Gravatar

#14461 Kruse 13 år siden

Benway (14459) skrev:
#14458 Som jeg ikke allerede har lidt nok pga. de forbrydelser mod menneskeheden... :)

Det har du så afgjort ret i. Og mon ikke at der nok kommer flere film af lignende kaliber, som du ender med at anmelde("The Smurfs 2" kan du allerede glæde dig til!) :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14462 Kruse 13 år siden

#14460: Meget enig i hvad du skriver, og især angående slutningen, som ikke bare er klichéfyldt, men som slet og ret ikke fungerer.
Gravatar

#14463 BN 13 år siden

Kruse (14462) skrev:
#14460: Meget enig i hvad du skriver, og især angående slutningen, som ikke bare er klichéfyldt, men som slet og ret ikke fungerer.

Når en film anslår en reflekterende, nostalgisk tone i sin slutning, skal der være noget at have det i, og der skal være en universel, simpel, menneskelig pointe. Men jeg sidder bare med følelsen af ligegyldighed. Nå, nu er hun blevet ældre, Cogburn er død og LaBeouf er borte. Hun har ikke giftet sig, men hvorfor har hun ikke dét? Hvad er der sket i hendes mellemliggende liv? Hvordan har oplevelsen med Cogburn og de andre påvirket hendes liv? Hvad har hun bedrevet? ... Kort sagt: Hvad får vi egentlig at vide, andet end at tiden bare er gået? Der er ingen brugbar information, som vi kan bruge til noget eller holde op imod filmens forudgående begivenheder.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14464 Richard Burton 13 år siden

evermind (14456) skrev:
Og her gik jeg og troede, du var meget, meget blå? ;)

Undtagen når jeg er syg! :)

Benway (14457) skrev:
Jeg så "Ordet" som teenager, og synes den var noget af det kedeligste møg, jeg nogensinde havde set, men jeg var heller ikke på nogen som helst måde i stand til at forholde mig til den den gang. Der manglede simpelthen livserfaring og evne til at forstå et anderledes filmsprog.

"The Rules of the Game" synes jeg heller ikke var noget særligt, første gang jeg så den, og hverken "Blade Runner" eller "Videodrome" brød jeg mig synderligt om ved første syn. Alligevel er alle nogle af mine yndlingsfilm nu. :)

"Mulholland Drive" synes jeg for øvrigt allerede var fantastisk første gang, selvom jeg ikke fattede en hat af den. :)

Kender det :) Skål for en .... trods alt .... overvejende glimrende filmsmag :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14465 Kruse 13 år siden

BN (14463) skrev:
Når en film anslår en reflekterende, nostalgisk tone i sin slutning, skal der være noget at have det i, og der skal være en universel, simpel, menneskelig pointe. Men jeg sidder bare med følelsen af ligegyldighed. Nå, nu er hun blevet ældre, Cogburn er død og LaBeouf er borte. Hun har ikke giftet sig, men hvorfor har hun ikke dét? Hvad er der sket i hendes mellemliggende liv? Hvordan har oplevelsen med Cogburn og de andre påvirket hendes liv? Hvad har hun bedrevet? ... Kort sagt: Hvad får vi egentlig at vide, andet end at tiden bare er gået? Der er ingen brugbar information, som vi kan bruge til noget eller holde op imod filmens forudgående begivenheder.

Det føltes også som et anti-klimaks af rang, da jeg så den i biografen, og jeg havde ærligt talt forventet mere af Coen-brødrene.
Gravatar

#14466 Batsy 13 år siden

Hele harry potter serien til sammen 8/10

I rækkefølge

HP 1- 7,5/10 dejlig frisk, spændene og selvom effekterne er gamle, så det stadig imponerende flotte sets, kostumer og magi der i den her film.
HP 2- 7/10 Lige så flotte sets, flotte design, edderkopperne er lige så klamme som de var da jeg så den første gang, musikken er fantastisk!

HP 3- 8/10 Fremragende film, og den næste korteste af dem alle, Gary oldman er fremragende og Michael Gambon er efter min mening en meget bedre dumbeldore en Richard Harris, ikke Harris var skidt i de 2 første.

HP 4 7,5/10 Synes nu historien var lidt for svag her, men finder den mere underholdene og mere medrivende end nr 2, som jeg fandt til tider kedelig.

HP 5 8/10 end af de mest medrivende af HP filmene, forholdet med Sirius og Harry er fremragende, og man bliver helt bedrøvet når Sirius siger til Harry inden han tager afsted igen at de vil være sammen igen, når alt dette her er ovre. Forstår slet ikke kritikken af det her femte kapitel, de klarede det godt da bogen var over 900 sider.

HP 6 9/10 Now this one is a tearbreaker, medrivende film,
Daniel er jo helt fantastisk da han drikker den portion Luquid luck, fremragende scene. Ikke mindst blev man revet med i dumbledors død, og man kneb en tåre. Især da de lyser op med deres stave, og det smukke soundtrack kommer ind

HP 7, part 1 9/10

Igen laver de noget nær en fantastisk, mildt uhyggelig og den nok mest blodige harry potter film jeg har set.

HP 7, Part 2 10/10 helt episk, flot og medrivende slutning af en fantastisk saga.
Min yndlings scene er klart den hvor han ser Sirius, Lilly, Remus og James stå der og berolige ham, selvom harry skal nu dø. Ordene ramte mig helt dybt, kneb en tåre for tredje gang i løbet af filmen, hvori jeg blev mange gange meget bedrøvet under de her film. Men det her er den mest rørende scene jeg har set længe

Egentlig trist det slut, fantastisk saga.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#14467 Lord Beef Jerky 13 år siden

#14466 Sygt nok med alt det Harry Potter på en gang! Karaktererne er lidt forskruede, men din kritik af 4'eren er bestemt berettiget. Her er hvad jeg synes:

Hp1 - 6/10
Hp2 - 7/10
Hp3 - 8/10
Hp4 - 3/10
Hp5 - 7/10
Hp6 - 8/10
Hp7 - 9/10
Hp8 - 8/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14468 Neranders 13 år siden

Jeg vil også lege med!

Hp1 - 7/10
Hp2 - 7/10
Hp3 - 8/10
Hp4 - 6/10
Hp5 - 6/10
Hp6 - 7.5/10
Hp7 - 8/10
Hp8 - 6/10
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#14469 MMB 13 år siden

HP1 - 7/10
HP2 - 6/10
HP3 - 7,5/10
HP4 - 7/10
HP5 - 7,5/10
HP6 - 7/10
HP7,1 - 8/10
HP7,2 - 9/10
Gravatar

#14470 Batsy 13 år siden

Lord Beef Jerky (14467) skrev:
Sygt nok med alt det Harry Potter på en gang! Karaktererne er lidt forskruede, men din kritik af 4'eren er bestemt berettiget. Her er hvad jeg synes:

According to you :D

Voksede op med harry potter, og jovist de ikke alle mesterværker, var bare meget rørt over at de sluttede, hvis jeg nu skulle give det det den sidste uden at tænke på at det den sidste så er den nok 8/10, men der var bare den her scene som bare gjorde at jeg aldrig vil glemme det.

Og alle de fantastiske skuespiller der i de her film, og så at Daniel, Emma og Robert Grint er blevet fremragende skuespiller og altid leveret en god præstation, selvom de er lidt tåkrummende i de første 3. Grint er dog uden tvivl noget af det sjoveste unge talent, glemmer aldrig hans "bloody hell" eller " are you mental". Så Emmas smukke smil, og hendes talent for at virke både klog og chamrende og Daniels karisma og styrke som han leverede især når i 6'eren og de sidste 2 film. Så bare alle de andre skuespiller Kenneth Bragnah, Bill Nighy, Imelda Staunton, Gary Oldman, Ralph Finnes, Michael Gambon, Richard Harris, Maggie Smith, Alan rickman og så videre og videre. En ting kan man give den saga, er at de vælge altid rigtige gode skuespiller, til værd og en rolle. Har stadig ikke fundet nogen som helst fejlcastet i deres roller.

Brilliant!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: