Gravatar

#14091 jessup 13 år siden

Navarre3 (14089) skrev:
Sherlock S1 og S2
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00t4pgh

Det kan godt være at Amerikanerne laver gode serier, men det gør vi herover i EU altså også - se blot serier som i nyere tid som fx Life on Mars og Sherlock som jeg har fornøjet mig med over et par aftener.

Det er et nyt og frisk take på Sherlock Holmes. I denne udgave ses Benedict Cumberbatch som Sherlock Holmes og Martin Freeman som dr. Watson i de bærende roller MEN birollerne er også velbesat.

Har ikke lige tid til at skrive mere så klik på ovennævnte link hvis du vil vide mere :)

Film 5/6
Billede 4/6
Lyd 4/6

Enig i din vurdering - meget fin underholdning.
Det er heller ikke så mange år siden at der var langt mellem de gode serier i us men englænderne har være komstant suvræne i flere genre siden 70 erne.
This is just until June
Gravatar

#14092 misuma 13 år siden

The Divide

Jeg mindes at filmen har fået lidt hug, også herinde fra. Hvilket måske gjorde at jeg blev positivt overrasket.

Filmen starter i tredje gear og der spildes ikke tid på en dybere forklaring på katastrofen. For nogle ville dette være et hit or miss, hvor jeg hopper på hit denne gang. Det bidrager til mysteriet.

Den er grum og barsk, men jeg lod mig af og til distrahere af skuespillet som i nogle situationer ramte ved siden. Nogle evner at flippe ud på en realistisk og troværdig måde, mens andre fremstår en kende karikerede hvilket var min oplevelse i filmen.

Når vi snakker om samfund og mennesket i forfald, så vil jeg nok hellere se film som "The Blindness" og særligt vil jeg fremhæve "Right At Your Door" hvis vi snakker om folk som isolerer sig i katastrofetider, et mere intimt, realistisk og personligt bud i subgenren.

The Divide 3,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14093 Takfornu 13 år siden

#14091 Niveauet på engelske serier har altid været højt, så selvom de måske ikke altid har haft råd til store sets eller SFX, så har de efter min mening altid vundet på dialog og skuespil.

BBC, Granada, Themes, ITV, Cannel 4 osv. osv. har altid leveret varen og flere af serierne kan man stadig nyde ved gensynet i dag.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14094 elwood 13 år siden

Men ja Sherlock er en emminent serie, og jeg var ved og brække mig over traileren til den nye amerikanske den er hel til grin, bare udfra traileren af, som Sherlock i BBC's ville sige Boooring, I'm Boored!

Nåja og
Andrew Scott
er nok den mest fantastiske udgave af Moriaty jeg har set længe!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14095 Takfornu 13 år siden

#14094 Lidt lige som sidste afsnit den amerikanske udgave af Life of Mars - Geeesus ! :-/

A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#14096 Lord Beef Jerky 13 år siden

#14092 Det der irriterer mig mest ved The Divide er, som det ofte er med den slags film, at karaktererne er utroværdige og handler irrationelt. Ellers er den jo bygget over et interessant præmis og indeholder mange fine ideer... manuskriptet kunne dog godt være kigget igennem en ekstra gang eller to. 5/10 herfra.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14097 misuma 13 år siden

Lord Beef - Jeg har ingen indtryk af hvor længe de er i kælderen, men jo, deres opførsel ændres hurtigt og det virker en kende forceret. Iøvrigt var jeg heller ikke vild med Biehn's overdrevne macho-attitude.

---------

I Saw The Devil

Blodig katten efter katten-jagt og jeg var nervepirrende underholdt.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14098 Batsy 13 år siden

Sherlock holmes, A game of shadows

Lige så god som den første, sammen spillet med Jude Law og Robert er helt i top, og ikke mindst så er Jarred Harris fremragende som Moriarty, og ikke mindst Stephan Fry er altid en herlig mand at se på film. Plottet var for mig lidt bedre end den første, og kunne nu meget godt lide at de introducerede flere lande i det.
Slutningen er meget bedre end dens førstes slutning, og os meget overraskende, og tager en for næsen. Jeg troede inderligt de havde dræbt Holmes, indtil Watson fik gaven så jeg sad med et smil da rulleteksterne kom ind. En rigtig god film, et fedt soundtrack, skuespillet er charmende og i top og historien var meget bedre skuret sammen end den første. Ved ikke hvorfor men kan ikke beslutte mig for hvem jeg synes var den mest frygtindgydende skurk, Mark strongs karakter var bygget på trolddom og uhygge, imens Moriarty var skide intelligent og han var den modsatte af holmes. Elskede hvordan han også kunne bruge det der slow motion moves som holmes kunne, rigtig fed scene og overraskende.

Jeg vil nok ende med at give den her 8 eller 9, men efter som jeg fandt mig mere underholdt af historien af den her, og action scenerne for mig var meget bedre, så giver jeg den 9.

9/10 Den skal hvertfald ejes på BD, lejede dem på BD for at se om nu den var værd at købe på BD.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14099 elwood 13 år siden

Sæt du dig til og se den nye Sherlockserie fra BBC, så vil den her film blegne i sammenligning, deres Moriaty er også en mere skræmmende karakter i den, og springet til nutiden håndtere de på fornemste vis.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14100 Batsy 13 år siden

elwood (14099) skrev:
Sæt du dig til og se den nye Sherlockserie fra BBC, så vil den her film blegne i sammenligning, deres Moriaty er også en mere skræmmende karakter i den, og springet til nutiden håndtere de på fornemste vis.

Fortrækker nu stadig et gammelt london, men kan godt være jeg kigger på det :), er ikke så tørstig efter holmes, ser dem mest alt pga jeg finder Robert Downey skide talent fuld og har altid underholdt mig. Hvis jeg skal købe serier, så skal det være noget som Game Of Thrones eller Anden verdens krige serierne Band of Brothers eller The Pacific.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: