Kedelig actionthriller. Der sker nada, og filmen roder helt vildt med sin fortællestil. Man er pænt ligeglad med personerne og historien her, og hvis der ikke havde været to solide og dejligt klippede slås-scener, så havde jeg givet bundkarakter. Soderberghs svageste i lang tid.
2/6
There Will Be Blood
Stadig ligeså åndeløs, hvis ikke mere, end første gang. Foruroligende portræt af en forretningsmand, hvor der dykkes ned i de mørke afkroge. Sublimt håndværk med overvældende billeder, og en af de smukkeste film jeg ha set. Rig film på alle punkter, og sjældent sidder man på kanten af stolen når man bare hører musikken spille.
Stadig ligeså åndeløs, hvis ikke mere, end første gang. Foruroligende portræt af en forretningsmand, hvor der dykkes ned i de mørke afkroge. Sublimt håndværk med overvældende billeder, og en af de smukkeste film jeg ha set. Rig film på alle punkter, og sjældent sidder man på kanten af stolen når man bare hører musikken spille.
6/6
Helt enig, især Danny Day Lewis er bare fuldstændig superb, og musikken er virkelig nervepirrende, især i starten,
og eksplosionen i midten af filmen, gjorde scenerne endnu mere mindeværdige, og intense.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
En film der kom bag mig. Jeg havde ikke rigtig hørt noget om filmen. Det er en virkelig stærk film, der handler om Ann, som får konstateret kræft, og derfor snart skal dø. Hun vælger at hun ikke vil fortælle det til nogen, men i stedet begynde at forme hendes families liv uden hende, samt få prøvet nogen af de ting, hun ikke har prøvet.
Umiddelbart lyder det som en film, der kunne gå hen og drukne i klicheer, men den kammer aldrig over og bliver over-sentimental og der er ikke stor pompøs musik, der fortæller dig hvad du skal føle. Til gengæld er der rigtig gode skuespilspræstationer fra Mark Ruffalo, Debbie Harry og især Sarah Polley, som da burde have vundet et hav af priser for den præstation.
Eric Stoltz og Julie Delpy er ret fantastiske heri og deres kemi er det stærkeste i filmen, med mindelser om film som "Natural Born Killers" og "Leaving Las Vegas", begge er dog langt langt stærkere film. Jeg kedede mig ikke som sådan med "Killing Zoe", men den mangler utvivlsomt den skarpe dialog som gjorde forbillede (og producer) Quentin Tarantinos "Reservoir Dogs" så underholdende. Filmen er ekstremt 90er præget, hvilket i denne forbindelse henviser til det meget flade, VHS-båndsagtige udseende, som måske nok har sin egen charme, men desværre kombineres med et af de mest frustrerende elendige soundtracks nogensinde. Kunne jeg finde på at se den igen? Tjo. Men det ville utvivlsomt være for de desværre alt for få scener Stoltz og Delpy får sammen, ikke for den fjogede skurk, den nært fraværende historie eller det afskyelige soundtrack.
3(1/2)/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Conan 3D ¨ God underholdning, flot stil og kampscenerne i top. 3D effekten var overraskende god, den haltede lidt af vejen synes jeg, men jeg var ikke skuffet. Historien pænt kedelig, men Jason "Maoam" lavede sgu en ret fed udgave af Conan. Den var utrolig lang tid om at komme igang, og en ret så lang og lidt ligegyldig start havde jeg nu ikke behøvet, men det er vel også det de har betalt Ron Pearlman for :P
6/10
På højde og lavde som Arnolds Conan, som er svært at sammenligne. Men de er fede på hver deres måde.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#14021 Babo84 13 år siden
Kedelig actionthriller. Der sker nada, og filmen roder helt vildt med sin fortællestil. Man er pænt ligeglad med personerne og historien her, og hvis der ikke havde været to solide og dejligt klippede slås-scener, så havde jeg givet bundkarakter. Soderberghs svageste i lang tid.
2/6
There Will Be Blood
6/6
#14022 Kruse 13 år siden
Hov, jeg overså din besked. Nej, jeg har endnu ikke set ham i "Bug", men jeg har netop for nyligt købt filmen på DVD, så den bliver nok snart set :)
#14023 Batsy 13 år siden
Helt enig, især Danny Day Lewis er bare fuldstændig superb, og musikken er virkelig nervepirrende, især i starten,
#14024 Herrguth 13 år siden
Instr.: Isabel Coixet
En film der kom bag mig. Jeg havde ikke rigtig hørt noget om filmen.
Det er en virkelig stærk film, der handler om Ann, som får konstateret kræft, og derfor snart skal dø. Hun vælger at hun ikke vil fortælle det til nogen, men i stedet begynde at forme hendes families liv uden hende, samt få prøvet nogen af de ting, hun ikke har prøvet.
Umiddelbart lyder det som en film, der kunne gå hen og drukne i klicheer, men den kammer aldrig over og bliver over-sentimental og der er ikke stor pompøs musik, der fortæller dig hvad du skal føle.
Til gengæld er der rigtig gode skuespilspræstationer fra Mark Ruffalo, Debbie Harry og især Sarah Polley, som da burde have vundet et hav af priser for den præstation.
8/10
#14025 misuma 13 år siden
#14026 Kruse 13 år siden
#14027 Collateral 13 år siden
Eric Stoltz og Julie Delpy er ret fantastiske heri og deres kemi er det stærkeste i filmen, med mindelser om film som "Natural Born Killers" og "Leaving Las Vegas", begge er dog langt langt stærkere film. Jeg kedede mig ikke som sådan med "Killing Zoe", men den mangler utvivlsomt den skarpe dialog som gjorde forbillede (og producer) Quentin Tarantinos "Reservoir Dogs" så underholdende. Filmen er ekstremt 90er præget, hvilket i denne forbindelse henviser til det meget flade, VHS-båndsagtige udseende, som måske nok har sin egen charme, men desværre kombineres med et af de mest frustrerende elendige soundtracks nogensinde. Kunne jeg finde på at se den igen? Tjo. Men det ville utvivlsomt være for de desværre alt for få scener Stoltz og Delpy får sammen, ikke for den fjogede skurk, den nært fraværende historie eller det afskyelige soundtrack.
3(1/2)/6
#14028 Takfornu 13 år siden
#14029 MOVIE1000 13 år siden
¨
God underholdning, flot stil og kampscenerne i top. 3D effekten var overraskende god, den haltede lidt af vejen synes jeg, men jeg var ikke skuffet. Historien pænt kedelig, men Jason "Maoam" lavede sgu en ret fed udgave af Conan. Den var utrolig lang tid om at komme igang, og en ret så lang og lidt ligegyldig start havde jeg nu ikke behøvet, men det er vel også det de har betalt Ron Pearlman for :P
6/10
På højde og lavde som Arnolds Conan, som er svært at sammenligne. Men de er fede på hver deres måde.
#14030 Skeloboy 13 år siden
En af de bedste biografier, jeg har set. En forrygende Al Pacino i en meget vedkommende, vigtig og fremragende film.
Første halvdel er helt suveræn, mens anden halvdel "blot" er rigtig god. Den er absolut værd at se.
9/10