en lang suspense opbygning og enkelte spændingssekvenser, men det er faktisk først i slutningen at Cameron kommer på banen. Overordnet set synes jeg ikke at filmen har særlig mindeværdig action, og det er lidt en skuffelse, især når filmen bliver anset som en af de bedste actionfilm. Jeg har kun set Extended version, og har altid følt, at der ikke var et balanceret flow i historien. Der er døde passager, hvor man faktisk keder sig, og teknisk set er filmen heller ikke halvt så imponerende som den forrige. Man skulle nærmest tro at denne var forgængeren. Newt og familiens kørsel til alien-rumskibet i starten ser jo forfærdelig ud. Baggrunden ser fandens kunstig ud, og luftfartøjer, køretøjer og settet i det hele taget ligner også noget der er lavet af pap. Ja så er der jo også de stereotype soldater, der er underholdende nok i begyndelsen men bliver hurtigt trættende. Filmens største styrke er uden tvivl Sigourney Weaver. Hun gør det satans godt som heltinden, og hendes oscar nominering er da fuldt forståeligt.
Det er ikke den værste efterfølger, tværtimod, så er det en ganske hæderlig actionfilm der er underholdende det meste af tiden, og den er bestemt stemningsfuld og spændende til tider. Men Scotts Alien er sjælden æstetik der stadig holder så forbavsende godt, og det kan jeg ikke helt sige om Aliens. Sidstnævnte føles alt i alt som en film der er produkt af dens tid.
#13871 Takfornu 13 år siden
#13872 Richard Burton 13 år siden
Bedste argumentation længe for dens kvalitet! Jeg er solgt! :)
#13873 Takfornu 13 år siden
#13874 Richard Burton 13 år siden
#13875 Slettet Bruger [4112912599] 13 år siden
#13876 Takfornu 13 år siden
#13877 Richard Burton 13 år siden
Det kommer formentlig nok også en del an på, hvilke præferencer man har indenfor TV genrer :) Girls skal have chancen, men derudover forventer jeg ikke, at allerede kendte serier som Game of Thrones, Justified og Breaking Bad, rykker sig vildt. Måske Justified, som jeg kan forstå har fået et ordentlig boost i sæson 2 og 3.
I'm Draping!
#13878 IK 13 år siden
I weekenden genså jeg Alien og Aliens, og når man ser disse to film med så kort tids mellemrum, er det nærmest umuligt at overse, at Scoots film er overlegen på næsten alle tænkelige punkter. Jeg nyder bare at leve mig ind i den førstes univers. Det er fotografi og scenografi på højt plan, og jeg elsker bare at overvære de forskellige detaljer. Jeg kan faktisk finde på at se enkelte scener fra filmen bare for at blive visuelt tilfredsstillet. Det er muligvis den teknisk flotteste sci-fi film til dato.
Aliens har en anden tilgang, det er jeg klar over. Camerons styrker som instruktør ligger ikke så meget i det visuelle, men mere i action eksekveringen hvor han også er god til at indflette sympatiske karakterer. Ironisk nok er Aliens også ret skuffende på action-delen. Der en lang suspense opbygning og enkelte spændingssekvenser, men det er faktisk først i slutningen at Cameron kommer på banen. Overordnet set synes jeg ikke at filmen har særlig mindeværdig action, og det er lidt en skuffelse, især når filmen bliver anset som en af de bedste actionfilm.
Jeg har kun set Extended version, og har altid følt, at der ikke var et balanceret flow i historien. Der er døde passager, hvor man faktisk keder sig, og teknisk set er filmen heller ikke halvt så imponerende som den forrige. Man skulle nærmest tro at denne var forgængeren. Newt og familiens kørsel til alien-rumskibet i starten ser jo forfærdelig ud. Baggrunden ser fandens kunstig ud, og luftfartøjer, køretøjer og settet i det hele taget ligner også noget der er lavet af pap. Ja så er der jo også de stereotype soldater, der er underholdende nok i begyndelsen men bliver hurtigt trættende. Filmens største styrke er uden tvivl Sigourney Weaver. Hun gør det satans godt som heltinden, og hendes oscar nominering er da fuldt forståeligt.
Det er ikke den værste efterfølger, tværtimod, så er det en ganske hæderlig actionfilm der er underholdende det meste af tiden, og den er bestemt stemningsfuld og spændende til tider. Men Scotts Alien er sjælden æstetik der stadig holder så forbavsende godt, og det kan jeg ikke helt sige om Aliens. Sidstnævnte føles alt i alt som en film der er produkt af dens tid.
#13879 Richard Burton 13 år siden
+111
#13880 NightHawk 13 år siden
Ja, jeg må så bare konstatere, at jeg er lodret uenig i dine kritikpunkter af "Aliens".