Jeg måtte lige gense nogen af Marvel filmene inden jeg hopper ind og ser The Avengers.
The Incredible Hulk
Det er ikke første gang jeg ser denne, men det virker desværre som om at den bliver dårligere for hver gang jeg ser den. Actiondelene er meget fede, og Hulk er jo fantastisk lavet, men den elendige romance imellem Norton og Liv Tyler er tæt på at ødelægge filmen. Der er absolut ingen kemi mellem de to, og jeg fatter ikke hvorfor Liv Tyler visker hver gang hun snakker med Bruce, er hun bange for han bliver til Hulk hvis hun snakker for højt?
Men det der virkelig redder filmen er Tim Roth som filmens good guy turns bad. Han stjæler hver eneste scene han er med i, og er mere interessant end Edward Nortons lidt halvkedelige udgave af Bruce Banner.
Og så undrer slutningen mig faktisk lidt:
Der hvor Tony Stark kommer ind i baren og siger "We're putting together a team". Nu har jeg ikke set The Avengers endnu, men det er da først i Iron Man 2 at Stark får lov til at være "rådgiver", og får at vide hvad det er for et hold de vil have ham med i. Så det undrer mig lidt at han kan gå rundt og rekruttere folk til et hold han faktisk ikke har hørt om eller er med i :S
6/10
Det er fordi de skal ses i denne rækkefølge Captain America Iron Man Iron Man 2 Thor The incredible Hulk
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det er fordi de skal ses i denne rækkefølge Captain America Iron Man Iron Man 2 Thor The incredible Hulk
En del af tingene i Thor er da før Captain America, og slutningen i Captain America sker jo efter alle de andre film, så din rækkefølge passer vist ikke særlig godt. Jeg tror faktisk ikke rigtig der er nogen ordentlig rækkefølge at se dem i, medmindre man har lyst til at skifte mellem filmene flere gange.
Jeg fandt en tidslinie over hvornår de forskellige ting sker i filmene i forhold til hinanden, men der er selvfølgelig ikke noget med møde mellem Stark og Generalen..
Nick Fury taler med Stark om Avengers allerede i Iron Man 1.
Ja men i følge Iron Man 2, sagde Stark nej tak til at starte med. Så slutningen i TIH må jo være meget senere end Iron Man 2, selvom det virker lidt mærkeligt at det er Stark der går rundt og rekruttere folk, især lige generalen som jo ikke er med i Avengers.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
#14203 Det er ikke noget jeg har fundet på, jeg har det fra IMDB. Og jeg synes den rækkefølge giver meget god mening.
Der er ingen Marvel film som vil passe 100% på Captain America, tidsmæssigt men i det meste af filmen foregår den jo under 2. verdenskrig. Og titlen siger vel også sig selv Captain America: THE FIRST AVENGERS :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg fik lige lyst til at gense "The Incredible Hulk" efter at have set snakken her.
Den ligger nok lavest på listen over Marvel-filmene i serien, der leder op til og inkluderer "The Avengers", men det gør den bestemt ikke til en dårlig film. Hulk er nok heller ikke den figur, der er nemmest at filmatisere, da det er ret svært at lave et overbevisende stort, grønt monster, men jeg synes bestemt at det lykkedes, både i denne film og i "The Avengers".
#14201 MOVIE1000 13 år siden
Captain America
Iron Man
Iron Man 2
Thor
The incredible Hulk
#14202 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
#14203 TP-DK 13 år siden
Jeg fandt en tidslinie over hvornår de forskellige ting sker i filmene i forhold til hinanden, men der er selvfølgelig ikke noget med møde mellem Stark og Generalen..
#14204 MOVIE1000 13 år siden
#14205 loki 13 år siden
I don't thinkt that means what you think it means.
#14206 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
Den ligger nok lavest på listen over Marvel-filmene i serien, der leder op til og inkluderer "The Avengers", men det gør den bestemt ikke til en dårlig film. Hulk er nok heller ikke den figur, der er nemmest at filmatisere, da det er ret svært at lave et overbevisende stort, grønt monster, men jeg synes bestemt at det lykkedes, både i denne film og i "The Avengers".
Anyways, så fandt jeg lige denne artikel til snakken omkring hvilken rækkefølge man bør se dem i: http://www.filmbuffonline.com/FBOLNewsreel/wordpre...
#14207 misuma 13 år siden
4,5/6
#14208 Lord Beef Jerky 13 år siden
#14209 misuma 13 år siden
#14210 Lord Beef Jerky 13 år siden