Gravatar

#14391 Lord Beef Jerky 13 år siden

X-Men - 7/10
X-Men 2 - 8/10
X-Men 3 - 2/10
Wolverine - 4/10
First Class - 8/10

Så nej, Wolverine finder jeg bestemt heller ikke så dårlig, som folk siger... i hvert fald ikke i forhold til X-Men 3.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14392 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

Life on Mars - pilotafsnit (US)

Endnu en gang kom NetFlix handy, da jeg ledte efter lidt underholdning i går aftes og havde hørt en podcast om ovenstående pilotafsnit.

Jeg har set det meste af den originale, britiske udgave af serien og havde læst lidt om serien, hvor bl.a. Colm Meaney stod til at spille Gene Hunt og Jason O'Mara skulle spille Sam Tyler.

Folkene bag serien var åbenbart ikke tilfreds med det første pilotafsnit, der i øvrigt foregik på den modsatte kyst af USA, så man flyttede handlingen til New York, udskiftede stort set alle skuespillere, bortset fra Jason O'Mara og lavede et helt nyt afsnit, der endte med at være sådan serien kom til at se ud fremover.

Men til afsnittet... handlingen er ikke meget anderledes end i den britiske udgave, bortset fra at man kommer lidt hurtigere til "sagens kerne", altså at hovedpersonen bliver kørt ned i nutiden og vågner op i fortiden, nærmere betegnet 1973, hvor han jager samme morder, som han var efter i nutiden og titlen på serien er naturligvis en henvisning til nummeret af David Bowie. Det spiller på hans iPod da han bliver kørt ned i nutiden og da han vågner op i fortiden, hvor det så blot er på en 8-track.

Jason O'Mara er ikke ligeså god som John Simm i rollen som Sam Tyler, i hvert fald ikke i første afsnit. Om det bliver bedre, kan jeg ikke sige med sikkerhed og afsnittet er ikke direkte dårligt, men det er heller ikke noget specielt, måske fordi det ikke distancerer sig fra den britiske serie, men næsten er en omgang copy/paste, blot i amerikanske omgivelser.

Det kan være jeg giver resten af serien en chance med tiden, men på nuværende tidspunkt har jeg mest lyst til bare at få set resten af den britiske serie.
Gravatar

#14393 Kruse 13 år siden

Jeg vil også være med :)

X-Men - 7/10
X-Men 2 - 8/10
X-Men 3 - 5-6/10
Wolverine - 3/10
First Class - 8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14394 Hr. Nielsen 13 år siden

#14392 Den britiske original var i hvert fald ret fed, særligt første sæson. Men også afslutningen på hele serien finder jeg ret godt fundet på! Jeg skylder stadig Flemming og Per tak for den (you know who you are;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14395 Babo84 13 år siden

IK (14389) skrev:
Jeg håber virkelig på en R-rating. Det er jo Wolverine for pokker da. Det ville være ret interessant at se den karakter

Jeg tror det desværre ikke, men hvis en karakter fortjener R, så er det Wolverine. Men håber at Mangold presser dem, om ikke andet, så en DC-cut. Nuvel, tror dog stadig at filmen bliver fed med den instruktør.
Gravatar

#14396 Hr. Nielsen 13 år siden

Babo84 (14395) skrev:
Jeg tror det desværre ikke, men hvis en karakter fortjener R, så er det Wolverine.
Jeg tror desværre du får ret og jeg husker tydeligt under samtlige film hvor han har optrådt, at jeg har ønsket mig at han fik lov til at gå amok på sine fjender, som jeg synes karakteren lægger op til, men som altid holdes lidt tilbage, for at få den rette rating.
Gravatar

#14397 Babo84 13 år siden

Thomas E. Nielsen (14396) skrev:
som jeg synes karakteren lægger op til, men som altid holdes lidt tilbage, for at få den rette rating

Lige præcis. Den lægger op til, og indholdet også, så hvorfor holde igen. Eller jeg ved hvorfor.

http://bedouina.typepad.com/.a/6a00d8341bf73153ef0...
Gravatar

#14398 Hr. Nielsen 13 år siden

#14397 Præcis og desværre ja:-/
Gravatar

#14399 jessup 13 år siden

Armando Iannucci prøver at bide skeer med politisk satire på amerikansk med Veep. Jeg har set de 4 første afsnit og det bliver bedre det er som om der i første afsnit er et par af skuespillerne som ikke er klar over hvilken genre de befinder sig i. Julia Dreyfuss er Veep (Vice president) og det gør hun udemærket - udfra de første par afsnit 4/6.
This is just until June
Gravatar

#14400 misuma 13 år siden

Genså Ironman 2

For en film med den titel, er det utroligt lidt vi ser af Ironman. For senere brug vil jeg referere til filmen som Tony Stark...

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: