Og i begyndelsen af The Avengers kommer det frem...
...at hele "Avengers"-projektet faktisk var blevet lagt på hylden. Hvilket Tony Stark også siger, da de kontakter ham ("Jeg troede, den ide var blevet lukket ned?" eller noget i den stil). Så det lader til, at Nick Fury i de tidligere film har snakket om det med flere af dem, uden at det er blevet til noget, før den store trussel (Loke) så kommer i Avengers-filmen.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Var der ikke noget med os de vil rekrutere Emil Blonsky fra filmen? Altså den Uber coole Tim Roth Karekter, og de helst vil have ham i starten pga hans baggrund var lidt mere krigersk, end Banners? Skulle mene der var en scene hvor Coulsen snakker med en anden om det.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Lad mig starte med at sige, at jeg normalt ikke ser mange Poul Reichhardt film. Men da jeg læste om De røde enge for nogle uger siden, mente jeg nu alligevel, at den sikkert var et kig værdigt. Filmen vandt i 1946, en Cannes pris, nemlig Grand Prize of the Festival. Så noget måtte den jo kunne.
Historien foregår i Danmark under besættelsen, hvor vi følger Michael (Poul Reichhardt) som er en modig modstandsmand. Vi kommer både til, at opleve sabotage, henrettelser, skud dueller og sikkert også den længste kampscene lavet i Danmark på det tidspunkt.
Selve stuntscenerne, special effekterne og den måde folk bliver skudt på, er meget gammeldags set med briller fra 2012, men dengang virkede det sikkert meget vildt og voldsomt.
Alligevel er jeg meget positiv over for filmen. Selve dramaet mellem personerne og den spændende historie (i min optik) som besættelsen og modstandskampen er, så blev jeg fanget 100 %.
I don't thinkt that means what you think it means.
then y u no tell me what it means instead of writing that you think I think it means something it doesn't ;-) And y u no write on danish?
MOVIE1000 (14204) skrev:
#14203 Det er ikke noget jeg har fundet på, jeg har det fra IMDB. Og jeg synes den rækkefølge giver meget god mening.
Der er ingen Marvel film som vil passe 100% på Captain America, tidsmæssigt men i det meste af filmen foregår den jo under 2. verdenskrig. Og titlen siger vel også sig selv Captain America: THE FIRST AVENGERS :)
Nu gør det jo ikke listen mere officiel bare fordi den ligger på imdb ;), men jeg vil faktisk mene at det giver mere mening at se dem i den rækkefølge de er udgivet i.
Især Captain America vil give mere mening hvis man ser Iron Man 2 og Thor først. Alle scenerne med Stark Expo og Howard Stark vil jo fungere meget bedre hvis man har set Iron Man 2 først, og den lille lyseblå kasse givere også mere mening hvis man har set Thor først. Men det er jo så bare min mening, der er sikkert mange der er uenige med mig :P
Men videre til næste Avenger film:
Iron Man
Sådan skal superhelte film laves! Jeg har ikke andet end rosende ord at skrive om den her film, alt fungere bare lige som det skal. Der er en god blanding af humor og action, og alle karakterene får lige nøjagtig den mænge scenetid de skal have for at man kan føle man kender dem, men ikke så meget at de stjæler filmen fra hovedpersonen.
Skuespillerene klarer det også rigtig godt, Robert Downey Jr. passer perfekt som Tony Stark, og Jeff Bridges gør som altid et fantastisk job.
8-9/10
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
"Crazy, Stupid, Love" hører bestemt til blandt de bedste nyere romantiske komedier(hvis den da kan falde under den genre), og den er både charmerende, sjov og rørende. Det skyldes især et forrygende cast af bl.a. Steve Carell, Ryan Gosling, Emma Stone, Julianne Moore samt glimrende biroller fra Marisa Tomei og Kevin Bacon. Især Steve Carell imponerer, og får mig til at længes efter flere gode filmroller til ham, da han bare har en forrygende komisk timing, og kan leverer det afdæmpede drama ligeså vel.
8/10
Bug
Michael Shannon bevæger sig bare højere og højere op på min liste af favoritskuespillere, og hans intense og vanvittige præstation i "Bug" giver mig bare lyst til at se endnu flere film med Michael Shannon. Filmen er egentligt ikke så interessant rent visuelt, hvilket bl.a. skyldes at filmen er bygget på et teaterstykke, hvor stort set hele handlingen finder sted i det samme rum. Hvad filmen til gengæld byder på er som nævnt tidligere, en helt forrygende præstation af Michael Shannon(som også spillede den samme rolle i det originale teaterstykke), som formår at løfte resten af filmen op. Ashley Judd er den kvindelige hovedrolle, og selvom at hun gør det fint, så fremstår hun bare ikke alt for stærk når hun spiller over for Michael Shannon. De få biroller som filmen byder på er dog også ret gode, og giver til tider et ganske fint modspil til den dominerende Shannon.
Hovedpersonernes opførsel eskalerer jo længere vi kommer ind i filmen, og det byder bl.a. på en ret så grum scene, som jeg blev nødt til at tage hænderne op foran hovedet ved.
Jeg hentyder selvfølgelig til scenen hvor Shannon hiver flere af sine tænder ud.
7/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#14211 Riqon 13 år siden
Og i begyndelsen af The Avengers kommer det frem...
#14212 Batsy 13 år siden
#14213 knipsknips 13 år siden
Lad mig starte med at sige, at jeg normalt ikke ser mange Poul Reichhardt film. Men da jeg læste om De røde enge for nogle uger siden, mente jeg nu alligevel, at den sikkert var et kig værdigt.
Filmen vandt i 1946, en Cannes pris, nemlig Grand Prize of the Festival. Så noget måtte den jo kunne.
Historien foregår i Danmark under besættelsen, hvor vi følger Michael (Poul Reichhardt) som er en modig modstandsmand. Vi kommer både til, at opleve sabotage, henrettelser, skud dueller og sikkert også den længste kampscene lavet i Danmark på det tidspunkt.
Selve stuntscenerne, special effekterne og den måde folk bliver skudt på, er meget gammeldags set med briller fra 2012, men dengang virkede det sikkert meget vildt og voldsomt.
Alligevel er jeg meget positiv over for filmen. Selve dramaet mellem personerne og den spændende historie (i min optik) som besættelsen og modstandskampen er, så blev jeg fanget 100 %.
4/6
#14214 TP-DK 13 år siden
then y u no tell me what it means instead of writing that you think I think it means something it doesn't ;-) And y u no write on danish?
Nu gør det jo ikke listen mere officiel bare fordi den ligger på imdb ;), men jeg vil faktisk mene at det giver mere mening at se dem i den rækkefølge de er udgivet i.
Men det er jo så bare min mening, der er sikkert mange der er uenige med mig :P
Men videre til næste Avenger film:
Iron Man
Sådan skal superhelte film laves! Jeg har ikke andet end rosende ord at skrive om den her film, alt fungere bare lige som det skal. Der er en god blanding af humor og action, og alle karakterene får lige nøjagtig den mænge scenetid de skal have for at man kan føle man kender dem, men ikke så meget at de stjæler filmen fra hovedpersonen.
Skuespillerene klarer det også rigtig godt, Robert Downey Jr. passer perfekt som Tony Stark, og Jeff Bridges gør som altid et fantastisk job.
8-9/10
#14215 Skeloboy 13 år siden
Hmm...ikke en succes. Den kommer langt ned på listen over Cannes-vindere...
4/10
#14216 Richard Burton 13 år siden
#14217 misuma 13 år siden
Måske er slutningen den "rigtige", men følte den nu en kende utilfredstillende.
Intruders
Instruktøren stod bag 28 Uger Senere som overraskede mig ganske godt. Desværre denne film på stort set alle planer.
Ideen kan jeg lide, resten stinker. Ingen uhygge, ingen chok, intet virkede for mig med mindre at gabe er en præstation.
#14218 duuk74 13 år siden
Fantastisk foretagende. Det gibber godtnok i mig.
#14219 Kruse 13 år siden
"Crazy, Stupid, Love" hører bestemt til blandt de bedste nyere romantiske komedier(hvis den da kan falde under den genre), og den er både charmerende, sjov og rørende. Det skyldes især et forrygende cast af bl.a. Steve Carell, Ryan Gosling, Emma Stone, Julianne Moore samt glimrende biroller fra Marisa Tomei og Kevin Bacon. Især Steve Carell imponerer, og får mig til at længes efter flere gode filmroller til ham, da han bare har en forrygende komisk timing, og kan leverer det afdæmpede drama ligeså vel.
8/10
Bug
Michael Shannon bevæger sig bare højere og højere op på min liste af favoritskuespillere, og hans intense og vanvittige præstation i "Bug" giver mig bare lyst til at se endnu flere film med Michael Shannon. Filmen er egentligt ikke så interessant rent visuelt, hvilket bl.a. skyldes at filmen er bygget på et teaterstykke, hvor stort set hele handlingen finder sted i det samme rum. Hvad filmen til gengæld byder på er som nævnt tidligere, en helt forrygende præstation af Michael Shannon(som også spillede den samme rolle i det originale teaterstykke), som formår at løfte resten af filmen op. Ashley Judd er den kvindelige hovedrolle, og selvom at hun gør det fint, så fremstår hun bare ikke alt for stærk når hun spiller over for Michael Shannon. De få biroller som filmen byder på er dog også ret gode, og giver til tider et ganske fint modspil til den dominerende Shannon.
Hovedpersonernes opførsel eskalerer jo længere vi kommer ind i filmen, og det byder bl.a. på en ret så grum scene, som jeg blev nødt til at tage hænderne op foran hovedet ved.
7/10
#14220 Steffan Rasmussen 13 år siden
+1