#14560 Jeg regnede nu heller ikke med, at de ville få fat i Mourinho eller lignende :) Men for deres niveau, så synes jeg han ligner en interessant og kompetent herre. Jeg frygtede én fra den danske andedam.
En af de bedste film nogensinde! Den individuelle tragedie lever i massepsykosens tribunal, hvor sondringen mellem over- og underverden er ligeså vag som den mellem aversion og sympati. Ikke mindst Goebbels' notits om filmen er bemærkelsesværdig: "Fabelhaft! Gegen die Humanitätsduselei. Für Todesstrafe! Gut gemacht. Lang wird einmal unser Regisseur. Er ist schöpferisch.", bekræftende filmens altomfattende uigennemskuelighed.
Meget rammende. Og sikket citat af Goebbels. Mon han så den sidste scene? Den synes jeg opsummerer filmens tone og historiens formål. Desuden unddrager filmen ved sin uigennemskuelighed i forhold til noget ideal sig vel netop det propaganderende og dehumaniserede, ja den virker som et oprør mod kynisme og vold, men et på en gang nøgternt og ærligt, og derfor befriende, et af slagsen?
Udover at den som sagt skulle ha' været i "Bedøm alt", så ved jeg nu ikke hvor meget drømmetræner han er. Jeg skal blankt erkende, at jeg intet kender til manden, men jeg har læst mig frem til, at han har fået succes på defensive dyder, hvilket jeg lige synes at F.C.K. var sluppet fri fra over de sidste 3-4 år. Men det kan være at det er en and, hvad ved jeg?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Filmen gør brug af nogle klassiske skræmme og chok midler, nogen vil endda kalde disse klichér, men bruges de rigtigt og i den rette kontekst, byder jeg dem personligt velkommen.
Udmærket skuespil og stemningsfyldte settings.
4,5/6
Wasted On The Young
En privat skole. To brødre, den ene er i toppen af hirakiet og den anden i bunden. Begge brødre har fået øje på en af skolens piger, men af forskellige grunde. Den ene pga en gensidig interesse og den anden pga smålighed og ego. Den populære bror og hans ulveflok drug-raper pigen og efterlader hende til det uvisse.
....og så er der ellers hævn på skoleskemaet.
Filmen er flot skruet sammen og skuespillet holder vejen igennem, desuden er klimakset ganske interessant.
#14561 Richard Burton 13 år siden
#14562 Muldgraver 13 år siden
Meget rammende. Og sikket citat af Goebbels. Mon han så den sidste scene? Den synes jeg opsummerer filmens tone og historiens formål. Desuden unddrager filmen ved sin uigennemskuelighed i forhold til noget ideal sig vel netop det propaganderende og dehumaniserede, ja den virker som et oprør mod kynisme og vold, men et på en gang nøgternt og ærligt, og derfor befriende, et af slagsen?
#14563 Sweetiebellefan 13 år siden
Kermit og hans venner vil til Broadway men Kermit kommer til skade undervejs.
Episk film på ca. 90 minutter.
10/10
Fars Fede Ferie
Hvis man tror ferien går gal se denne film.
Griswold familien drøner Amerika rund i denne klassiske komedie med bl.a. en død bedstemor, og ærlig talt slæbe en hund med sig.
8/10
#14564 duuk74 13 år siden
Skulle det indlæg ikke ha været i Bedøm Alt tråden? ;)
#14565 MOVIE1000 13 år siden
Er det da ikke noget han har set?? :P
#14566 misuma 13 år siden
Dette skyldtes bestemt ikke filmen for den virker lovende....jeg skal bare lære at se film tidligere på aftenen.
#14567 Åkepool 13 år siden
Udover at den som sagt skulle ha' været i "Bedøm alt", så ved jeg nu ikke hvor meget drømmetræner han er.
Jeg skal blankt erkende, at jeg intet kender til manden, men jeg har læst mig frem til, at han har fået succes på defensive dyder, hvilket jeg lige synes at F.C.K. var sluppet fri fra over de sidste 3-4 år.
Men det kan være at det er en and, hvad ved jeg?
#14568 Lord Beef Jerky 13 år siden
Den er ganske udmærket, så giv den et forsøg mere en anden gang.
#14569 Åkepool 13 år siden
Og jeg er ganske enig.
#14570 misuma 13 år siden
Filmen gør brug af nogle klassiske skræmme og chok midler, nogen vil endda kalde disse klichér, men bruges de rigtigt og i den rette kontekst, byder jeg dem personligt velkommen.
Udmærket skuespil og stemningsfyldte settings.
4,5/6
Wasted On The Young
En privat skole. To brødre, den ene er i toppen af hirakiet og den anden i bunden. Begge brødre har fået øje på en af skolens piger, men af forskellige grunde. Den ene pga en gensidig interesse og den anden pga smålighed og ego. Den populære bror og hans ulveflok drug-raper pigen og efterlader hende til det uvisse.
....og så er der ellers hævn på skoleskemaet.
Filmen er flot skruet sammen og skuespillet holder vejen igennem, desuden er klimakset ganske interessant.
5/6