#14049 Ja jeg synes hun er helt ok. Det er ikke en stor rolle men hendes fysik er fantastisk og fedt at se lange klip, når hun selv bruger sin styrke bl.a ved at forcere forhindringer. Kan sagtens forestille mig hende i flere film af denne karakter.
Jeg har lige set den socialrealistiske Snowtown og hold da fast en rystende oplevelse - føj for den lede for en stærk og grum satan. Den australske film byder på noget af det bedste skuespil jeg længe har set og den kommer helt sikkert på listen over de bedste film i 2012. Filmen er baseret på de virkelige Snowtown murders og her er det de menneskelige monstre der styre løjerne. Se den, hvis du får chancen, jeg glemmer den aldrig igen.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
#14049 Ja jeg synes hun er helt ok. Det er ikke en stor rolle men hendes fysik er fantastisk og fedt at se lange klip, når hun selv bruger sin styrke bl.a ved at forcere forhindringer. Kan sagtens forestille mig hende i flere film af denne karakter.
Cool! Det var også min fornemmelse ud fra de klip jeg har set fra filmen, at hun egenlig gjorde det ganske fornuftigt i de mere afdæmpede scener. For selv om det jo primært er action elementet der er i fokus, så skulle resten af hendes præstation jo helst også være til at holde ud at se på, hvilket glæder mig at høre at den er. Til gengæld er jeg ikke et sekund i tvivl om, at hun leverer varen i action-scenerne og nærkampene. Dem glæder jeg mig dælme til at se, især når de er lavet oldschool style.
Nu ved jeg ikke om du allerede har set Carano i nogle af hendes MMA kampe, men ellers så kan du se et par stykker af dem på youtube. Her får man virkelig en god fornemmelse for, hvor stor karisma hun besidder og hvor teknisk dygtig og alsidig en fighter hun er. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
hendes fysik er fantastisk og fedt at se lange klip, når hun selv bruger sin styrke bl.a ved at forcere forhindringer
Det var en ren fornøjelse. Jeg har tit svært ved at tage det helt seriøst, når de kvindelige hovedroller deler bank ud, fordi det på ingen måde virker som om de virkelig kan ordne den modstander de står og giver bank, men i det her tilfælde var jeg ikke et sekund i tvivl om, at hun kunne rive sin modstander rundt som det passede hende.
Måtte også straks efter filmen, ind på youtube og lure nogle af hendes kampe og er du gal der bliver gået til stålet. Også lige min type ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Lidt kommentarer og en karakter på de film jeg har set/genset på det sidste.
Captain America: The First Avenger - 7/10 Solidt og underholdende, men ikke videre mindeværdig. Afviklingen af historien halter og trods det at den har sine momenter, så kunne man godt ønske at de havde fået lidt mere ud af oplægget. Men bestemt seværdig, hvis man er til Marvel’s kulørte galleri af superhelte.
Des hommes et des dieux - 6/10 Om det er de messende scener, som var man selv i kirken (noget jeg gerne afholder mig fra!), for at beskrive en tilstand og tro, ved jeg ikke, eller om det er måden historien fortælles på, men jeg levede mig ikke rigtigt ind i filmens hovedpersoner, trods deres moralske og religiøse dilemmaer. Selve historien har nu alligevel fascinerende pointer og bedrøvelige erkendelser.
Shogun Assassin - 7/10 Nærmest komisk underholdende explotationfilm, hvis mix af blod, vold og kulørte b-film optrin bidrager til at underholdningen er sikret, hvis man ikke står af på den cheesy tone og tilgang til historien.
Larry Crowne - 7/10 Sympatiske Tom Hanks står både bag og foran kameraet, i denne komedie, hvis lette tone han prøver at tilsætte en anelse off-beat karakterudvikling, som ikke altid lykkes. Det er dog både fornøjeligt, let fordøjeligt og sødt. Jeg blev i godt humør af den.
The Kid - 8/10 Chaplin er en melankoliker af de helt store, der formår at ramme hjertet og lattermusklerne, uden at miste en, når der males med den store patospensel, når ’vagabonden’ giver den som reservefar. Det er smukt, rørende og med vedkommende sympati for ’den lille mand’.
City Lights - 9/10 Som så ofte med Chaplin er det undermåleren, eller klodshans, der kan vinde Prinsessen, om end han er realistisk nok til at vide, at det halve Kongerige ikke følger med. Sjældent har en pantomime været så afvekslende, spændende, morsom og varm, og tillige velspillet. Slutningen er hjertegribende i al sin beskedne enkelhed. Det her er et æstetisk eksempel på kunsten at fortælle en historie i levende billeder.
À bout portant - 7/10 Hæderlig og ind-til-benet fransk actionthriller, der ikke spilder meget tid med at introducere personerne. Vi lærer dem at kende igennem deres handlinger og selv om historien måske ikke er videre troværdig, så hænger man på og rives med. Det er ol’ school action når den fungerer godt!
Copie conforme - 8/10 Der bydes på fremragende dialoger og en mental mavepuster af rang, i dette minimalistiske hverdagsdrama, der sniger sig mere og mere ind på en, sådan helt personligt.
Three Ages - 6/10 Ideen om at fortælle tre næsten ens kærlighedshistorier, henlagt til tre forskellige tidsaldre er egentlig fin nok, men det er som om at ellers altid veloplagte Buster Keaton ikke helt rammer former, med sine mange mere eller mindre skøre påfund og halsbrækkende stunts. Det er stadig seværdigt, men når ikke hans bedste værker.
Ironclad - 6/10 Historien virker ikke som noget særligt, selv om det skulle være bygget på en sand begivenhed og de mange kampscener er ofte lidt for heftigt filmet, mens normalt gode Paul Giamatti er fejlcastet som Englands forræderiske Konge. Men ellers er stemningen og tonen rå, hård og beskidt og visuelt forekommer filmen både autentisk og overraskende ægte middelalderlig. Det er intet mesterværk, men søger man en mindre kulørt ’ridderfilm’, er den bestemt et kig værd.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Prøv og giv Copie Conforme et syn mere efter et stykke tid, når den har "sat sig". Det lyder som om, du også er "indenfor rækkevidde". Den åbnede sig for mig rigtig meget ved andet gennemsyn. Der er så meget at tænke over :)
#14051 Richard Burton 13 år siden
#14052 rammy 13 år siden
#14053 Richard Burton 13 år siden
#14054 NightHawk 13 år siden
Cool! Det var også min fornemmelse ud fra de klip jeg har set fra filmen, at hun egenlig gjorde det ganske fornuftigt i de mere afdæmpede scener. For selv om det jo primært er action elementet der er i fokus, så skulle resten af hendes præstation jo helst også være til at holde ud at se på, hvilket glæder mig at høre at den er. Til gengæld er jeg ikke et sekund i tvivl om, at hun leverer varen i action-scenerne og nærkampene. Dem glæder jeg mig dælme til at se, især når de er lavet oldschool style.
Nu ved jeg ikke om du allerede har set Carano i nogle af hendes MMA kampe, men ellers så kan du se et par stykker af dem på youtube. Her får man virkelig en god fornemmelse for, hvor stor karisma hun besidder og hvor teknisk dygtig og alsidig en fighter hun er. :)
#14055 Richard Burton 13 år siden
#14056 Åkepool 13 år siden
Det var en ren fornøjelse. Jeg har tit svært ved at tage det helt seriøst, når de kvindelige hovedroller deler bank ud, fordi det på ingen måde virker som om de virkelig kan ordne den modstander de står og giver bank, men i det her tilfælde var jeg ikke et sekund i tvivl om, at hun kunne rive sin modstander rundt som det passede hende.
Måtte også straks efter filmen, ind på youtube og lure nogle af hendes kampe og er du gal der bliver gået til stålet. Også lige min type ;)
#14057 misuma 13 år siden
Intet særligt at komme efter her og improv komikken var ikke just vellykket.
2/6
Our Idiot Brother
Sød historie og den havde sine øjeblikke.
3,5/6
Grave Of The Fireflies
Dén ramte lige i tårekanalerne.
5/6
#14058 Hr. Nielsen 13 år siden
Captain America: The First Avenger - 7/10
Solidt og underholdende, men ikke videre mindeværdig. Afviklingen af historien halter og trods det at den har sine momenter, så kunne man godt ønske at de havde fået lidt mere ud af oplægget. Men bestemt seværdig, hvis man er til Marvel’s kulørte galleri af superhelte.
Des hommes et des dieux - 6/10
Om det er de messende scener, som var man selv i kirken (noget jeg gerne afholder mig fra!), for at beskrive en tilstand og tro, ved jeg ikke, eller om det er måden historien fortælles på, men jeg levede mig ikke rigtigt ind i filmens hovedpersoner, trods deres moralske og religiøse dilemmaer. Selve historien har nu alligevel fascinerende pointer og bedrøvelige erkendelser.
Shogun Assassin - 7/10
Nærmest komisk underholdende explotationfilm, hvis mix af blod, vold og kulørte b-film optrin bidrager til at underholdningen er sikret, hvis man ikke står af på den cheesy tone og tilgang til historien.
Larry Crowne - 7/10
Sympatiske Tom Hanks står både bag og foran kameraet, i denne komedie, hvis lette tone han prøver at tilsætte en anelse off-beat karakterudvikling, som ikke altid lykkes. Det er dog både fornøjeligt, let fordøjeligt og sødt. Jeg blev i godt humør af den.
The Kid - 8/10
Chaplin er en melankoliker af de helt store, der formår at ramme hjertet og lattermusklerne, uden at miste en, når der males med den store patospensel, når ’vagabonden’ giver den som reservefar. Det er smukt, rørende og med vedkommende sympati for ’den lille mand’.
City Lights - 9/10
Som så ofte med Chaplin er det undermåleren, eller klodshans, der kan vinde Prinsessen, om end han er realistisk nok til at vide, at det halve Kongerige ikke følger med. Sjældent har en pantomime været så afvekslende, spændende, morsom og varm, og tillige velspillet. Slutningen er hjertegribende i al sin beskedne enkelhed. Det her er et æstetisk eksempel på kunsten at fortælle en historie i levende billeder.
À bout portant - 7/10
Hæderlig og ind-til-benet fransk actionthriller, der ikke spilder meget tid med at introducere personerne. Vi lærer dem at kende igennem deres handlinger og selv om historien måske ikke er videre troværdig, så hænger man på og rives med. Det er ol’ school action når den fungerer godt!
Copie conforme - 8/10
Der bydes på fremragende dialoger og en mental mavepuster af rang, i dette minimalistiske hverdagsdrama, der sniger sig mere og mere ind på en, sådan helt personligt.
Three Ages - 6/10
Ideen om at fortælle tre næsten ens kærlighedshistorier, henlagt til tre forskellige tidsaldre er egentlig fin nok, men det er som om at ellers altid veloplagte Buster Keaton ikke helt rammer former, med sine mange mere eller mindre skøre påfund og halsbrækkende stunts. Det er stadig seværdigt, men når ikke hans bedste værker.
Ironclad - 6/10
Historien virker ikke som noget særligt, selv om det skulle være bygget på en sand begivenhed og de mange kampscener er ofte lidt for heftigt filmet, mens normalt gode Paul Giamatti er fejlcastet som Englands forræderiske Konge. Men ellers er stemningen og tonen rå, hård og beskidt og visuelt forekommer filmen både autentisk og overraskende ægte middelalderlig. Det er intet mesterværk, men søger man en mindre kulørt ’ridderfilm’, er den bestemt et kig værd.
#14059 Richard Burton 13 år siden
#14060 Hr. Nielsen 13 år siden