Gravatar

#2781 Herrguth 14 år siden

#2780 Jeg er helt enig. Det er en helt fantastisk film.
Gravatar

#2782 Locke 14 år siden

Ne le dis à personne (Tell no one)

Godt skruet sammen fransk thriller med godt skuespil.

4½/6

Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#2783 Locke 14 år siden

Jaws

Har ikke set denne siden jeg var teenager (well, måske en enkelt gang siden). Stadig lige god og angstfremkaldende ;-)

5/6
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#2784 Herrguth 14 år siden

The Exorcist (1973) - instr. William Friedkin

Fantastisk film. Virkelig uhyggelig og med gode præstationer, især fra Ellen Burstyn og Linda Blair. Effekterne holder stadig og den uhyggelige stemning holder hele vejen igennem filmen.
Det er en film jeg har set mange gange før, og som jeg sikkert også vil se mange gange i fremtiden. Jeg må vist se at få fat i "The Version You've Never Seen".

9/10

Exorcist II: The Heretic (1977) - instr. John Boorman

Dette blev så også dagen, hvor jeg for første gang kastede mig over fortsættelsen.
Ad ad ad ad. Den er virkelig frygtelig. Kedelig og meget rodet fortalt. Og med den meget latterlige opfindelse "The Synchronizer", som er en maskine, der gør, at man mentalt kan kommunikere med hinanden. "The Synchronizer" ligner mest af alt en gammel telefon, med 2 spot-pærer, og virker som en mærkelig hovsa-løsning for at få gang i historien.
Dog leverer Linda Blair og Louise Fletcher nogle gode præstationer.
Men hold jer endelig væk fra dette makværk.

2/10
Gravatar

#2785 Kiksmann 14 år siden

X-files: I want to belive

Sculler og Mulder genforenes i dette mysterie om en knidnapper som har taget en af FBI's agenter, men det er ikke den eneste som er knidnappet. FBI har fundet hjælp i en synsk mand, men er han nu også det?

The good film is still out there, meget mere kan man vist ikke sige om denne omgang X-Files. Og det er i bund og grund rigtig ærgeligt. Serien var jo banebrydende på mange måder, og den første film var heller ikke dårlig.
Hvorfor bliver der så med denne anden film leveret en ordentlig omgang hø? Er det for at begrave konceptet?
Hvis man kigger på selve historien, får både Mulder og Scully deres forløsning overfor hinanden, men får skaberen Carter mon det som han har ønsket sig ud af filmen? Hvis det er fred fra hungerende fans så vil jeg tro ja, jeg vil faktisk nødigt straffes med endnu en film af denne kaliber.

2/6

Star Trek: Insurrection

Så den på DR HD ved et tilfælde, og af en eller anden grund blev jeg hængende (nej jeg kan nu godt lide ST), men den her er det svageste led i Star Trek universet. Lige meget hvor mange gange jeg ser den, bliver den ikke bedre. Det må klart komme af jeg ikke har set det som ligger til grund for selve filmen.
Men at se film på DR HD er ikke så ringe endda :)

2/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#2786 McPeter 14 år siden

Some Like It Hot
Fik endeligt set denne lidt ældre komedie om to musikere der er på flugt fra mafiaen og derfor ender med at klæde sig ud som kvinder som et del af et større dame band. Marilyn Monroe er super, men jeg var egentligt ikke så underholdt som jeg havde forventet. Lidt overrasket over at den tog 2 timer, men den føltes egentligt ikke for lang som sådan. En lidt jævn filmoplevelse for mig, dog uden at være dårlig.

3½ / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2787 Wangsgaard 14 år siden

Sherlock Holmes

Jeg ved ingenting om Sherlock Holmes inden jeg så filmen, så derfor havde jeg ingen forventninger til historien eller skuespillerne.
Jeg kunne rigtig godt lide den og synes Guy Ritchies film har et frisk pust, og en anden tilgang til filmene. Især i slås kampene var lavet lidt anderledes end man normalt ser.
Synes Jude Law og Robert Downey Jr. er et rigtig godt makkerpar og tydeligt at se kemien mellem dem. Historien var jeg ikke så interesseret i og synes den var lidt små kedelig til tider. Havde også set en anmeldelse i go' morgen danmark, hvor anmelderen sagde at der ikke var noget sort magi og vidste derfor filmen igennem at det hele var fup. Synes der at filmen fungere bedst når Jude og Robert er i fokus.
Ser frem til næste film i rækken.

5/6

http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#2788 DarkLight 14 år siden

Zombie-Dag hos Evermind:
Night of the living dead
Zombie 2
Shaun Of The Dead
Dawn Of The Dead
Dance Of The Dead
Return Of The Living Dead
Zombie King & The Legion Of Doom
Night Of The Living Dead
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2789 evermind 14 år siden

Karakterer! Detaljer! :P

EDIT: Nevermind, vi ved jo, de alle er mesterværker, især den med de maskerede brydere! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2790 DarkLight 14 år siden

Den jeg kalder Zombie 2 aka Rædslernes Grønne Ø overraskede mig utroligt positivt. Rigtig fed filmet og lækre scener af zombies op af graven.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: