Gravatar

#14381 Batsy 13 år siden

Har intet problem med nogen af X-men filmene, hvis jeg skal give hele serien en samlet karekter så giver jeg den 7.5/10

X-men- 7.5/10

X-Men 2- 8/10

X-men 3, the final stand 7/10

Wolverine 6-7/10

X-men First class 9/10

Wolverine Orgins havde en ting som X-men ikke havde, en god Sabertooh, som virkede på historien, hvorimod jeg finder Sabertooth fra den første, bare kedelig og dum. Liev Schreiber ftw!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14382 Kruse 13 år siden

Skeloboy (14378) skrev:
Hvorfor er synes i, at Wolverine er så dårlig? Synes det er en ganske fin historie, hvor der dog er et par irritationsmomenter mod slutningen...

5/10 passer egentlig nok bedre :)

Her er min oprindelige anmeldelse:

http://filmz.dk/forum/tagwall/what-we-saw-number-18-teen-32594/page57#2828 skrev:
X-Men Origins: Wolverine

Har lige fået set denne film om ham dersens Wolverine. Det var godt nok en sørgelig omgang. Hvad sker der får det åndsvage og unaturligt hurtige tempo hver en scene foregår i? Videre fra scene til scene til scene, hurtigt og uden at man på nogen måde kommer ind på karaktererne eller hvad der sker. Det er som om at alle i filmen bare vil have den overstået så hurtigt som muligt, så de kan komme videre med andre projekter. Og derfor bliver den ene replik efter den anden også sagt i en fart, uden at nogen af karaktererne eller publikum når at reagere på hvad der bliver sagt. Det er nok også godt det samme, da manuskriptet er meget svagt, og det der bliver sagt er fuldstændigt ligegyldigt. Det kan være at det er derfor de bliver afviklet i så hurtigt et tempo, at folkene bag håber at vi ikke lægger mærke til manuskriptets kvalitet. Actionscenerne er kedelige, da vi på intet tidspunkt har noget indvesteret i karaktererne og at man iøvrigt knapt nok kan se noget. I hvert fald ikke noget man ikke har set bedre i masser af andre actionfilm. Og hvorfor skal Wolverine nu pludselig have hud/knogle/"træ" kløer fra han er barn? Det virkede i hvert faldt dumt. Og så passer den heller ikke særligt godt med de tidligere X-Men film kronologisk set.

Efter denne film opnåede popularitet, kom der også et masse snak om hvor fed en karakter Deadpool er i filmen og hvor god Ryan Reynolds er i filmen, men det kan jeg ærligt talt ikke forstå. Man ser knapt nok noget til figuren, og Ryan Reynolds leverer den kedeligste præstation jeg har set fra ham. Han fungerede endda langt bedre i Blade: Trinity, hvor jeg rent faktisk kunne smile noget af ham og hans one liners, hvilket jeg på ingen måde kunne i Wolverine.

2/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14383 Richard Burton 13 år siden

Thomas E. Nielsen (14375) skrev:
Nej nej, bestemt ikke (selv om det er svært ikke at tro, at de 7,5 er blevet til 5,7 om en uge;)

Jeg har forsøgt at komme mit altid for høje "afsæt" efter et syn i møde og tælle til 10, førend jeg giver udtryk for noget. Det er nemmere i hjemmebiografen, hvor jeg har roen til at reflektere. Nogle gange påvirkes man af stemningen i en biograf med 1000 mennesker og får måske ikke altid lige alt med. Uanset hvad, så er et gensyn altid en god idé værd, for at forsikre sig om kvaliteten holder.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14384 evermind 13 år siden

Well, jeg kunne nu også godt lide X-Men Origins: Wolverine, så I er ikke alene om at spise søm, Skelodreng og Batsy! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#14385 Richard Burton 13 år siden

#14384 Ifht. X-Men 3 fandt jeg den nu også ret underholdende :)

5-6/10
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14386 Babo84 13 år siden

Kruse (14376) skrev:
Du må da godt nok have spist søm?!?!?!

Kæmpe store søm :)

Men på den anden side, så er Skelo nok ikke den jeg tager mest seriøst med den type film.
Gravatar

#14387 IK 13 år siden

X-men Origins: Wolverine er en helt igennem rædsom film. Scenen hvor Hugh Jackman observerer og tester sine nye flotte og skinnende kløer i badeværelset, er noget af det mest pinlige jeg kan komme i tanke om. Hvad fanden gik der galt under den film? Ja, filmen byder ikke på verdensklasse skuespil, gennemtænkt eller en særlig vedkommende historie, men det kunne jeg godt tilsidesætte et øjeblik, hvis den leverede på de mest basale ting som action, spænding og CGI. Sjovt nok, skuffer den faktisk endnu mere på de sidstnævnte punkter. Fuldstænig enig Kruse. Elsker Wolverine men hader den film.
Gravatar

#14388 Babo84 13 år siden

IK

Ser kun frem til Mangold's version til næste år.. den her er squ ikke værd at tale om.
Gravatar

#14389 IK 13 år siden

Babo84 (14388) skrev:
IK

Ser kun frem til Mangold's version til næste år.. den her er squ ikke værd at tale om.

Jeg håber virkelig på en R-rating. Det er jo Wolverine for pokker da. Det ville være ret interessant at se den karakter i en voldeligere og mere kompromisløs film. Jeg nyder eksempelvis den første Blade, netop fordi den skider på alt det politisk korrekte ævl, og så er dens action også herlig blodig og befriende.
Gravatar

#14390 Skeloboy 13 år siden

IK (14387) skrev:
Scenen hvor Hugh Jackman observerer og tester sine nye flotte og skinnende kløer i badeværelset, er noget af det mest pinlige jeg kan komme i tanke om.

Der er vi ikke uenige :)...en ret ringe scene.

Tror sgu egentlig nok, det ser sådan her ud:

X-Men 2: 7/10
X-Men: 6/10
Wolverine: 5/10
X-Men 3: 2/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: