Gravatar

#14031 Kruse 13 år siden

#14030: Jeg ligger nok selv på en 8/10, men enig i at det er en rigtig god film, og Pacino er ganske forrygende :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14032 Collateral 13 år siden

The Plague Dogs (Original Cut)

Så vidt jeg forstår er det kun nogle enkelte ting der er fjernet i det alternative cut, men jeg tog bare den længste af de to. Filmen her er ekstremt mørk. Måske endda endnu mere end det var tilfældet med "Watership Down", som ellers også har nogle voldsomme momenter. Der er den samme intense stemning gennem denne film som i førnævnte kaninfilm, og atmosfæren er tyk. Enkelte steder føles filmen en knivspids lang i spyttet, mest fordi der fades ofte, hvilket giver en episodisk fornemmelse, som ikke altid er en fordel. Med det sagt er karaktererne fængende, ubehagelighederne rammende og slutningen ekstremt rørende. Særligt det sidstnævnte element trækker op.

5/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14033 Takfornu 13 år siden

Take shelter

Curtis, en far og ægtemand, er begyndt at opleve onde drømme og hallucinationer. Han søger medicinsk hjælp og rådgivning, men af frygt for det værste begynder han at opbygge et omstændeligt og dyrt stormsikkert ly i deres baghave. Denne fikse idé truer med at fremmedgøre ham fra sine nærmeste og fratage ham status i samfundet, men han bygger huslyet alligevel for at sikre sin families liv.

På ingen måde overraskede denne film mig, men den er godt håndværk og velspillet, men også en smule kedelig.

Film 3/6
Video 3/6
Lyd 3/6

Saw VII - 2D

Selvhjælpsguruen Bobby Dagen bliver dagens mand ved at skrive en bog om, hvordan han overlevede et rendezvous med den infame seriemorder Jigsaw. Historien er imidlertid det pure opsind, så Dagen er selv ude om det, da Mark Hoffman - Jigsaws elev - kidnapper ham og sætter dødsfælder op for Dagens kone, venner og kolleger.

I hade-/fødselsdagsgave fik jeg helle syv kapitler i denne serie :-/ Geees - forsøgte virkelig at finde noget jeg kunne finde spændende i denne 7 og sidste del af en laaaang serie, med masser af død, fælder og alskens væsker af forskellig art.

Tydeligt at se flere af effekterne er lave til 3D formatet, og alt efter om det er god eller dårlig 3D ville den nok have virket bedre og set i dette format.

Film 0/6
Video 3/6
Lyd 3/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14034 Skeloboy 13 år siden

Har lige set...27 film lavet af odenseanske 8. klasser...

Temaet var "Over Grænsen", og det har resulteret i ret mange film om mobning, selvmord og spisevanskeligheder...det har været en ganske fornøjelig arbejdsdag :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#14035 Riqon 13 år siden

#14034 -

Hvornår udkommer de på blu-ray?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#14036 Takfornu 13 år siden

#14034 - Golden Children Edition, med pop op discs ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14037 MOVIE1000 13 år siden

Captain America 3D

Da jeg havde set filmen færdigt, havde jeg lidt samme oplevelse som Full Metal Jacket, kort fortalt.
Af alle Marvel helte film der er lavet, er det Captain America som jeg kender mindst til. Den er godt flettet sammen ind i Marvels univers/The Avengers. Jeg var spændt på Redskull, men der må jeg indrømme at jeg blev skuffet, en lidt kedelig karakter igennem hele filmen, og tror at han er en spændende karakter, fik bare ikke det indtryk i filmen. 3D effekterne er flotte, men var ret så ligegyldige, desværre. Filmen er også forudsigelig og humoren fangede mig ikke. Dog er den stadig underholdene med flotte kampscener og missioner, kunne godt lide slutningen.

6/10

Så bliver det snart The Avangers :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#14038 Zombi 13 år siden

MOVIE1000 (14037) skrev:
Da jeg havde set filmen færdigt, havde jeg lidt samme oplevelse som Full Metal Jacket

Ja jeg blander også tit de to film sammen. :S
Gravatar

#14039 Riqon 13 år siden

MOVIE1000 (14037) skrev:
Jeg var spændt på Redskull, men der må jeg indrømme at jeg blev skuffet, en lidt kedelig karakter igennem hele filmen, og tror at han er en spændende karakter, fik bare ikke det indtryk i filmen.

Jeg tror simpelthen bare, han er for todimensional en karakter, både i film og i tegneserier. Men ja, skuffede også mig, særligt når de havde et talent som Hugo Weaving til at portrættere ham.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#14040 Åkepool 13 år siden

Zombi (14038) skrev:
Ja jeg blander også tit de to film sammen. :S

Jeg sad lige med samme tanke, sådan lidt øøøh ok.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: