Da jeg var yngre foretrak jeg Aliens frem for Alien - i dag er det omvendt. Alien er simpelthen perfekt fra start til slut; intens, stemningsfuld og minder mere om en decideret gyser. Aliens er bedstemt fed; masser af action og nogle ret nervepirrende scener - men ind imellem bliver det en anelse overgearet og Ripley går fra at være én der "overlever" til noget der minder om en overmenneskelig heltinde.
Alien 6/6 Aliens 5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg har altid fundet de to film fremragende, men at Aliens var den bedste af de to. I dag ved jeg ikke helt. Alien er igennem årene steget i anseelse, men Aliens er på den anden side ikke rigtigt faldet. Da jeg så den sidst, var der dog scener der forekom både 80'er-agtige og dateret, set i forhold til originalen. Men for mig er det dog stadig to klassefilm, så hvorfor vælge:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Personligt kan jeg bare ikke forstå, hvorfor den bliver betragtet som blandt de bedste actionfilm overhovedet. Synes I virkelig at dens action er så fed? :)
Måske hænger det blot sammen med at man (som i jeg) synes resten fungerer og dermed løfter den del også........Altså for dem som mener at det er god action.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Jeg har genset den tre gange siden den udkom på BD. Mener desværre at jeg så den i extended cut alle gange, fordi mine medseere insisterede og jeg mener den version ikke er særlig god for filmens pace og kontinuitet. Klipningen i tju-bang scenerne er mit største ankepunkt.
Det synes jeg faktisk ikke. Tværtimod. Men det mest pudsige er så, at Aliens virker så dateret i forhold til Scott's udgave sådan rent teknisk og scenografisk.
Jeg synes da at den sidste times tid er ret actionfyldt - her mener jeg ikke Die Hard-action men intens flugt/forfølgelse og "når-de-det-i-tide"-action ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Ja okay. Der er lidt flugt, men synes egentlig kun selve klimakset mellem ripley og alien, kan betegnes som en decideret actionscene, resten er jo bare, ja ordinær flugt. Ja, kald det bare "action" :)
#13911 wimmie 13 år siden
Aliens er bedstemt fed; masser af action og nogle ret nervepirrende scener - men ind imellem bliver det en anelse overgearet og Ripley går fra at være én der "overlever" til noget der minder om en overmenneskelig heltinde.
Alien 6/6
Aliens 5/6
#13912 Kruse 13 år siden
#13913 Hr. Nielsen 13 år siden
#13914 IK 13 år siden
#13915 Hr. Nielsen 13 år siden
#13916 Richard Burton 13 år siden
#13917 Babo84 13 år siden
Det synes jeg faktisk ikke. Tværtimod. Men det mest pudsige er så, at Aliens virker så dateret i forhold til Scott's udgave sådan rent teknisk og scenografisk.
#13918 wimmie 13 år siden
Jeg synes da at den sidste times tid er ret actionfyldt - her mener jeg ikke Die Hard-action men intens flugt/forfølgelse og "når-de-det-i-tide"-action ;)
#13919 Hr. Nielsen 13 år siden
#13920 Babo84 13 år siden
Ja okay. Der er lidt flugt, men synes egentlig kun selve klimakset mellem ripley og alien, kan betegnes som en decideret actionscene, resten er jo bare, ja ordinær flugt. Ja, kald det bare "action" :)