Gravatar

#2841 Kruse 14 år siden

#2839: Helt enig! Det er de færreste instruktører kan have så forskellige film som Slumdog Millionaire, Sunshine, 28 Days Later og Trainspotting på deres CV. Og så har han endda også lavet børnefilm.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2842 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hmm, The Beach brød jeg mig slet ikke om, men ellers er jeg også rigtig glad for Boyle.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2843 wimmie 14 år siden

The Beach er nok også hans svageste, men jeg blev nu alligevel positivt overrasket da jeg så den, da jeg havde hørt en del dårligt om den.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2844 Kruse 14 år siden

Drag Me to Hell

Jeg kan ikke lade være med at tænke på ham Nikolaj fra Horrorsiden, der så 15 min. af denne film, for derefter at konkludere at det var noget klichéfyldt bras og så slukke. Og selvom at jeg langt fra er enig, så har han en smule ret i at der bliver brugt flere klichéer i løbet af de første 15 min. Men hvad Nikolaj ikke vidste (og ikke ville erkende) var at de første 15 min. bare var en mild og stille start fra Raimi, inden filmen rigtig slog sig løs. Den lægger ikke ud i højeste gear, men bygger langsomt stemningen op inden han smækker tempoet og overraskelserne op for seeren. Det er dejligt at se Raimi væk fra hans money-making-ferie i Spiderman-land og tilbage i horror-genren hvor han hører til. Det er en vanvittig underholdende og til tider meget morsom film, som netop balancerer perfekt mellem horror og humor, som kun Raimi kan gøre det. Den sprudler af mere originalitet og kærlighed til horror-genren, end jeg har set i nogen anden gyserfilm fra nyere tid. Alison Lohman fungerede virkelig godt i filmen, og Justin Long overraskede mig postivt med en mere nedtonet rolle, end det jeg ellers har set ham i. Filmen er effektiv og den overrasker, og var generelt bare meget underholdene.

5/6
Gravatar

#2845 MMB 14 år siden

"Den sprudler af mere originalitet og kærlighed til horror-genren, end jeg har set i nogen anden gyserfilm fra nyere tid"

Den var da alt andet end original? Når det er sagt, var den da rigtig god underholdning.
Gravatar

#2846 Kruse 14 år siden

#2845:
"Den sprudler af mere originalitet og kærlighed til horror-genren, end jeg har set i nogen anden gyserfilm fra nyere tid"

Det er netop det sidste i sætningen der skal lægges mærke til. Der bliver brugt klichéer, men efter min mening er det slet ikke på samme måde som de fleste metervarergysere der konstant bliver smidt på markedet. Raimi blander klichéerne sammen til en blanding, som ikke ligner nogen anden gyser på markedet for tiden. Der kan selvfølgelig godt argumenteres for at det er den samme blanding som Evil Dead, men jeg synes alligevel at denne film føles som et friskt pust. En ny god gyser....det er sgu' originalt efter min mening ;)

Jeg kan dog godt se hvad du mener :)
Gravatar

#2847 filmz-Narniabæver 14 år siden

The Empire Strikes Back:

En klassisk, men ren overvurderet lørdags nat Sci Fi film fra 30 år siden med far og søns opgør i en fjern galakse.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#2848 McPeter 14 år siden

#2835 - du burde nok søge hjælp et sted... Dét der er sgu lidt for fucked up at skrive - selv i forhold til hvor tossede indlæg du plejer at lave.

Tænk, tast, tal...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2849 MOVIE1000 14 år siden

#2848 for ikke at tale om de tråde han ahr lavet;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2850 Fable 14 år siden

Men spørgsmålet er om man overhovedet kan kalde det en gyserfilm? I think not...

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor den får så høje karakterer - jeg tror faktisk ikke jeg har set den få mindre end 5/6 rundt omkring på diverse foraer. Det er muligvis en karakter der skal ses i lyset af den noget specielle genre den tilhører, men i så fald må der være mange tilhængere af netop denne type splatter/komedie film.

Skriv ny kommentar: