Gravatar

#14581 Richard Burton 13 år siden

elwood (14578) skrev:
Herlig anmeldelse, var ikke svært og se, hvilken film det var, den er bare så ikonisk i dens setup.

Damn! Jeg troede jeg kunne holde spændingen i live ved først at skrive titlen i fed til allersidst :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#14582 misuma 13 år siden

The Hunter

En film som fortæller mere i billede end i ord og dette er med til at gøre filmen til en ganske okay oplevelse.

3,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14583 Sweetiebellefan 13 år siden

Hall Pass

Owen Wilson er bl.a. med i denne komedie.

Nogen mænd er sammen da den ene har fået et hall pass af sin kone.

Og det får konsekvenser.

OK film der kan anbefales som udlejning.

6/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#14584 Riqon 13 år siden

Shakespeare in Love

Havde aldrig set den før. Det var først da jeg bagefter læste på en side, at det var en komedie, at et eller andet faldt på plads. På en eller anden måde havde jeg ikke opfattet, det var en komedie, selv om så mange situationer i filmen virkede komplet åndssvage og overspillede...

Mit kendskab til Shakespeare er ret begrænset, men jeg har dog læst Macbeth og hørt et og to om Hamlet og Romeo og Julie, og Shakespeare har altid slået mig som en genial og eftertænksom forfatter... men jeg kunne ikke genkende ret meget af det i dette fiktive portræt af skuespilforfatteren. Sammen med Gwyneth Paltrows karakter blev han udstillet som naivt pladdersentimental og ukontrolleret liderlig. Jeg er ikke sikker på, jeg kan lide, hvad filmen har gjort ved ham i komikkens navn.

Når det er sagt, så er filmen ganske underholdende, og karaktererne tilpas løjerlige til at blive husket, takket være Colin Firth, Geoffrey Rush (øj, så havde de åbenbart spillet i samme film før) og Judi Dench, som spiller en meget "kold i røven" Queen Elizabeth. Den var værd at se, selv om den nok ikke skal ses igen, og filmens romantiske plot druknede efter min mening lidt i alt det prætentiøse engelsk, selv om det jo nok ikke kunne være blevet gjort meget anderledes.. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#14585 BN 13 år siden

The Tourist - (Florian Henckel von Donnersmarck, 2010)

En film, som udelukkende kan (ikke "skal") ses på grund af altid underholdende Johnny Depp, nogle flotte billeder og en i sig selv afslappet eller tilbagelænet stil, der dog ender med at virke kunstig og stiv og som en forførende, men aldeles vildledende indpakning til en tynd historie, der ikke kan finde ud af, at den skal være en romantisk agentkomedie eller en seriøs spændingsfilm. Man skulle egentlig tro det første, eftersom Depp gør sin karakter lettere fjoget og ubehjælpsom (hvilket retrospektivt
absolut ikke giver nogen mening.)
Problemet er, at humoren ikke er sjov, og at spændingsscenerne ikke er spændende.

Og bedre bliver det ikke af, at Angelina Jolies skuespil er umådeligt stift og dårligt, og at hun som heltinde overhovedet ikke er tiltrækkende (hun er en mager pind og der er noget koldt over hendes væsen), samt at hun nærmest har samme ansigtsudtryk gennem hele filmen, nemlig et lille, selvglad smil, der vistnok skal signalere, at hun har tjek på situationen, men som mere får én til at tænke på hende som en kvinde, der selv mener, at vide, at hun er sexet, hvilket ikke er tilfældet.

En absolut forglemmelig film.

5/10
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14586 BN 13 år siden

The King's Speech - (Tom Hooper, 2010)

Om den britiske tronarving, for hvem det var et stor problem, at han stammede - især fordi man forventede at han holdt offentlige taler. Topklasse skuespil af Colin Firth, Helena Bonham Carter og Geoffrey Rush, foruden Michael Gambon og Guy Pearce, selvom de to sidstnævntes roller er mindre. Det er på mange måder en feel good-film doseret med en god portion humor og masser af jordnær menneskelighed. Og filmen styrer stort set udenom al den pomp og pragt, der ofte er forbundet med film der skildrer de royale.

Der er ikke noget jeg kan sætte en finger på. Det skulle da lige være, at det er en af den slags historier, der kun fænger mig, mens den står på - og ikke én jeg går og tænker på bagefter. Det er bundsolidt og sympatisk underholdning, og så ikke mere end det.

8/10
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14587 Kruse 13 år siden

#14586: Velskrevet, og jeg er ganske enig :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14588 elwood 13 år siden

Som en Stammer, så synes jeg altid det er intressant, når det emne tages op i film, og ikke latterligøres, og han klarede rollen hel perfekt, med begge former for stamning.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14589 Zombi 13 år siden

Jaws i biffen.

Jep "Jaws" er stadig en møgfed og uforskammet vellavet film og den blev ikke værre af at se den på det store lærred. :)
Gravatar

#14590 Riqon 13 år siden

#14588 -

Tænk, jeg har aldrig lagt mærke til, at du stammer.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: