Gravatar

#2891 Thomsen 14 år siden

#2888 - Ah, ok, den har jeg faktisk ikke fået set af en eller anden grund. Må hellere få det gjort. Jeg har dog aldrig været den helt store fan af originalen. Kan bedre lide Cravens LAST HOUSE ON THE LEFT.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#2892 Skeloboy 14 år siden

Me And You And Everyone We Know, 2005
Hvis ikke Mr. Ebert havde haft denne på hans liste over bedste film i forrige årti, havde jeg nok aldrig faldet over den. Men heldigvis havde han det!

Der er rigtig mange temaer proppet ind, der er rigtig mange følelser, og Happiness-lignende scener om sex. Det er en af de type film, der bygger sin helt egen verden og konventioner. Miranda July, som har skrevet og instrueret filmen, spiller selv en af de centrale figurer. Hun falder så småt for den nyligt separerede Richard, der også har to sønner, en på 7 og en teenager. Derudover er der især fire mindre biroller, der hver har sin egne særheder.

Stemningen er svær at beskrive, for den svinger mellem det romantiske, melankolske og absurde. Et fællestema er kontakt, hvad enten det er manglen eller lysten. Tempoet er uprætentiøst og scener, der kunne have været ganske grænseoverskridende fremstår halvkomiske. Personernes hverdag er ikke en dans på roser, og det kunne sagtens have været en deprimerende fortælling om ensomhedens bagsider. Men det bliver det aldrig og i stedet har Miranda July lavet en helt unik film, hvor de alvorlige temaer bliver pakket ind i en behagelig tone, og det er egentlig uden det føles som modsætninger.

En rigtig god amerikansk independent film, hvor jeg har en følelse af, at jeg dæleme er glad for jeg tilfældig læste Eberts liste, og derfor fik set denne film.

5½/6
Gravatar

#2893 knipsknips 14 år siden

30 Days Of Night

Så den for 2. gang nu her. Første gang var jeg ikke så vild med den som nu. Kan måske skyldes at jeg inden filmen så alt det ekstramateriale der fulgte med. Det er virkelig omfangsrigt ekstramaterialet på dvd udgaven, der følger med.
Selve filmen er en typisk slasher/vampyr/zombie film. Simpel handling, hvor blodudgydelsere starter uden de store spørgsmålstegn. Effekterne er rigtig flotte og fantasirige som de nu skal være i den slags genre. Især scenen med rendegraveren kan jeg godt lide.

Så alt i alt,
4/6 (4 store)
Gravatar

#2894 McPeter 14 år siden

Har lige set Up In The Air - lidt mere en chick-flick end jeg havde regnet med. Egentligt meget udemærkede skuespillere, men synes historiens morale var lidt...ja... dobbelt-moralsk synes jeg. Flere af karakterernes skæbne var ret uklar synes jeg.

Men meget hyggelig film der bestemt havde sine små lyspunkter.

4/6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2895 TP-DK 14 år siden

#2891 - Men hvis du gerne vil se den, må du da godt købe den af mig ;)
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#2896 jessup 14 år siden

2 X Christopher Guest : A mighty wind og Waiting for Guffman fra Play
This is just until June
Gravatar

#2897 Kiksmann 14 år siden

The art of war II: Betrayal

Agent Neil Shaw er tilbage, denne gang er det et mere personligt hævntogt for Shaw.

Ja et temmelig hurtigt resume, det minder faktisk lidt om filmen. Den første Art of war, var ganske underholdene (så fremt man er til action film), og det kunne den her såmend også have endt som, men dårlig historie, ukendte skuespillere af rang, og en Snipes som ligner en der har fået presset en citron op i rø***, ja så skal det vel ender dårligt.

1/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#2898 filmz-Utyske 14 år siden

The Beyond

Efter at have set "Zombi 2" eller "Rædslernes grønne ø".. eller hvad den nu ellers har heddet i sin tid, havde jeg en del forventninger til "The Beyond".

Jeg var forberedt på at emnet var en del anderledes, da "The Beyond" åbenbart er en del af en trilogi og emnet omkring porten til helvedet og alt det der, er ikke helt så spændende for mig. Filmen forsøger med en mere oldschool slags horror, i mangel på en bedre betegnelse og er derfor langt fra mange andre zombiefilm jeg har set, rent historiemæssigt.

Men stadig er det en helt fin film og igen har Fulci fået noget god zombie-makeup på banen og den er bestemt ikke uden kvaliteter. Om den står stærkere når man har set de to andre film i trilogien, ved jeg ikke, men det må jo komme an på en prøve ved en senere lejlighed.

Til Vimmie kan jeg sige at der er en kvindelig hovedrolle lige efter dit hjerte. ;D

6/10 med mulighed for lidt mere, når jeg får den genset, men stadig langt bedre end Romeros seneste tiltag i genren, dog langtfra så god som "Zombi 2".
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2899 evermind 14 år siden

#2898 Jeg er enig i, at den ikke er lige så god som Zombi 2, men immervæk stadig en god solid gang zombiehorror fra italieneren, der bare ikke kan lade øjne i fred. ;)

Det er afgjort den bedste af filmene i trilogien om portene til helvede, men til trods for at være den underlegne, rummer de andre to (City of the Living Dead og The House by the Cemetery) alligevel nogle lækre grufuldheder. Jeg kan dog forestille mig, at de næppe rent filmisk vil gøre det store indtryk på dig, hvis denne må nøjes med en 6'er. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2900 filmz-Utyske 14 år siden

#2899 -

Well, jeg er ikke totalt skeptiske overfor de to andre film i trilogien, det er jo ikke Argento. ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: