Gravatar

#14081 elwood 13 år siden

Production Value!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14082 Takfornu 13 år siden

Singin' in the Rain

Gensyn med denne klassiker, som jeg ALDRIG bliver træt af uanset Hvornår og Hvilket format jeg ser den på - Hvis disse klip ikke får en i godt humør, så må man have et hjerte af sten ...

Bare lidt klip til at få dig til give den en chance for at får en god og glad dag/aften :)

Film 6/6
Video 5/6
Lyd 3/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14083 misuma 13 år siden

Cabin In The Woods

+ stereotyper, men med glimt i øjet og humoren og de fleste one liners føles velkomne og ikke kunstige og platte.

+ Jeg plejer at gennemskue hvert kommende chok, men her lykkedes det flere gange at "vride timingen".

- I skovscenariet, da alt det saftige kom, synes jeg personligt at kameraet var alt for tæt på i scener hvor det ikke burde. Jeg kom ud af oplevelsen fordi jeg koncentrede mig om gætte hvad der skete.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14084 HonoDelLoce 13 år siden

Dirch

En fin film om Dirch Passers nedture. Problemet er bare, at jeg troede, at det mere var en film om hans liv - med alt, hvad det måtte indebære af både op- og nedture. Desværre synes den negative tone i filmen nærmest at være forceret, og især Kjeld Petersen fremvises jo blot som et dumt svin, der ikke ville andet end at brokke sig, mens Dirch Passer fremvises som værende lettere stupid, naiv og faktisk på ingen måde elskværdig.

Det hele bliver selvfølgelig forstærket af det faktum, at man let og elefant vælger overhovedet ikke at fremhæve nogle gode sider ved Dirchs liv (og jo, dem var der da så sandelig også masser af).

For hvad den vælger at være, så er filmen ganske okay, men heller ikke mere end det. Lie Kaas præsterer fint som Passer, selvom jeg på ingen måde følte, at jeg blev blæst bagover af præstationen eller på noget tidspunkt glemte, at det var Lie Kaas, jeg sad og så på.

3/6

Drive

Her var der til gengæld en oplevelse, som jeg nød rigtigt meget!

Fortællingen om en navnløs chauffør, der får rodet sig ud i noget lort - selvfølgelig på grund af en pige - syntes at være noget udtrådt efterhånden, men i hænderne på Winding Refn og ingenlunde mindst personificeret af en fuldstændig uimodståelig Ryan Gosling, så virker det hele bare friskt og forførende.

Valget med intet at fortælle om hovedpersonen, andet end at han kan køre bil, er et lækkert valg, da det på en og samme tid gør ham spændende og skræmmende. Selvom man på intet tidspunkt føler sig i tvivl om hans motiver, så lugter han langt væk af en ikke helt stueren fortid, og især en scene i en elevator, der starter med suspense, slår over i lidt hed romantik, henover lidt ukontrollerbar vold og ender i ét blik, der formidler mere end de massevis af ord, der kunne være proppet ind i scenen (men hvor ingen bliver ytret overhovedet), overbeviste mig om, at denne film var en instant classic.

6/6
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14085 Collateral 13 år siden

HonoDelLoce (14084) skrev:
især Kjeld Petersen fremvises jo blot som et dumt svin, der ikke ville andet end at brokke sig

I scenerne mellem ham og Dirch synes jeg da bestemt han fremstår som meget mere end det. Han drager stor omsorg for Dirch, men forsøger som en god ven og kollega også at skubbe til ham på et professionelt plan. Generelt ligger meget af det sympatiske ved begge karakterer i scenerne de to imellem IMO.

Drive er jeg ret enig med dig omkring dog.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14086 HonoDelLoce 13 år siden

Collateral (14085) skrev:
scenerne mellem ham og Dirch synes jeg da bestemt han fremstår som meget mere end det. Han drager stor omsorg for Dirch, men forsøger som en god ven og kollega også at skubbe til ham på et professionelt plan. Generelt ligger meget af det sympatiske ved begge karakterer i scenerne de to imellem IMO.

Tjo. Men samtidigt refererer han jo igen og igen til deres fælles arbejde som noget lort, hvilket vel ikke er så super fantastisk venskabeligt, når nu Dirch tilsyneladende nyder det (også selvom han måske først senere finder ud af det selv). Samtidigt er han et røvhul, der er ret ligeglad med f.eks. Dirchs interesse for en tøs, så længe han ikke selv har det sjovt længere.

Så selvom jeg synes, at der er forskel på Kjeld alene med Dirch og sammen med andre, så er den dog alligevel ikke så stor endda. Jeg er med på, at det har en del med alkohol osv at gøre, og at Kjeld da også helt sikkert virker anderledes og mere medmenneskelig, da Dirch opsøger ham efter det fejlslagne teaterstykke. Jeg synes bare stadig, at karakteren bliver for.... Ja, for meget føles som en karakter i en film og ikke som et rigtigt menneske :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14087 BN 13 år siden

Det, som - nu hvor jeg har fået filmen på afstand og kan revurdere den - irriterer mig mest ved den, er scenerne med Kjelds "genfærd" og så det at filmen skaber indtryk af, at Dirchs liv nærmest gik permanent i stå, forstået sådan at det var én eneste lang sørgetid over Kjelds død og en periode hvor Dirch kun medvirkede i det rene lort. Det er muligt, at de fleste af Dirchs (temmeligt pjattede og relativt umorsomme) film fra de senere år var et udtryk for kunstnerisk kompromis, men det var mange af hans sketches og live-optrædener ikke. Dér kunne man mærke, at han havde hele sin sjæl med.

Der er et vist "liv" over første del af filmen, men anden del (fra og med Kjelds død) bliver simpelthen alt for trist og stillestående, og de kronologiske spring er alt for store og forhastede.

Jeg ændrer min karakter fra 5/6 til 4/6.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14088 Collateral 13 år siden

HonoDelLoce (14086) skrev:
Så selvom jeg synes, at der er forskel på Kjeld alene med Dirch og sammen med andre, så er den dog alligevel ikke så stor endda. Jeg er med på, at det har en del med alkohol osv at gøre, og at Kjeld da også helt sikkert virker anderledes og mere medmenneskelig, da Dirch opsøger ham efter det fejlslagne teaterstykke. Jeg synes bare stadig, at karakteren bliver for.... Ja, for meget føles som en karakter i en film og ikke som et rigtigt menneske :)

Det er helt fair og vi er kun til dels uenige. Synes bare lige jeg ville erklære mig uenig i forhold til at de udelukkende er røvhuller. Hvilket jeg ikke synes er rigtigt.

BN (14087) skrev:
Der er et vist "liv" over første del af filmen, men anden del (fra og med Kjelds død) bliver simpelthen alt for trist og stillestående, og de kronologiske spring er alt for store og forhastede.

Jeg ændrer min karakter fra 5/6 til 4/6.

Også deromkring jeg ligger, men nu ikke fordi det hele bliver for trist i anden halvdel. Synes jeg egentlig er ret modigt og giver mening når nu man har valgt at fokusere på Dirch og Kjelds venskab. Men er enig i at springende er for store. Og i karakteren 4/6.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14089 Takfornu 13 år siden

Sherlock S1 og S2
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00t4pgh

Det kan godt være at Amerikanerne laver gode serier, men det gør vi herover i EU altså også - se blot serier som i nyere tid som fx Life on Mars og Sherlock som jeg har fornøjet mig med over et par aftener.

Det er et nyt og frisk take på Sherlock Holmes. I denne udgave ses Benedict Cumberbatch som Sherlock Holmes og Martin Freeman som dr. Watson i de bærende roller MEN birollerne er også velbesat.

Har ikke lige tid til at skrive mere så klik på ovennævnte link hvis du vil vide mere :)

Film 5/6
Billede 4/6
Lyd 4/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14090 Zombi 13 år siden

Knight and Day

Nok en af de værste film jeg har set længe. Den kan ikke helt bestemme, om den vil være en romantisk komedie eller en actionfilm og derfor bliver det altså en blød ligegyldig ting et sted midt imellem de to og ingen af elementerne er særlig godt udført til at begynde med.

2/6

Skriv ny kommentar: