Her prikkes der lidt til youtube-generationen. Alt kan filmes her og nu, og intet er for helligt at vise til omverdenen.
En elev (Ezra Miller) fanger med et kamera et søskendepars dødelige overdosis på skolen og herfra eskalere hans i forvejen skrøbelige hverdag.
Som i Larry Clarks film Kids og Bully, får vi her et råt indblik i teenagernes verden, men her flyttes de barske vilkår fra gaden og ind på overklasse-kostskolen.
En trist søn (Ezra Miller) ringer til sin mor og får følgende trøst:
"Ta' dine piller. Jeg har nok at bekymre mig om"
Som i førnævnte film føles dette her skuespil så naturalistisk, at Afterschool næsten opleves dokumentarisk.
Filmen er mildest talt fattig på sange og lydlandskaber. Her er intet auditivt som manipulere og fortæller dig hvornår du skal smile eller få blanke øjne.
En ganske interessant dokumentar om manden George Lucas, om Star Wars, Indiana Jones, hans fans og naturligvis hele diskussionen omkring SE-udgaverne af Star Wars, samt den nye trilogi.
Man hører fra begge sider, der er kunstnere med i snakken og uanset hvor man står i diskussionen, så er historien ganske relevant.
Der tales naturligvis også om hvilken påvirkning Star Wars og Lucas har haft på kulturen, en masse om fanfilm og andet godt.
Jeg kan anbefale at man giver den et kig og min eneste kommentar til diskussionen omkring Star Wars i det hele taget er, at jeg stadig håber på at Lucas tager sig sammen og giver os den originale trilogi i biografudgaverne, gerne i en flot HD-udgave, så har jeg i hvert fald intet at brokke mig over.
#14511 Kruse 13 år siden
Du kan bare ikke lide gode film ;)
Jeg giver den selv 9/10.
Der er vel forskel på at være et talent og have talent?
#14512 Batsy 13 år siden
Måske formulerede jeg mig forkert? I dunno.
#14513 Sweetiebellefan 13 år siden
En dreng lever for biografen og han bliver venner med ham der kører filmene.
Vidunderlig film.
10/10
My Week With Marilyn
Historien om Marilyn Monore der er i England hvor hun møder sin kæreste.
Her genoplives Monroe i stor stil.
10/10
The Prince and the Showgirl
Filmen som var med i My Week With Marilyn.
Komedie fra de gode gamle dage om showpigen der mødtes med prinsen fra et fiktiv Balkan land.
9/10
#14514 MMB 13 år siden
Fandme ja!
Ah, ro på!
Aaaah, mon dog!
#14515 misuma 13 år siden
Her prikkes der lidt til youtube-generationen. Alt kan filmes her og nu, og intet er for helligt at vise til omverdenen.
En elev (Ezra Miller) fanger med et kamera et søskendepars dødelige overdosis på skolen og herfra eskalere hans i forvejen skrøbelige hverdag.
Som i Larry Clarks film Kids og Bully, får vi her et råt indblik i teenagernes verden, men her flyttes de barske vilkår fra gaden og ind på overklasse-kostskolen.
En trist søn (Ezra Miller) ringer til sin mor og får følgende trøst:
"Ta' dine piller. Jeg har nok at bekymre mig om"
Som i førnævnte film føles dette her skuespil så naturalistisk, at Afterschool næsten opleves dokumentarisk.
Filmen er mildest talt fattig på sange og lydlandskaber. Her er intet auditivt som manipulere og fortæller dig hvornår du skal smile eller få blanke øjne.
4/6
#14516 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
En ganske interessant dokumentar om manden George Lucas, om Star Wars, Indiana Jones, hans fans og naturligvis hele diskussionen omkring SE-udgaverne af Star Wars, samt den nye trilogi.
Man hører fra begge sider, der er kunstnere med i snakken og uanset hvor man står i diskussionen, så er historien ganske relevant.
Der tales naturligvis også om hvilken påvirkning Star Wars og Lucas har haft på kulturen, en masse om fanfilm og andet godt.
Jeg kan anbefale at man giver den et kig og min eneste kommentar til diskussionen omkring Star Wars i det hele taget er, at jeg stadig håber på at Lucas tager sig sammen og giver os den originale trilogi i biografudgaverne, gerne i en flot HD-udgave, så har jeg i hvert fald intet at brokke mig over.
#14517 Åkepool 13 år siden
Jo da, jeg har da givet "T2" 10/10 ;)
#14518 BN 13 år siden
Det er da ikke ret meget! Skeloboy gav i sin tid 'The Tree of Life' 11/10!
#14519 Sweetiebellefan 13 år siden
En dreng i starten af teenage alderen ejer et baseball hold.
Old school baseball komedie.
7/10
The Artist
Sidste år vendte stumfilmen tilbage og her følger vi en dame der støder ind i en mand fra filmverden.
En must see film.
10/10
#14520 cans 13 år siden
HUSK SPOILERADVARSEL FOR HELGOLAND!!!
;-)