Lidt kedelig beskrivelse af La Haine . Har ikke set Assassins men hans skuespilletalent ligger umiddelbart på højde med Cassavetes - bedst bag kameraret.
Jeg er ikke i hopla til at skrive, så derfor er ordene få i aften ;)
Jeg synes også Thor fungerer lidt bedre. Måske er det pga. det teatralske præg, som Branagh bidrog med. Altså den føles lidt mere personlig og 'sin egen' end Captain America.
Meget præcist formuleret (noget jeg har bemærket du ofte er virkelig god til, at ramme sømmet lige på hovedet!!!)
IK (14068) skrev:
Skiftet mellem Asgaard og Jorden virker ikke altid lige godt, og begge films kærlighedshistorier føles lidt for påtvunge og underudviklede.
Kan og vil jeg heller ikke modsige, da jeg er enig:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Når Goddard inkluderer tricolorens farver, er det så for at lave en allegori til Frankrig, som så kulturelt også er ved at gå i opløsning? At der hentydedes til filmmediets deroute var åbenlyst, men jeg tænker på, om jeg missede nogle kultur-politiske referencer. Jeg tænker, der er en pointe i den megen tolkeri, og det i øvrigt internationale islæt funderet i den antikke kulturarv, der kun synes at forstås af Lang, og vel instinktivt af Penelo... jeg mener Camille?
#14073 En anden instruktør som tager tricolorens farver under kærlig behandling er Krzysztof Kieślowski i The Three Colors Trilogy, som jeg varmt kan anbefale:
Tinker tailor soldier spy spændende efterretningsfilm, men på den mere ikke action prægede måde, slutningen, eller slutscenerne, havde jeg lidt problem med hel og forstå, den skal vidst ses igen ved lejlighed, for hel og forstå, hvad der skete.
Super 8 Herlig eventyrlig film, som de klassiske Spielberg, og after credits filmen, er næsten bedre end selve filmen 8-)
RED Nu skulle der lidt action til også, og ja det er en ganske fornøjelig action film, med et cast der virker til og more sig.
Aftens WTF! Kill List spændende, foruroligende, modbydlig, facinerende, minder for mig følsesmæssigt lidt om Funny games, selv om det er to vidt forskellige film, men slutningen, jeg ved ikke rigtig, det ikke fordi jeg ikke aceepterede den, jeg synes bare det til sidst blev mærkeligt, for mærkelighedens skyld. ikke dermed sagt den er dårlig, jeg sad bare lidt og tænkte, hvor den store mening, og ikke mening som ikke og ha forstået en film, fordi jeg er enig i det ikke behøver være alt som skal skæres ud i pap, men ja jeg ku ikke lige forbinde den så meget til resten af filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Noget siger mig, Muldgraver godt kender til Kieślowski, men det er selvfølgelig bare et gæt. :P
Et godt gæt i dette tilfælde, men Muldgraver er generelt ret sølle udi klassikerne. Jeg prøver efterhånden at komme efter dem, men det går for langsomt, synes jeg. Jeg er også i gang med Dekalogen, og er kommet til 4. film. Indtil videre har den sandelig også været gribende.
Aftens WTF! Kill List spændende, foruroligende, modbydlig, facinerende, minder for mig følsesmæssigt lidt om Funny games, selv om det er to vidt forskellige film, men slutningen, jeg ved ikke rigtig, det ikke fordi jeg ikke aceepterede den, jeg synes bare det til sidst blev mærkeligt, for mærkelighedens skyld. ikke dermed sagt den er dårlig, jeg sad bare lidt og tænkte, hvor den store mening, og ikke mening som ikke og ha forstået en film, fordi jeg er enig i det ikke behøver være alt som skal skæres ud i pap, men ja jeg ku ikke lige forbinde den så meget til resten af filmen.
#14071 Takfornu 13 år siden
Jeg er ikke i hopla til at skrive, så derfor er ordene få i aften ;)
#14072 Hr. Nielsen 13 år siden
Kan og vil jeg heller ikke modsige, da jeg er enig:)
#14073 Muldgraver 13 år siden
Når Goddard inkluderer tricolorens farver, er det så for at lave en allegori til Frankrig, som så kulturelt også er ved at gå i opløsning? At der hentydedes til filmmediets deroute var åbenlyst, men jeg tænker på, om jeg missede nogle kultur-politiske referencer. Jeg tænker, der er en pointe i den megen tolkeri, og det i øvrigt internationale islæt funderet i den antikke kulturarv, der kun synes at forstås af Lang, og vel instinktivt af Penelo... jeg mener Camille?
Ganske rørende film.
#14074 Takfornu 13 år siden
The Three Colors Trilogy
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Three_Colors_Tril...
Blå
http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Colors:_Blue
Hvid
http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Colors:_White
Rød
http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Colors:_Red
Kan pt. købes på dvd til 50 kr. flere steder eller 20 kr. stykker hos Tiger
#14075 MMB 13 år siden
#14076 Takfornu 13 år siden
#14077 elwood 13 år siden
spændende efterretningsfilm, men på den mere ikke action prægede måde, slutningen, eller slutscenerne, havde jeg lidt problem med hel og forstå, den skal vidst ses igen ved lejlighed, for hel og forstå, hvad der skete.
Super 8
Herlig eventyrlig film, som de klassiske Spielberg, og after credits filmen, er næsten bedre end selve filmen 8-)
RED
Nu skulle der lidt action til også, og ja det er en ganske fornøjelig action film, med et cast der virker til og more sig.
Aftens WTF!
Kill List
spændende, foruroligende, modbydlig, facinerende, minder for mig følsesmæssigt lidt om Funny games, selv om det er to vidt forskellige film, men slutningen, jeg ved ikke rigtig, det ikke fordi jeg ikke aceepterede den, jeg synes bare det til sidst blev mærkeligt, for mærkelighedens skyld. ikke dermed sagt den er dårlig, jeg sad bare lidt og tænkte, hvor den store mening, og ikke mening som ikke og ha forstået en film, fordi jeg er enig i det ikke behøver være alt som skal skæres ud i pap, men ja jeg ku ikke lige forbinde den så meget til resten af filmen.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14078 Muldgraver 13 år siden
En anbefaling jeg varmt tilslutter mig.
Et godt gæt i dette tilfælde, men Muldgraver er generelt ret sølle udi klassikerne. Jeg prøver efterhånden at komme efter dem, men det går for langsomt, synes jeg. Jeg er også i gang med Dekalogen, og er kommet til 4. film. Indtil videre har den sandelig også været gribende.
#14079 duuk74 13 år siden
Enig. Fantastisk film.
#14080 lyspunkt 13 år siden
Det var også hvad jeg tænkte efter at have siddet næsten to timer for at se Cloverfield Light